Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، نحوه رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد اعزام و انتقال بیماران از یک شهرستان به شهرستان دیگر را اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه، اعزام بیماران سرپایی تنها در صورتی به مراکز درمانی شهرستان‌های دیگر صورت می‌پذیرد که محقق شود خدمات تشخیصی ‏- درمانی مورد نیاز و یا پزشک متخصص‏/ فوق تخصص مربوطه در مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد شهرستان محل اعزام بیمار وجود ندارد و نوع بیماری به گونه‌ای است که تاخیر در درمان بیمار، عوارض و خطرات جانی در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین خدمات تشخیصی‏- درمانی مورد نیاز در تعهد سازمان باشند و بیمار مشمول اعزام باشد.
بر این اساس، تمامی بیمه شدگان، مستمری بگیران بازنشسته، ازکارافتادگان کلی، بازمانده و افراد تبعی آنان، واجد شرایط اعزام و مشمول دریافت هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، در خصوص خدمات تشخیصی و درمانی در تعهد سازمان هستند.
پس از مراجعه بیمار به مرکز درمانی ملکی، چنانچه بیمار نیاز به خدمات تشخیصی یا درمانی داشته باشد که ارائه آن در مراکز درمانی ملکی در سطح شهرستان امکان پذیر نباشد، بیمار با استفاده از امکان GIS سیستم اعزام، به نزدیکترین مرکز درمانی ملکی در شهرستان دیگر اعزام می‌شود.
همچنین به دنبال اعزام بیمار، اطلاعات و اسکن مدارک پزشکی بیمار در سیستم اعزام ثبت و به مرکز درمانی مقصد ارسال می‌شود. تاریخ نوبت اخذ شده نیز توسط مرکز درمانی مقصد که در سیستم اعزام ثبت شده، توسط مرکز درمانی اعزام کننده (مبدا) به بیمار اعلام می‌شود.
بر اساس این بخشنامه، وسیله نقلیه به منظور اعزام بیماران سرپایی وسائل نقلیه عمومی خواهد بود، مگر آنکه نوع بیماری به گونه‌ای باشد که به تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتمد‏/ شورای پزشکی، نیاز به استفاده از وسیله نقلیه سواری دربست، قطار یا هواپیما داشته باشند.
گفتنی است، بیماران زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال در شرایط عمومی و بیماران با معلولیت‌های ذهنی و جسمی در شرایط تخصصی، نیاز به همراه دارند.
در خصوص اعزام و انتقال بیماران بستری نیز، بیمارستان‌های ملکی موظفند برای بیماران بیمه شده سازمان که در آن واحد بستری هستند و یا به واحد اورژانس مراجعه می‌کنند و نیاز به امکانات درمانی دارند که در بیمارستان مذکور موجود نیست، نسبت به اعزام و انتقال آن‌ها اقدام کنند.
گفتنی است؛ بیمه شدگان مشاغل آزاد، مستمری بگیران اعم از بازنشستگان و از کارافتادگان کلی که مشمول پرداخت حق سرانه درمان هستند و بیمه شدگان شاغل در کارگاه‌های دارای قرارداد واگذاری درمان و تعهدات کوتاه مدت، مشمول این بخشنامه نیستند.

بیشتر بخوانید

آمادگی مراکز درمانی تامین اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا

پذیرش بیماران غیر کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیماران کرونایی مراکز تامین اجتماعی خدمات درمانی اعزام و انتقال مراکز درمانی خدمات تشخیصی اعزام بیمار مرکز درمانی درمانی ملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به خدمات رایگان درمانی و مراقبتی به بیماران هموفیلی در کلینیک تخصصی سرور بیان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۹۰ پرونده فعال بیماران هموفیلی در این کلینیک موجود است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیماران هموفیلی از مشهد و استان‌های مجاور در این مرکز درمانی تحت پوشش قرار گرفته و خدمات درمانی، پیشگیرانه، بهداشتی و آموزشی دریافت می‌کنند.

دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به اینکه افراد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پائین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام فاکتور‌های انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیستند، خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری مستمر در جهت تامین فاکتور‌های انعقادی بیماران هموفیلی است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان با اشاره به خدمت رسانی به بیماران درخارج از شیفت افزود: بیمارستان امام رضا (ع) آماده خدمت رسانی به این بیماران در شیفت‌های غیر متعارف می‌باشدکه بیماران میتوانند با مراجعه از خدمات اورژانس بیمارستان بهره‌مند گردند.

دیگر خبرها

  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد