Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی و رئیس هماورد ملی توسعه در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه انقلاب سوم صنعت هوانوردی بحث عمودپروازها یا VTOL می باشد و عمده کشورهای پیشرو در صنعت هوایی در این حوزه فعال شده اند، تمام سعی و تلاشمان بر این است در آینده نزدیک جزء کشورهای برتر در حوزه عمودپروازها باشیم اگرچه افق نقشه راه ما فراتر از این می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی با اشاره به لزوم ارتباط با دانشگاه ها برای رفع نیازهای صنعتی افزود: قطعاً تیمی که امروز ثبت نام کرده و تا پایان کار استوار می ماند همان شرکت های دانش بنیان آینده بوده و یا همان افرادی هستند که به عنوان متخصص در آینده جذب صنعت هوایی کشور خواهند شد.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی این هماورد را محیطی رقابتی برای انجام یک کار علمی و رسیدن به محصول دانست که می تواند ایران را در زمره کشورهای صادر کننده عمودپروازها قرار دهد.

در پایان مراسم نیز احکام تیم های شرکت کننده به همراه مبلغ حمایت اولیه درنظر گرفته شده به سرپرستان تیم ها و اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها تحویل شد.

در این مراسم دکتر شهبازی دبیر هماورد ملّی توسعه در فناوری صنعت هوایی، با ارائه گزارشی در زمینه ایده تشکیل اولیه طرح همت، گفت: پیشنهاد این طرح از سوی سازمان صنایع هوایی مطرح شد که با استقبال انجمن هوافضای ایران، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی افزود: طرح همت از طرف اساتید محترم دانشگاه‌ها و دانشجویان مورد استقبال خوبی قرار گرفته و ۱۵ تیم از دانشکده های هوافضای دانشگاه های کشور برای شرکت در اولین مسابقه ملّی طراحی هواگرد عمودپرواز ترابری، ثبت نام نمودند.

همچنین با توجه به موضوع اولین مسابقه و محدودیت برگزاری دوره های آموزشی حضوری در شرایط کرونایی، دوره آموزش تخصصی غیرحضوری به میزان ۱۵ ساعت برگزار گردید و فیلم های آن نیز در اختیار تیم ها قرار گرفت که مکمل آموزش های دانشگاهی خواهد بود.

کد خبر 5081199 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر خواجه فرد وزارت دفاع سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح مجلس شورای اسلامی هفته بسیج محمد باقر قالیباف صحن مجلس اسحاق جهانگیری ایالات متحده امریکا حسن روحانی حجت الاسلام حسن روحانی محمدجواد ظریف هیئت دولت ویروس کرونا سعید خطیب زاده علی نیکزاد سازمان صنایع هوایی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی در دیدار محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان که در جریان سفر به این استان انجام شد، با اشاره به برنامه های شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه رشد تولید اظهار کرد: همه تلاش ما بر تحقق شعار سال جاری و رشد تولید استوار است و برای تحقق این هدف، همه ظرفیت‌ها را به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی حتما یکی از وظایف ماست، تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها، افزایش بهره وری با نوسازی خطوط تولید و پشتیبانی از تولید به عنوان الزامات تحقق شعار سال جاری مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به مجموعه ذخایر مس و ظرفیت های ایجاد شده در این صنعت افزود: پیشبرد و سرعت بخشیدن به طرح های توسعه ای صنعت مس جزو اولویت های این شرکت محسوب می‌شود چرا که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند معدن می تواند جایگزین نفت شود.

استاندار کرمان هم در این دیدار، ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای اولویت قرار دادن اجرای طرح های توسعه ای گفت: مس بزرگترین صنعت استان کرمان محسوب ‌می‌شود و آماده حمایت از هرگونه اقدامی در راستای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت هستیم.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه پروژه های مشترکی جهت همکاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی وجود دارد، افزود: همکاری با شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش بهره‌وری از موضوعاتی به شمار می‌شود که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: معادن خرد و کوچک زیادی در حوزه صنعت مس استان داریم که برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت هستند و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • سرمایه‌ گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی