Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:49:42 GMT

مسیر دسترسی قلعه ضحاک هشترود، سنگ‌فرش شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۲۳۱۱

مسیر دسترسی قلعه ضحاک هشترود، سنگ‌فرش شد

احمد حمزه‌زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید به اینکه این اداره کل در راستای تکمیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان برای ایام پسا کرونا اقدامات عملیاتی ویژه‌ای را در سطح آذربایجان شرقی در حال پیگیری و انجام است، ادامه داد: در ایام پسا کرونا با سفرهای فشرده گردشگران مواجه خواهیم بود، برای تسهیل سفر گردشگران نیازمند برنامه ریزی‌های مدونی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: گرایشات و سلایق سفر گردشگران در ایام کرونا تغییر یافته و سفر به محیط‌های طبیعی مانند شهرستان هشترود که از ظرفیت گردشگری فرهنگی و طبیعی نیز برخورد است، گسترش خواهد یافت.

حمزه‌زاده با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان هشترود قلعه تاریخی ضحاک است، گفت: قلعه تاریخی ضحاک به عنوان یکی از قلعه‌های تاریخی استان همواره مورد توجه گردشگران بوده، چراکه طبق مطالعات باستان شناسی و باستان سنجی، آثار آن متعلق به هزاره چهارم قبل از میلاد تا اواخر دوره ساسانی است.

وی گفت: در راستای تسهیل حضور گردشگران در این منطقه تاریخی و بازدید از قلعه ارزشمند ضحاک، عملیات ساماندهی مسیر دسترسی به این قلعه که از سال گذشته آغاز شده بود، با تلاش دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی به‌صورت کامل اجرا و به اتمام رسیده است.

قلعه ضحاک با قدمت تاریخی بیش از ۲۰۰۰ سال در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی در ایران واقع شده‌است. نام محلی این مکان تاریخی، «نارین قالا» است.

برچسب‌ها گردشگری هشترود آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری هشترود آذربایجان شرقی گردشگری هشترود آذربایجان شرقی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین 

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت ۳۰ فروردین روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی بازدید از موزه‌های تحت پوشش این اداره کل و قلعه الموت رایگان است.

خزائلی افزود: بر همین اساس کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ نگاره در محوطه تاریخی دولتخانه صفوی و سایت تاریخی قلعه حسن صباح در منطقه الموت به صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان هستند.

وی با اشاره به ساعت کاری موزه‌ها و قلعه الموت بیان کرد: موزه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۸ و قلعه الموت از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای گردشگران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • بازدید رایگان از بناهای تاریخی قشم
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین 
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند