Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی گفت: تمام سعی و تلاشمان بر این است در آینده نزدیک جزء کشورهای برتر در حوزه عمودپروازها باشیم اگرچه افق نقشه راه ما فراتر از این است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع ، مراسم افتتاحیه هماورد ملّی توسعه (همت) در فناوری صنعت هوایی، با حضور مدیر عامل سازمان صنایع هوایی، رئیس انجمن هوافضای ایران، جمعی از اساتید دانشگاه­ های کشور و دانشجویان علاقمند شرکت کننده در هماورد در سالن همایش­ های شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی و رئیس هماورد ملی توسعه در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه انقلاب سوم صنعت هوانوردی بحث عمودپروازها یا VTOL می باشد و عمده کشورهای پیشرو در صنعت هوایی در این حوزه فعال شده اند، تمام سعی و تلاشمان بر این است در آینده نزدیک جزء کشورهای برتر در حوزه عمودپروازها باشیم اگرچه افق نقشه راه ما  فراتر از این است.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی با اشاره به لزوم ارتباط با دانشگاه ها برای رفع نیازهای صنعتی افزود: قطعاً تیمی که امروز ثبت­ نام کرده و تا پایان کار استوار می­ ماند همان شرکت­ های دانش بنیان آینده بوده و یا همان افرادی هستند که به عنوان متخصص در آینده جذب صنعت هوایی کشور خواهند شد.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی این هماورد را محیطی رقابتی برای انجام یک کار علمی و رسیدن به محصول دانست  که می تواند ایران را در زمره کشورهای صادر کننده عمودپروازها قرار دهد.

در پایان مراسم نیز احکام تیم ­های شرکت­ کننده به همراه مبلغ حمایت اولیه درنظر گرفته شده به سرپرستان تیم ­ها و اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها تحویل شد.

در این مراسم شهبازی دبیر هماورد ملّی توسعه در فناوری صنعت هوایی، با ارائه گزارشی در زمینه ایده تشکیل اولیه طرح همت، گفت: پیشنهاد این طرح از سوی سازمان صنایع هوایی مطرح شد که با استقبال انجمن هوافضای ایران، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی افزود: طرح همت از طرف اساتید محترم دانشگاه­ها و دانشجویان مورد استقبال خوبی قرار گرفته و 15 تیم از دانشکده­ های هوافضای دانشگاه­ های کشور برای شرکت در اولین مسابقه ملّی طراحی هواگرد عمودپرواز ترابری، ثبت­ نام نمودند.

همچنین با توجه به موضوع اولین مسابقه و محدودیت برگزاری دوره های آموزشی حضوری در شرایط کرونایی،  دوره آموزش تخصصی غیرحضوری به میزان 15 ساعت برگزار گردید و فیلم های آن نیز در اختیار تیم ها قرار گرفت که مکمل آموزش های دانشگاهی خواهد بود.
انتهای پیام /

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت دفاع ایران اخبار نظامی وزارت دفاع ایران اخبار نظامی صنعت هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از ۲۴ اسفند تا هشتمین روز از نوروز، ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۰۱ مسافر در بخش هوایی جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اسفند تا هشتمین روز از نوروز، ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۰۱ مسافر در بخش هوایی جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: پذیرش و اعزام این تعداد مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی با ۱۶ هزار و ۷۲۸ پرواز (نشست و برخاست) انجام شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به رشد قابل توجه جابه‌جایی مسافران بخش هوایی نسبت به بازه زمانی نوروز گذشته، از دستور ویژه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با دستور کاپیتان محمدی‌بخش علاوه بر حضور کارشناسان و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری به همراه نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ به شرکت‌ها در مرکز «مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی OCC» (در بازه زمانی ۶ صبح الی ۲۴)، بازرسان این سازمان در فرودگاه‌های سراسر کشور نیز حضور دارند.

یازرلو تاکید کرد: مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا قصور در خدمت‌رسانی شایسته به مردم، بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری را مطلع کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن با متخلفان برخورد قانونی کنند.

کد خبر 740059

دیگر خبرها

  • امیر صباحی فرد: هیچگاه از توطئه‌های دشمنان غافل نیستیم
  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران