Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جاناتان روزنبام» منتقد معروف آمریکایی، مستند «زن به روایت مرد» ساخته سعید نوری را در فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ میلادی قرار داد.

به گزارش ایسنا، «جاناتان روزنبام» منتقد سرشناس آمریکایی در فهرست ۱۰ فیلم برتر انتخابی خود که به مجله سینمایی «سایت اند ساوند» معرفی کرده، مستند ایرانی «زن به روایت مرد» به کارگردانی سعید نوری را نیز قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین نمایش جهانی این مستند که به چرخه زندگی زن در خانواده، در تاریخ سینمای ایران می پردازد در جشنواره فیلم رتردام امسال رقم خورد. 

«زن به روایت مرد» مستندی پژوهشی است که با استفاده از صحنه های بیش از صد و بیست فیلم ساخته شده که توسط فیلمسازان مرد کارگردانی و فیلمبرداری شده است ، موقعیت خانوادگی و اجتماعی زنان ایرانی را از سال ۱۹۳۲ تا انقلاب ۱۹۷۹ به تصویر می‌کشد. 

پخش جهانی این اثر با موسسه دریم لب فیلمز به مدیریت نسرین میرشب است.

«سال گذشته در داخائو» به کارگردانی «مارک راپاپورت»، «ترانه های بطری شده» ساخته «کلوئی گالیبرت»، «سینوتی» به کارگردانی «اودا کائوری»، «اولین گاو» ساخته «کلی ریچارد»، «فرانسه علیه روبات ها» از «ژان ماری- استراب»، «خنده سوسیالیستی او» به کارگردانی «جان جیانویتو»، مستند «MLK/FBI» از «سم پولارد»، «دختران مدرسه ای» ساخته «پیلار پالومرو» و «ویتالینا وارلا» به کارگردانی «پدرو کاستا» دیگر فیلم های حاضر در  فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ از نگاه «جاناتان روزنبام» هستند.

نشریه معتبر سینمایی «سایت اند ساوند» سالانه‌ با نظرسنجی از منتقدان سینمایی فهرست ۱۰ فیلم برتر سال را منتشر می‌کند.

لینک کوتاه: asriran.com/003BAR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سینمای مستند فهرست ۱۰ فیلم برتر زن به روایت مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۲ کشتی گیر ایرانی برترین فرنگی کار و مربی سال آسیا شدند

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان برگزاری مجمع سالیانه شورای کشتی آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان، عناوین برترین فرنگی کار و برترین مربی سال آسیا به نمایندگان ایران رسید.

امین میرزازاده دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ با توجه به عملکرد درخشان خود در سال ۲۰۲۳ میلادی به عنوان برترین فرنگی کار سال آسیا معرفی شد.

همچنین پژمان درستکار سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد، به عنوان برترین مربی کشتی آسیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

کد خبر 845417 برچسب‌ها کشتی فرنگی ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • این ۲ کشتی گیر ایرانی برترین فرنگی کار و مربی سال آسیا شدند
  • پایان فصل پنجم نون خ مشخص شد
  • تارانتینو تصمیم بزرگ و جنجالی خود را کنار گذاشت
  • روایت متفاوت نورالدین خانزاده از سریال مختارنامه در «نون.خ۵» + فیلم
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • سینما تصویر فردای جامعه است/ آوینی اول منتقد خود بود
  • نه؛ خبری از سعید معروف نشد
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم