Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@01:35:38 GMT

عکس| مارادونای ایران چگونه شهید شد؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۱۸۰۶

عکس| مارادونای ایران چگونه شهید شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی رضایی مجد فرزند حسین در زمستان سال ۱۳۴۲ در محله‌ پاچنار در یکی از محلات قدیمی تهران به دنیا آمد. دوران نوجوانی او با درس و ورزش همراه بود. مهدی فرزند چهارم خانواده ای ورزشی است که با کشتی ورزش خود را آغاز کرد و حتی قهرمان هم شد و با توصیه بردار بزرگ ترش حاج اکبر رضایی مجد به سمت فوتبال رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوران مبارزات انقلاب همراه به توزیع اعلامیه های امام(ره) و همراه با مردم در تظاهرات حضور می یافت به گونه ای که اهالی محله از او به عنوان «امیری کوچک» یاد می کردند.

مهدی رضایی مجد در فوتبال در تیم های آذر، اکباتان و تهران جوان بازی کرد. او توانست به تیم ‌پرسپولیس بپیوندد و با این باشگاه قرارداد امضا کرد و چهار ماه در تمرینات پرسپولیس حضور داشت.

او در روزگاری که فوتبال بازی می کرد به دلیل تشابه ظاهری و تکنیک در بازی خود را با ماردونا مقایسه می‌کرد و هدفش این بود که در باشگاه های اروپایی توپ بزند.

مهدی ۱۵ گل برای تیم ملی جوانان زد و کاپیتان تیم ملی جوانان بود. یکی از گل های به یاد ماندنی او در بازی ایران و کره ‌جنوبی زده شد؛ در مسابقات جام قهرمانی در بنگلادش که فدراسیون تیم ملی جوانان را به جای تیم ملی بزرگسالان به مسابقات ‌اعزام کرده بود. ‌

همزمان با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مهدی به جبهه اعزام شد. مهدی همواره در جبهه نیز مسابقات ورزشی برگزار می کرد و در تصاویری که از ‌جبهه های مشاهده می کنید رزمندگان را با لباس های ورزشی و در حال ورزش هم می بینید. مهدی رضایی مجد مدال قهرمانی ‌فوتبال را رها کرد و مدال سرخ حسینی را انتخاب کرد تا از اسلام و کشور دفاع کند. مهدی همواره سعی می کرد که جوانان را ‌به راه درست هدایت کند و آنها را با به مسجد و هیات های مذهبی هدایت می کرد تا از ناهنجاری ها دور شوند. ‌

مهدی رضایی مجد سمت چپ تصویر

شهادت در روز تولد

مهدی رضایی مجد در ۱۰ اسفند سال ۶۵ در عملیات تکمیلی «کربلای ۵» در منطقه عمومی شلمچه به فیض شهادت نایل شد. مهدی دهم اسفند ماه به دنیا آمد و دهم اسفند ماه هم به سوی معبود خود شتافت.

بخشی از وصیت نامه شهید رضایی مجد

اجازه از حضور حضرت بقیه الله اعظم روحی و ارواح العالمین له الفدا و با سلام خدمت امام خمینی که جان بی ارزش این بنده بیچاره فدای او باد، چند کلامی با این دستان لرزان می نویسم: ای خدای من تو را به حسینت، تو را به زینب، تو را به زهرایت، تو را به علی ات، مرا از در خانه ات ناامید مگردان، مرا جلوی پدران و مادران شهدا رو سیاه نکن.

خانواده های شهدا بدانند که ما رهرو راه فرزندان شهیدشان هستیم. هر چند ما گناهکار هستیم اما به درگاهت آمده ایم و عجز و ناله سر می دهیم و سپس ضمن حلالیت از پدر و مادرش توصیه می کند که بعد از شهادتش پیام رسان خون تمامی شهدا باشند و برای وی گریه نکنند، بلکه برای حضرت زهرا (س) که مادر تمامی شهداست و همچنین برای فرزند شهیدش حسن بن علی (ع) مویه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مارادونا مارادونای ایران مهدی رضایی مجد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار کرد: «در طول سال گذشته بیش از 505 میلیون و 300 هزار دلار صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.»

وی ادامه داد: «از این میزان بیش از 399 میلیون و 625 هزار دلار مربوط به عملکرد حوزه صادرات از محل تولید در منطقه آزاد قشم به خارج از کشور است.»

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ همچنین در طول سال گذشته، بیش از 105 میلیون 675 هزار دلار صادرات مجدد در این منطقه آزاد انجام شده است.

رضایی فر با اشاره به واردات قطعی 191 میلیون و 981 هزار دلاری در طول سال گذشته، افزود: «تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال 1402 به مثبت 313 میلیون و 319 هزار دلار رسید.»

وی خاطرنشان کرد: «سال 1402 میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد نسبت به سال پیش از آن به ترتیب 96 و 158 درصد رشد داشته است.»

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: «مشتقات نفتی، شمش روی، کلینکر سیمان، ماهی خشک، سیگار و ادکلن مهمترین محصولات صادراتی این منطقه را تشکیل می دهند.»

رضایی فر در پایان خاطرنشان کرد: «اصلی ترین شرکای تجاری منطقه آزاد قشم در طول سال گذشته کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا بودند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896750

دیگر خبرها

  • روایتی از پدر و پسر شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • حضور فعال بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان 
  • شهیدی که پارتی‌بازی نکرد
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • عملیات وحدت‌آفرین «وعده صادق» گوشه‌ای از توان نیروهای مسلح مابود
  • رضایی: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است