Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل طاهرخانی، معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (پنج شنبه) با حضور معاون کل وزیر بهداشت و درمان برگزار شد اظهار داشت: در مدت زمان کوتاهی پس از این که دستورالعمل طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ابلاغ شد، در استان این قرارگاه به منظور شناسایی محلات آسیب پذیر تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح، علاوه بر بسیج و دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت دستگاه‌های دیگر از جمله هلال احمر و فرمانداری‌ها نیز استفاده شده است، ۷۴ حوزه مقاومت بسیج در سطح استان بطور کامل برای طرح محله محور توجیح شده‌اند و جلسات آموزشی با همکاری شبکه‌های بهداشت برگزار شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ پایگاه مقاومت بسیج برای این طرح، آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند، فعالیت‌های این پایگاه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه قرنطینه معکوس، بیماری یابی، مسائل ارشادی، امر به معروف، برپایی چادرهای سلامت بوده است که دستاوردهای خوبی را داشته‌ایم.

طاهرخانی عنوان کرد: در شهرستان تاکستان ۱۱۰ پایگاه سلامت راه اندازی شده، بیش از ۱۳۵۰ نفر مورد ارشاد قرار گرفته و از برگزاری بالغ بر ۱۵ مراسم ترحیم، تولد و عروسی ممانعت شده است، حضور در درب منازل بیش از ۳۰ خانوار کرونا مثبت در جهت قرنطینه نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: در شهرستان قزوین نیز ۴۷ منطقه شناسایی شده است که هر منطقه یک مسوول دارد و ۶ گروه مراقبتی با مشارکت بسیج جامعه پزشکی شامل ۱ پزشک، ۴ پرستار و ۱۰ بهورز آماده انجام مأموریت‌های ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هستند، با همیاری بسیج دانشجویی نیز تیم‌های مراقبت سیار تشکیل شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) عنوان کرد: توزیع ماسک، حضور بسیج در مناطق شلوغ و پرتردد از جمله بازار ، ارشاد صوتی، کمک‌های مؤمنانه و سایر خدمات برای خانواده‌هایی که توانایی خروج از منزل به هر دلایلی را ندارند از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در سطح استان سازماندهی شده‌اند و آماده ارائه خدمات به افرادی هستند که گرفتار این بیماری شده اند.

وی افزود: مرکز پاکروان سپاه نیز با امکانات مناسب و با مساعدت‌های دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مرکز غربالگری از ۸ صبح تا ۹ شب به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهد.

طاهرخانی بیان کرد: تا به امروز طرح محله محور به خوبی پیش رفته است و نگرانی از لحاظ پشتیبانی وجود ندارد اما انتظاری که از مرکز داریم این است که کمک و مساعدت‌های لازم را خصوصاً در زمینه تجهیزات انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین طرح محله محور مقابله با کرونا طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدا در زرقان برگزار می‌شود

ایسنا/فارس فرماندار زرقان از برگزاری کنگره شهدا در این شهرستان خبر داد و گفت: کنگره شهدا با یادواره‌های محله‌ای آغاز شده و در ۳۱ خردادماه پایان می‌یابد.

نخستین جلسه کنگره شهدا در شهرستان زرقان امروز، ۲۵ فروردین‌ماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در سالن جلسات فرمانداری زرقان برگزار شد.

فرماندار زرقان در این نشست با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا تنها برای بزرگداشت شهیدان نیست، گفت: این اقدام حرکتی برای انتقال سیره و منش شهدا است، تا از این طریق روحیه امیدآفرینی در جامعه بیشتر تقویت شود.

مهدی شکرپور بیان کرد: مهم‌ترین هدف در برگزاری این کنگره حفظ و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و انتقال آن به نسل آینده و آیندگان است.

وی اظهار کرد: کنگره شهدا در شهرستان زرقان با یادواره‌های خانگی و محله‌ای آغاز می‌شود و در ۳۱ خردادماه با برگزاری نمایشگاه، شب شعر و یادواره کلی و مشترک به پایان می‌رسد.

فرماندار زرقان در پایان از عموم مردم زرقان، فعالین فرهنگی، رزمنده‌ها، جانبازان و ایثارگران دعوت کرد که در امر برگزاری این یادواره‌ها شرکت و باعث تقویت روحیه ایثار و شهادت شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • کشف ۱۸ فقره سرقت در اجرای طرح امنیت محله محور در خدابنده
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا برچیده شود
  • عنوان: مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی-زنجان
  • اشتغال محله محور در خوزستان اجرا می‌شود
  • کنگره شهدا در زرقان برگزار می‌شود
  • آشنایی با آداب و رسوم عروسی کردها
  • اشتغال محله محور با تشکیل تعاونی‌های محلات در خوزستان