Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف بیدخوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور صیانت از سلامت عمومی و گذار از وضعیت کنونی شیوع کرونا، با هدف کاهش مراجعه حضوری، تسهیل شرایط و تسریع فرآیند بهره‌مندی فعالان گردشگری از تسهیلات بانکی، مدت اعتبار تمامی مجوزهای فعالیت حوزه گردشگری صادره از سوی وزارتخانه متبوع اعم از پروانه بهره‌برداری، گواهینامه، حرفه‌ای و کارت مدیریت تا پایان سال جاری دارای اعتبار بوده و در صورت انقضای اعتبار، نیاز به تمدید ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به استناد بند ۱۱ مصوبه چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در اول آذر ماه امسال با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اعتبار تمامی مجوزهای این وزارتخانه تمدید شده است.

استان خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه اول کشور در این زمینه را دارد.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا مشهد گردشگری ویروس کرونا مشهد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه نشست خبری جمع‌بندی آمار ورود زائران به مشهد، در خصوص میزان اقامت مسافران نوروزی از ابتدای طرح نوروزی در خراسان رضوی اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۸ فروردین ماه بیش از ۵ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر در خراسان رضوی و ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در مشهد اقامت ثبت شده است.

وی افزود: بحث اقامت در خراسان رضوی یکی از دغدغه‌های اصلی زائران به شمار می‌رود و ما سعی کردیم در ۳ بخش متفاوت یعنی اماکن رسمی، موقت و اضطراری، ظرفیت‌ها را به گونه‌ای فراهم کنیم که تمام افرادی که به مشهد مشرف می‌شوند بتوانند از ظرفیت‌های ما استفاده کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: تا کنون که پیک‌های مختلفی را هم پشت‌سر گذاشته‌ایم باید بگویم که در تمام ایام ظرفیت‌های کافی برای اسکان زائران در مشهد وجود داشته است.

بیدخوری تصریح کرد: در حال حاضر نیز ظرفیت‌های اقامت رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌های مسافر در مشهد ۶۳ درصد اشغال شده‌اند که نشان می‌دهد هنوز گنجایش کافی برای پذیرش مسافر را دارند.

وی افزود: واحدهای اقامت اضطراری که در این شب‌ها به کمک می‌آیند ظرفیت‌هایی است که مربوط به شهرداری مشهد است. شهرداری ۴۱ مجموعه اضطراری و یک مجموعه موقت در پارک غدیر فراهم کرده است. در این شب‌ها فقط ۳ تا ۴ تا این مجموعه‌ها استفاده شده و ظرفیت کافی را در مجموعه‌های شهرداری داریم. اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی ۱۴ مجموعه ورزشی را به ما معرفی کرد که خیلی محدود از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم. همچنین سپاه نیز ظرفیت‌های خوبی را در این مدت به ما معرفی کرد که به غیر اردوگاه‌هایی که استفاده شد، سایر ظرفیت‌های آن نیز کماکان گنجایش دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بیان کرد: دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در خراسان رضوی وجود ندارد. شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی برای راهنمایی به زائران است تا محل اقامت خود را به خوبی پیدا کنند.

بیدخوری یادآور شد: یکی از راه‌های ارتباطی برای شکایت زائران و مسافران شماره ۰۹۶۲۹ بود که بلافاصله به شکایت زائران رسیدگی می‌شود. ۱۶۵ بازرس در سطح استان فعال هستند که بیش از ۹۰ بازرس در مشهد فعال بوده و پیگیر شکایت مسافران و زائران هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳
  • خراسان رضوی رکورددار طرح‌های عمرانی در کشور
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته
  • اعلام پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران در طی نوروز امسال
  • ۱۱۳ هزار نفر برای دیدن فیلم‌های نوروزی به سینما‌های خراسان رضوی رفتند
  • ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی