Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین به نقل از جهان نیوز، نخستین ناو پشتیبانی و اطلاعاتی نیروی دریایی سپاه به نام «شهید رودکی» توانایی حمل و نقل پهبپاد، بالگرد، موشک، سامانه مخابراتی و دفاعی سه خرداد و قایق های تندرو را دارد.

اما این شناور فراساحلی افق‌های جدیدی برای ایران ونیروی دریایی سپاه گشوده است که قابل توجه است:

افق اول: تاکنون ایران به علت داشتن موشک های دوربرد قدرتمند و دقیق و  گروه های بزرگ همسو نظامی همانند حزب الله لبنان، حماس، الحشد شعبی عراق، انصارالله یمن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به عنوان کشور صاحب دو دست بلند نظامی محسوب می‌شد. با ورود یک شناور فراساحلی با قابلیت حمل تجهیزات مختلف جنگی پیشرفته به نیروهای دریایی سپاه، عملا دست بلند سوم نظامی ایران نیز در حال شکل گیری است و می توان آن را یک اتفاق راهبردی بزرگ نظامی برای ایران دانست.

افق دوم: ایران در ساخت شناور و ناوچه های نظامی تجربه جالبی کسب کرده است. اما ورود ایران به تغییر کشتی های تجاری غول پیکر به کشی های جنگی، عملا ایران را در مسیر نزدیک شدن به دستیابی به ناوهای بزرگ با قابلیت پشتیبانی و جنگی قرار داده است. مسیر مهمی که قد نیروی دریایی ایران را به یکباره در فراتر از منطقه به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد.

افق سوم: سوار شدن سامانه دفاعی سوم خرداد روی ناو اخیر سپاه، یعنی ایران می تواند وسعت وسیعی از دریاها را به مراکز دفاع از خاک خود تبدیل کند. به معنای دیگر ایران کیلومترها دورتر از مرزهای رسمی خود خواهد توانست سپهر دفاعی در برابر هر نوعی شی پرنده از پهباد و هواپیما تا موشک ایجاد کند.

افق چهارم: رزم نزدیک با کشورهای دشمن که در دور دست ایران قرار دارند، افق سومی است که نیروی دریایی سپاه توانسته آن را بگشاید. تکثیر کیفی و کمی بیشتر ناوهای همانند ناو اخیر شهید رودکی، این امکان را به ایران خواهد داد که عملا تجهیزات سنگین و موثر نظامی و امنیتی را به نزدیکترین مرز دریایی کشور متخاصم در سراسر کره منتقل و وارد رزم نزدیک در دورست خود شود.

افق پنجم: تکثیر کمی و کیفی ناو شهید رودکی، نوید یک توانمندی خاص نظامی دیگر را نیز به مردم ایران می دهد. ناوهای مثل شهید رودکی، ابزار مهمی برای عملیات های آبی و خاکی خواهد بود. افزایش این ناوها پشتیبان بزرگی در زمان و شرایطی هستند که ایران بخواهد مناطق ساحلی یا جزایر یک کشور مهاجم را تسخیر کند و یا بخواهد از جزایر مورد تجاوز قرار گرفته خود در اولین فرصت دفاع دریایی و زمینی انجام بدهد. به نظر می رسد که باید برخی از مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس زین پس در برخی اظهارات خود درباره توهمات تسخیر برخی از جزایر ایرانی تجدید نظر جدی داشته باشند.

افق ششم: ناو اقیانوس‌پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه خود به مثابه یک پایگاه لجستیکی روی دریا عمل می‌کند. تکثیر کمی و کیفی این ناوها می تواند ایران را صاحب شهرهای بزرگ نظامی و اطلاعاتی دریایی بکند. طبق قانون بین المللی آب‌های آزاد، این ناوها – بخوانید شهرهای نظامی و اطلاعاتی- تا مرز 12 مایلی یعنی کمتر از بیست کیلومتر هر کشور منجمله آمریکا می‌تواند مستقر شود. به تعبییر ساده تر نیروی دریایی سپاه در واقع اولین پایگاه نظامی خود را در نزدیکترین نقطه نزدیک به کشورهای که به دشمنی با ملت ایران اصرار دارد، عملا افتتاح کرده و  البته پایگاه‌های بعدی نیز در راه هستند.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: نیروی دریایی سپاه شهید رودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق هژمونی آمریکا را در هم شکست

دکتر شاهین صادقی نسب ،استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی آورده است: هفته گذشته شاهد یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نظامی علیه رژیم صهیونیستی در تاریخ اشغالگری صهیونیست‌ها بودیم.

حمله علیه رژیمی که خط مقدم غرب است و ایالات متحده می‌گوید از این رژیم دفاع بی‌چون‌وچرا و آهنین می‌کند، در عملیات وعده صادق شکست بدی خوردند.

در این عملیات آمریکا از همه متحدانش که قریب به ۲۰ کشور هستند، استفاده کرد تا با حمله همه‌جانبه سپاه مقابله کند.

حال اینکه عملیات با دقت تمام، چشمگیر، قدرتمندانه و با رعایت تمام قوانین اجرا شد به‌طوری‌که به کشور‌های منطقه هم از ۷۲ ساعت قبل اعلام کرده بودیم که این عملیات را انجام خواهیم داد.

از طرفی آمریکا، اسرائیل و تمام کشور‌های صنعتی دنیا در آرایش و آمادگی دفاعی بودند، بااین‌وجود بسیاری از پرتابه‌های ما به هدف خوردند.

در این حمله جمهوری اسلامی ایران از کلاهک‌های سبک برای موشک‌ها استفاده کرده و در واقع این حمله یک هشدار جدی بود که بگوییم ما می‌توانیم و هر زمانی که مورد تجاوز و تهدید قرار بگیریم آماده عملیاتی‌سازی این‌گونه حملات با شدت و قدرت بسیار ویرانگر هستیم.

باید به این مهم هم اشاره کنیم که موشک‌ها و پهپاد‌هایی که سپاه درست می‌کند به حدی است که قدرتمندترین و قوی‌ترین ارتش جهان که آمریکا است توان مقابله با آنها را ندارد.

کار ما در برابر این دشمن بسیار بزرگ و معجزه خودباوری بود اینکه ما می‌توانیم در برابر دشمنان بایستیم.

باید این را بدانیم که آمریکا امروز نیرو‌های نظامی کشورمان را به‌عنوان یک نیروی نظامی قدرتمند در جهان پذیرفته است و این نشان از مسیر درستی که سپاه و نظام در طی این دهه‌ها در حوزه نظامی در پیش گرفته است.

اینکه آمریکایی‌ها بعد از عملیات وعده صادق مقامات رژیم کودک کُش را از هرگونه عملیاتی برحذر می‌داشتند به‌این‌علت بود که دنیا دید که یک ابرقدرت نظامی در منطقه وجود دارد.

این عملیات یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های موشکی تاریخ بشریت بود که هیچ‌کدام از ابرقدرت‌های دنیا جرأت این کار را نداشتند.

در این میان باید گفت رمز موفقیت سپاه در زمینه موشکی و پهپادی شایسته‌سالاری و بهره‌مندی از افراد نخبه و علمی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • وعده صادق هژمونی آمریکا را در هم شکست
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • «وعده صادق» و شکستن هژمونی آمریکا
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم