Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل صمت استان کرمان گفت: بیش از ۴۵۰۰ محدوده معدنی در استان ثبت است که بیش از ۳ هزار محدوده باطل شده و باید از طریق مزایده واگذار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در شورای معادن استان کرمان کهبا حضور زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه 37.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد سهم تولید ناخالص داخلی استان است که به تفکیک در بخش معدن 43.1 درصد سهم استان کرمان است اظهار داشت: بالغ بر 160 هزار میلیارد تومان در حوزه فرآوری مواد معدنی در استان کرمان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های معدنی استان کرمان بسیار زیاد است و بخش خصوصی نیز به خوبی وارد عمل شده است گفت: در قانون 15 درصد از حقوق معدنی باید به استانی برگردد که معدن در آن نقطه فعالیت می‌کند و در توسعه ایمنی معادن و ایجاد زیرساخت‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی معادن استفاده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بخشی از اختیارات شورای عالی معادن به شورای عالی استان‌ها تفویض شده و ظرفیت بسیار خوبی است افزود: 12.5 میلیارد تومان از محل معادن در سال 97 تامین مالی برای استان شده است.

وی با بیان اینکه در سال 98 مبلغ 80 میلیارد تومان از این محل کسب درآمد برای استان شده است ادامه داد: در سال 99 با توجه به شیوع بیماری کرونا در قانون بودجه سقف قانونی این ظرفیت بودجه 50 میلیارد تومان است و درخواست داریم برای سال 1400 افزایش پیدا کند.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه وصولی حقوق دولتی استان در سال 98 مبلغ دو هزار و 800 میلیارد تومان بوده است گفت: در سال 99 تاکنون هزار و 700 میلیارد تومان میزان وصولی حقوق دولتی معادن استان بوده که به حساب خزانه واریز شده است که متاسفانه سهم استان برگشت داده نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: شرکت‌های بزرگ به تعهدات خود نسبت به انتقال حساب‌ها به استان کرمان عمل نکردندنماینده مردم زرند: قیمت گذاری سنگ آهن در چرخه فولاد کشور باعث ضرر و زیان شرکت‌های سنگ آهنی شد

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار و 500 محدوده معدنی بر روی نقشه استان ثبت است و بیش از 3 هزار محدوده باطل شده و باید از طریق مزایده واگذار شود ادامه داد: وزیر صمت با جدیت پیگیر است تا معادن کشور فعال شود و ما نیز در استان سیاست وزارتخانه را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه متأسفانه در گذشته اجازه دادیم هر فردی به معدن ورود پیدا کند و محدوده‌ای را ثبت کند گفت: انواع مختلفی داریم که افرادی که توان مالی نداشته‌اند ورود کرده و محدوده‌ای را ثبت داده‌اند.

وی با بیان اینکه صلاحیت فنی و مالی در قالب تضامین اکتشافی و حسن انجام کار باید برای مزایده معادن و واگذاری انجام شود گفت: لازم است در شورای عالی معادن به تصویب برسد.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان میلیارد تومان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ درصدی در اخذ حقوق دولتی در معادن آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در خصوص عملکرد معادن استان در سال گذشته اظهار کرد: تغییر نگرش دولت در توسعه معادن از طریق سامانه های مربوطه از جمله کاداستر، منجر به افزایش شفافیت در حوزه معادن شده و با توجه به مزیت بالای استان در بخش معدن، سازمان های توسعه ای وزارت صمت از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) و شرکت های تابعه حضور فعال و موثری در این دوره در استان را داشته اند.

عبدالحمید سرتیپی  افزود: در سال گذشته با صدور ۵۶ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید با ۱۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۸۲ نفر با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ ایجاد شد که جهت بهره برداری از این معادن بیش از ۲ هزار و ۸۹ میلیارد ریال با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ سرمایه گذاری انجام شده است.

سرتیپی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۱۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۱۸ میلیون تن در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۱۰۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در پایان سال ۱۴۰۲، ۳۳۹ معدن فعال و ۱۸۰ معدن غیرفعال در آذربایجان غربی موجود بود که جهت فعالسازی معادن غیرفعال، فرآیند مزایده عمومی برگزار خواهد شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دو نوبت مزایده در سال ۱۴۰۲ گفت: در فرآیند برگزاری مزایده‌های معدنی که در فروردین و آبان سال ۱۴۰۲ انجام شد به ترتیب به تعداد ۳۲ و ۲۲ محدوده معدنی و اکتشافی جهت انجام مطالعات اکتشافی و بهره‌برداری از معادن واگذار گردید که به این ترتیب ۵۴ معدن راکد از طریق مزایده احیا و ۲۰ معدن غیرفعال نیز در سال گذشته در راستای اجرای پروژه‌ی فعال‌سازی معادن راکد و زیرظرفیت به چرخه تولید بازگشتند.

 

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر هیچ معدن تعیین تکلیف نشده‌ای نداریم اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، ۲۲۲ معدن غیرفعال طی بررسی‌های قانونی تعیین تکلیف شدند در حالیکه این تعداد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۱۵ معدن بوده که این میزان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۹۲ برابر بیشتر و به عبارتی ۱۳۸۰ درصد افزایش دارد.

 

سرتیپی عنوان کرد: طی یک سال گذشته ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به سال گذشته ۱۲۷ درصد رشد داشته و اضافه می‌گردد که این میزان حقوق دولتی دریافتی ۹۷ درصد بیشتر از تکلیف قانونی برای معادن آذربایجان غربی بوده است.

دیگر خبرها

  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • احیای و فعال سازی ۷۴ معدن در آذربایجان غربی/برگزاری مزایده برای فعال سازی ۱۸۰ معدن غیرفعال
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • افزایش ۱۲۷ درصدی در اخذ حقوق دولتی در معادن آذربایجان غربی
  • ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
  • ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان
  • از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود