Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@21:33:31 GMT

فراخوان وزارت کشور برای انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۲۲۹۳

با توجه به برگزاری چهار انتخابات مهم در خرداد ۱۴۰۰، وزارت کشور از فعالان سیاسی و رسانه‌ای دعوت کرد تا دیدگاه‌های خود را در ارتباط با تمهیدات حقوقی و اجرایی برگزاری انتخابات در شرایط شیوع ویروس کرونا ارائه کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور با توجه به برگزاری چهار انتخابات مهم در خرداد ۱۴۰۰، در فراخوانی از دانشگاهیان، فعالان سیاسی، حزبی و رسانه‌ای دعوت کرد تا دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را در ارتباط با تمهیدات حقوقی و اجرایی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط شیوع ویروس کرونا ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فراخوان آمده است: شیوع بیماری کرونا در جهان، همه ابعاد زندگی بشر اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را متأثر ساخته و طبیعی است که آثار این همه‌گیری عمومی در عرصه سیاست و از جمله موضوع انتخابات و کم و کیف مشارکت سیاسی، بیش از سایر حوزه‌ها نمود پیدا کند.

روابط عمومی وزارت کشور اضافه کرد: در این میان، بررسی نقاط ضعف و قوت تجربه‌های موجود، نشان می‌دهد، استفاده از روش‌های جدید در برگزاری انتخابات، حتی می‌تواند تحولات مثبتی را در مشارکت سیاسی و نحوه حضور مردم در انتخابات فراهم کند.

این فراخوان می‌افزاید: در ایران، در مقطع زمانی جاری و در حالی که تدوام شیوع همه‌گیری کرونا، مفروض روند برنامه‌ریزی کشور قرار گرفته است، برگزاری چهار انتخابات مهم در خرداد ۱۴۰۰ در پیش رو قرار دارد؛ دو انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و دو انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در برخی از استان‌ها برگزار می‌شود.

وزارت کشور تصریح کرد: این همزمانی اجتناب ناپذیر، مستلزم پیش‌بینی سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مناسب برای به حداقل رساندن تبعات و آثار همه‌گیری کرونا بر ارکان چهارگانه انتخابات یعنی، مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت است.

روابط عمومی وزارت کشور در این فراخوان آورده است: بر همین اساس وزارت کشور در نظر دارد، از دیدگاه‌ها و پیشنهادات دانشگاهیان، فعالان سیاسی، حزبی و رسانه‌ای در روند تدوین و اتخاذ سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مناسب یاد شده برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط کرونا در محور‌های ذیل، بهره‌مند شود.

ظرفیت‌های حقوقی مجموعه قوانین و مقررات انتخاباتی کشور برای برگزاری انتخابات در شرایط همه‌گیری کرونا، تحول در شیوه ثبت نام داوطلبان انتخابات برای برگزاری انتخابات در شرایط همه‌گیری کرونا، فرصت‌ها و چالش‌های برگزاری الکترونیک انتخابات در شرایط همه‌گیری کرونا و تحول در رویکرد‌ها و روش‌های تبلیغات انتخابات برای رعایت دستورالعمل‌های مقابله کرونا از جمله محور‌های فراخوان بیان شده است.

از دیگر محور‌های فراخوان می‌توان به سازوکار‌های مؤثر در افزایش مشارکت در انتخابات در شرایط همه‌گیری کرونا، تحول در شیوه‌های اخذ آراء (رأی‌گیری) و شمارش آرای انتخابات در شرایط همه‌گیری کرونا و تحول در رویکرد‌ها و شیوه‌های بازرسی انتخابات در شرایط همه‌گیری کرونا اشاره کرد.

علاقه‌مندان و صاحبان اندیشه و تجربه در این عرصه، می‌توانند دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را حداکثر تا پایان آذر ماه به نشانی pr@moi.ir و یا از بخش پیش بینی شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نشانی www.moi.ir ارسال کنند.

برچسب ها: وزارت کشور ، انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات مجلس خبرگان ، انتخابات شوراها

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مجلس خبرگان انتخابات شوراها برگزاری انتخابات وزارت کشور دیدگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • فراخوان جدید جذب سه هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌ها
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان