Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@03:46:41 GMT

تولید سیب زمینی کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۲۴۱۹

نیازی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، پیش‌بینی می‌شود که تولید سیب زمینی در سال آینده کاهش یابد. ناطقان: رحیم نیازی رئیس انجمن ملی سیب زمینی کاران از کاهش سطح زیر کشت سیب زمینی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و هزینه‌های تولید از جمله کیسه، کارتن، سم، کود، حمل‌ونقل، حقوق و دستمزد، هزینه‌های انبارداری، اجاره زمین و قیمت پایین خرید تضمینی پیش‌بینی می‌شود که سطح زیر کشت کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: قیمت خرید تضمینی سیب زمینی در مقایسه با محصولات کلزا، گندم و چغندر قند به حدی پایین است که این موضوع در کاهش سطح زیرکشت سال زراعی آینده تاثیر بسزایی دارد.


نیازی با اشاره به اینکه عمده‌ترین سطح زیر کشت مربوط به تاریخ کشت پاییزه است، بیان کرد: افزایش هزینه‌های تولید و قیمت پایین خرید تضمینی سیب زمینی موجب شده تا هزینه‌های فروش جوابگوی تولید نباشند.

رئیس انجمن ملی سیب‌زمینی ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی و قدرت اقتصادی کشاورزان موجب شده تا آن‌ها رغبتی به کشت محصول نداشته باشند؛ چرا که امسال بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل انقباضی عمل کرده است به طوری که کشاورزان نتوانستند از تسهیلات بهره‌مند شوند که این امر در کاهش درآمد خانوار تاثیر بسزایی دارد.
حداکثر نرخ هر کیلو سیب زمینی سر مزرعه ۲ هزار و ۸۰۰ تومان است

او قیمت هر کیلو سیب‌زمینی درب انبار را بسته به کیفیت آن یک هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که با اختلاف گا‌ها صد درصدی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

رئیس انجمن ملی سیب‌زمینی در پایان تصریح کرد: ضعف در نظارت‌ها و بی انصافی برخی فروشندگان منجر به افزایش چندبرابری قیمت از مزرعه تا بازار شده است که دود آن به چشم اقشار ضعیف و جامعه کشاورزی می‌رود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کاهش تولید ، سیب زمینی ، سال آینده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش تولید سیب زمینی سال آینده سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله

امتداد - تالار حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد و امروز بیستمین جلسه حراج خود را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  تالار حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد و امروز بیستمین جلسه حراج خود را برگزار می‌کند. طی دوره سه ماهه از شروع حراج شمش طلا، حدود ۲.۷ تن شمش طلا در قالب ۱۹ حراج به فروش رسید و اعضای مجوز دار اتحادیه طلا و جواهر کشور طلای مورد نیاز را از این بازار تامین کرده‌اند.


شاید در اولین حراج شمش طلا که در ۲۷ دی ماه با معامله ۱۰ کیلوگرم شمش طلا به پایان رسید و در حراج دوم فروش پنج قطعه شمش یک کیلوگرمی ثبت شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران شاهد معاملات بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا در هر حراج باشد و رونق معاملات شمش طلا از سوی این مرکز را می‌توان در افزایش تعداد متقاضیان در حراج‌های اخیر، مشاهده کرد. در این رابطه چند فعال بازار طلا دلایل این استقبال را عنوان کردند.

تامین مواد اولیه و رشد صنعت طلا در بستر مرکز مبادله ایران

نادر بذرافشان – رئیس اتحادیه طلا و جوهر استان تهران – با اشاره به فرایند مطلوب حراج شمش طلا که در تالار مرکز مبادله ایران برگزار می‌شود، گفت: این مسئله باعث شده است که مشکلات عدم وجود مواد اولیه جهت ساخت مصنوعات طلا کاهش یابد و متعاقبا این امر سبب کاهش هزینه‌های تولید شده است.

بذرافشان خاطر نشان کرد: تا پیش از راه اندازی این مرکز، تولید کنندگان طلا مجبور بودند شمش مصرفی مورد نیاز خود را از طریق بازار واسطه گری تهیه کنند که این امر خطرات مالی و حتی امنیتی فراوانی ایجاد می‌کرد.

این فعال بازار طلا در ادامه بیان کرد: عرضه شمش طلا در مرکز مبادله باعث شده است که علاوه بر حذف واسطه‌ها، شرایط بهتری در صنعت طلا فراهم شود و می‌توان گفت امروز دیگری فرقی بین طلای آب شده و شمش وجود ندارد.

همچنین سید رضا اخلاقی شریعت – نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی – وجود شفافیت در حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران را زمینه ساز رشد روز افزون صنعت طلا و جواهرات در کشور دانست و گفت: یکی از مزیت‌های مهم مرکز مبادله ایران وجود شفافیت در معاملات آن است که این امر سبب می‌شود اعتماد فعالان اقتصادی و صنعتگران طلا به این مرکز جلب شود و آینده خوبی برای این صنعت پویا در کشور رقم بخورد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد