Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: در طرح بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا موسوم به شهید حاج قاسم سلیمانی، افراد بیمار شناسایی، ردیابی و رهگیری می‌شوند و بسته به شرایط افراد در نقاهتگاه‌های از پیش تعیین شده ایزوله و یا قرنطینه خواهند شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان اورژانس کشور، این مطلب را پیرحسین کولیوند در نخستین جلسه مربوط به مدیریت فضاهای نقاهتگاهی به منظور ایزولاسیون بیماران و قرنطینه افراد مواجهه یافته با آنان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور) برگزار شد، عنوان و با بیان اینکه یکی از علت‌های افزایش بیماران مبتلا به کرونا نبود توان رعایت قرنطینه در خانواده‌ها است، افزود: این طرح بر مبنای شناسایی محیط‌هایی برای ایجاد نقاهتگاه شروع شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ خواهد شد که از آن محیط‌ها برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اجرای این طرح دستورالعمل‌هایی طراحی و تجهیزات و امکانات مناسب جهت استفاده در آن نقاهتگاه‌ها پیش بینی خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به همکاری با سازمان‌های دیگر در اجرای این طرح گفت: از ظرفیت نیروهای مسلح، سازمان حج و زیارت، آموزش و پرورش، گردشگری و همچنین خیرین استفاده و از تجربیات دستگاه‌هایی که از قبل در بحث قرنطینه سوابقی داشتند بهره مند خواهیم کرد.

کولیوند گفت: در راستای اجرای این طرح قبل و بعد از بیمارستان استانداردهایی تنظیم خواهد شد که افرادی که داوطلب قرنطینه در نقاهتگاه هستند و توان مالی ندارند از این طرح استفاده کنند.

مسئول امور پشتیبانی طرح حاج قاسم سلیمانی با اشاره به استقبال وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با اجرای این طرح گفت: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در نامه‌ای به وزیر بهداشت آمادگی آن وزارت خانه در راستای اجرای هرچه بهتر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از ظرفیت هتل‌ها و مهمانسراها، هتل‌های ایران گردی و جهان گردی در سراسر کشور را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: پس از بازدید نمایندگان سازمان گردشگری و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از محل‌های مورد نظر برای ایجاد نقاهتگاه، لیستی از هتل‌ها و مهانسراها که ظرفیت ایجاد محل مناسبی برای قرنطینه دارند، آماده و برای استفاده هموطنان به رؤسای دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

کولیوند با اشاره به استفاده از ظرفیت مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی در اجرای این طرح افزود: ابعاد مختلف استفاده از این محل‌ها بررسی خواهد شد و حتی از مساجد و حسینیه‌ها و ظرفیت نیروهای مسلح نیز بر اساس استانداردهای تعریف شده می‌توان استفاده کرد.

وی توضیح داد: پس از تنظیم سند این طرح و تأیید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مکلف به اجرای این طرح خواهند شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه اجرای این طرح باید در قالب الزامات قانون باشد گفت: در تنظیم سند این طرح به چگونگی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، انتقال افراد به نقاهتگاه، تأمین دارو و خدمات پرستاری از شناسایی تا بهبودی کامل پرداخته خواهد شد.

هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است.

در این طرح با ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زود هنگام کووید ۱۹ در افراد در معرض تماس نزدیک در خانوار و محل کار مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقا کیفیت مراقبت‌های بستری سیاست گذاری شده است و به راهبردهایی از جمله قطع زنجیره انتقال با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، انجام تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری توجه شده است.

در طرح شهید قاسم سلیمانی افراد بیمار و مواجهه یافته با آنان شناسایی، ردیابی و رهگیری می‌شوند و بسته به شرایط افراد در نقاهتگاه‌های از پیش تعیین شده ایزوله و یا قرنطینه خواهند شد.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

کد خبر 457792

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نقاهتگاه بیماران کرونایی اورژانس کشور شناسایی بیماران کرونا قرنطینه کنترل بیماری کرونا کاهش شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهید حاج قاسم سلیمانی سازمان اورژانس کشور اجرای این طرح نقاهتگاه ها سراسر کشور دانشگاه ها طرح شهید خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد

سید محمد هادی سبحانیان اظهار داشت: به دنبال اصلاح نظام مالیاتی طی سال‌های اخیر در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مالیات‌ها توسط یک درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در نشست هم اندیشی با نخبگان، اظهار کرد: امروز دو وظیفه مهم را به عنوان نظام مالیاتی برعهده داریم که باید به نتیجه برسانیم؛ نخستین وظیفه ما تامین مالی پایدار و غیر تورمی برای دولت است.

سبحانیان افزود: کشور ما طی دهه‌های اخیر با منابع نفت اداره می‌شد که یکی از دلایل چالش اقتصاد امروز، همین امر بوده و مسئله تورم نیز ریشه در اقتصاد نفت محور دارد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مسائل اقتصادی امروز در حوزه ناترازی‌های انرژی، افزایش نقدینگی، چالش‌های صندوق بازنشستگی ریشه در اقتصاد نفت محور دارد. به همین خاطر است که رهبری بار‌ها تاکید داشته که در تامین نیاز‌های جاری کشور باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفت.

سبحانیان دومین وظیفه نظام مالیاتی را حفظ رضایت مردم خواند و تاکید کرد: باید شرایط مالیات ستانی را برای مردم تسهیل کنیم و یکی از نارضایتی‌هایی که در مسئله پرداخت مالیات وجود دارد، بحث تبعیض در اخذ مالیات است.

وی گفت: به منظور مالیات ستانی عادلانه، زیرساخت‌های هوشمندسازی نظام مالیاتی را فراهم کردیم تا به سمت کنترل فرار مالیاتی حرکت کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: سال گذشته ۸۰۵ هزار میلیارد تومان مالیات، ۱۳۵ هزار میلیارد تومان عوارض وصولی و واریزی به شهرداری ها، دهیاری‌ها و وزارت کشور و ۴۵ هزار میلیارد تومان وصولی و واریزی موضوع ماده ۴۸ قانون محاسبات عمومی به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، محقق شده است.

سبحانیان بیان کرد: در مجموع حدود ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مجموع مالیات و عوارض وصولی توسط سازمان امور مالیاتی کشور بوده است.

وی افزود: تحقق رشد وصولی علی رغم افزایش معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی صورت گرفته به نحوی که در این رابطه می‌توان به کاهش هفت درصد نرخ محاسبه مالیات برای شرکت‌های تولیدی با هدف رونق فعالیت تولیدی در کشور، اعطای معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌های بورسی در صورت سرمایه‌گذاری مجدد از محل سود سالانه در شرکت با هدف ترغیب شرکت‌ها و کارآفرینان به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مولد و همچنین افزایش دوبرابری معافیت حقوق بگیران به منطور کاهش فشار اقتصادی اشاره کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: در دهه ۹۰ حدود ۶۴ درصد منابع عمومی و هزینه‌های جاری از طریق منابع نفتی و سایر بوده و تنها ۳۶ درصد از طریق مالیات بوده است در حالی که در دولت سیزدهم ۵۲ درصد درآمد‌ها از طریق مالیات و تنها ۴۸ درصد از طریق نفت تامین می‌شود.

سبحانیان بیان کرد: همزمان با تحقق درآمد‌های مالیاتی دولت، مسئله کیفیت و پایداری درآمد‌های مالیاتی و حفظ رضایت مردم را در دستور کار قرار دادیم.

وی یکی از راهکار‌های اصلی تداوم افزایش با کیفیت و پایدار را مبارزه با فرار مالیاتی خواند و گفت: این امر از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شده به نحوی که ۲.۷ میلیون پرونده جدید شناسایی شده، همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات از طریق رهگیری تراکنش‌‏های مشکوک و بازرسی‏‌های مالیاتی وصول و ۶۰۰ هزار اظهارنامه برآوردی نیز برای اولین بار در کشور به صورت سیستمی و به صورت هوشمند صادر شده است.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی بیان کرد: فرایند حسابرسی مالیاتی با استفاده از سامانه مودیان تقویت شده، همچنین فرآیند دادرسی مالیاتی بهبود یافته است.

سبحانیان در ادامه گفت: میز‌های خدمت را در سراسر کشور به شدت افزایش دادیم؛ در پذیرش اظهارنامه پیشرفت چشمگیری داشتیم به نحوی که ۸۸ درصد از اظهارنامه‌ها بدون رسیدگی پذیرش کردیم، بیش از چهار میلیون پرونده مالیات بر ارزش افزوده به طور سیستمی محاسبه شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق نظام مالیات عادلانه تمرکز بر دانه درشت‌ها است، ۵۰ درصد از مالیات تنها از یک درصد از مودیان پرداخت می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی بیان کرد: در اسفند ۱۴۰۲ به نسبت فروردین ۱۴۰۲ رشد ۶۰ برابری تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی را در سامانه مودیان شاهد هستیم. تعداد صورتحساب الکترونیک دریافتی روزانه در سامانه مودیان رشد ۴۰ برابری داشته و از ۴۵۰ هزار صورتحساب در روز به ۱۸ میلیون عدد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱.۴ میلیارد صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان جمع آوری و پردازش شده است، گفت: سامانه مودیان موجب افزایش پیش بینی پذیری اقتصاد، جلوگیری از شکل گیری شرکت‌های صوری و فرار مالیاتی، تسهیل و تسریع در فرایند استرداد اعتبار مالیاتی، کاهش هزینه‌های حسابرسی و وصول مالیات خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود
  • ۱۴۱ اهدای کلیه از افراد زنده در سال ۱۴۰۲ در اصفهان ثبت شد
  • افراد متمکن باید مالیات بیشتری پرداخت کنند