Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@16:21:13 GMT

اجاره و خانه در آبان ۹۹ چقدر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۱۹۸۸

آفتاب‌‌نیوز :

آبان ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران به ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۸.۲درصد و نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در آبان امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ و ۱۱۸.۲ درصد افزایش دارد.

اقامت سه خانواده با خرید یک ملک !!!

این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین متوسط قیمت هر متر خانه ۵۵ میلیون تومان در منطقه یک و کمترین آن با حدود ۱۲ میلیون تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آن‌ها با افزایش ۱۳۴.۳ درصدی در منطقه یک و ۹۹ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.

چند واحد مسکونی در آبان ماه معامله شد؟

همچنین، در هشت ماهه اول امسال حدود ۶۸ هزار واحد مسکونی معامله شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۷۰.۷ درصد افزایش دارد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که افزایش ۷۰.۹ درصدی دارد.

توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در آبان ماه نیز حاکی از آن است که واحد‌های مسکونی در دامنه قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۸.۶ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۱۶ تا ۱۸ میلیون و ۱۲ تا ۱۴ میلیون با ۷.۳ و ۶.۹ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر در آبان ماه امسال توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان‌دهنده آن است که واحد‌های مسکونی با ارزش ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۳.۵ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشتند.

منطقه ۵ دارای بیشترین معاملات مسکن

همچنین، توزیع معاملات انجام شده مسکن بر اساس مناطق شهری در تهران حاکی از آن است که منطقه پنج با ۱۲.۱ درصد از کل معاملات، بیشترین سهم معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

وضعیت اجاره خانه در تهران

علاوه براین، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آبان ماه امسال نشان دهنده رشدی معادل ۲۸.۷ و ۳۱.۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسکن شهر تهران بازار مسکن مسکونی معامله شده واحد های مسکونی میلیون تومان شهر تهران واحد مسکونی آبان ماه نسبت به ماه متوسط قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در سال جاری آغاز شده است و مطابق برنامه ریزی انجام شده، دست‌کم ۱۰۰ هزار واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان‌کرد: اکنون ۲۵ هزار واحد از واحدهای نوسازی شده در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است که به‌تدریج افتتاح خواهند شد.

گفتنی است؛ دولت مردمی سیزدهم رکورددار نوسازی مسکن در بافت فرسوده است. در حالی که در نخستین جلسه قرارگاه مسکن با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، آمار صدور پروانه ساخت در این بافت‌ها ۱۲۳ هزار واحد اعلام شده بود، تا پایان سال ۱۴۰۲ این آمار از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد که در ۷۳ هزار نقطه واقع شده ‌است.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده ‌است. فقط در اسفند ماه گذشته ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شد و به گفته مسوولان چنانچه هر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

همچنین، سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند.

 تاکنون بسته‌های تشویقی احیای بافت‌های فرسوده در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند.

۴۴۴ شهری که بسته تشویقی نوسازی در آنها در حال اجرا است، ۷۹ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد سطح شهرهای دارای بافت فرسوده را در بر می‌گیرند؛ بسته‌هایی که باید توسط شهرداری‌های همه شهرها اجرایی شود.

در دولت سیزدهم تسهیلات خوب مالی، اداری و شهرسازانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که بسته تشویقی ۱۹بندی کالبدی مهم‌ترین آن‌هاست.

برپایه این گزارش، صدور پروانه ساختمانی در کمترین زمان، ارائه ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه (الزام قانونی تخفیف ۵۰ درصد)، حفظ انشعابات قبلی و ارائه انشعابات جدید خارج از نوبت توسط اداره‌های آب، برق، گاز، مخابرات و غیره و صدور پایان کار در کمترین زمان از جمله این مشوق‌هاست.

اعطای طبقه تشویقی، تغییر کاربری ارزش‏‌افزا، پارکینگ راحت‏‌تر (درب اضافی)، زمین و واحد معوض در این بسته پیش‌بینی شده است.

استان‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط بالادستی و طرح‌های جامع و تفصیلی، بسته تشویقی جداگانه‌ای را تدوین و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسانند. در این زمینه تاکنون ۳۶۰ شهر اقدام کرده و بسته تشویقی خودشان را تدوین و اجرایی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بیش از ۹ هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند
  • نرخ رهن و اجاره مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان 
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • واگذاری ۳ هزار واحد مسکونی در شاهرود با حضور رئیس جمهور
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷ (+عکس)
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال