Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاشی گفت: صادرات کالا از گمرکات خراسان جنوبی در هشت ماهه سال جاری بیش از ۴۲۱ میلیون و ۴۵۲ هزار دلار بوده است.

«محمدعلی خاشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در بیرجند با اشاره به عملکرد هشت ماهه سال جاری گمرکات استان اظهار کرد: در این مدت مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی ۴۲۱ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۴۵۲ دلار و از نظر وزنی ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۱۷۸ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۶۶ درصد و از لحاظ وزن ۴۵ درصد افزایش داشته داشته است.

 

 

خاشی با اشاره به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود بیان کرد: از ابتدای امسال سه هزار و ۵۷۴ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۸۲ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۱۳۹ دلار به وزن بالغ بر یک تن و ۱۰۹ هزار و ۹۶۴ تن تشکیل شده است.

 

 

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۵ درصد، از نظر ارزش ۳۰ درصد و از نظر وزن ۲۷ درصد افزایش داشته است.

 

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عمده‌ترین اقلام صادراتی استان را سیمان، صیفی جات، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک، نخود آبگوشتی، نمک و تخم مرغ خوراکی اعلام کرد که به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

 

 

خاشی با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۸۸۸ فقره پروانه به ارزش ۳۳۹ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۱۳ دلار به وزن بیش از یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۱۵ تن ارائه شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۷۸ درصد و از نظر وزن ۶۶ درصد افزایش داشته است.

 

 

وی اظهار کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل شیشه، سیمان، خوراک آماده طیور، ایزوگام و غیره بوده است.

 

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۱ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۱۹ دلار به وزن ۳۵۹ تن تشکیل شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۷۷ درصد، از نظر ارزش ۹۴ درصد و از نظر وزن ۸۳ درصد کاهش داشته است.

 

 

به گفته وی عمده اقلام وارداتی به استان را قطعات مربوط به خط تولید کاشی، بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی، گلپر فرآوری نشده، زغال سنگ شسته نشده و ماسک تشکیل می­ دهد که از کشورهای چین و همسایه وارد شده است.

 

 

خاشی با اشاره به ترانزیت کالا بیان کرد: در هشت ماهه امسال چهار هزار و ۹۲۰ دستگاه کامیون به وزن ۱۵۳ هزار و ۲۷۶ تن از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

 

 

وی ادامه داد: این کالاها شامل گردو آرکا، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور از کشور اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ارزآوری توسعه صادرات بازارچه ماهیرود میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل گمرکات خراسان جنوبی نظر وزن نظر ارزش هشت ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست به اهمیت بازار بکر آفریقا برای ایران اشاره کرد و گفت: هدفگذاری صادراتی استان در سال جاری نیز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار است.   علی غفوری مقدم افزود: در کنار استراتژی حفظ بازارهای موجود به دنبال توسعه بازار هستیم و یکی از اولویت‌های ما در این راستا بازار بکر قاره آفریقا است، با وجود محدودیت‌های مالی و حمل‌ونقل، اما پتانسیل‌های بسیاری جهت تجارت با کشورهای این قاره وجود دارد.   وی به بیان اقدامات انجام شده در راستای توسعه تجارت با آفریقا و برپایی همایش ها و برنامه ریزی های انجام شده دراین خصوص گفت: در راستای متناسب‌سازی تراز تجاری با کشورهای آفریقایی می‌توان نسبت به واردات محصولات کشاورزی و معدنی مورد نیاز کشورمان اقدام کرد.   نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست به شناخت محدود فعالان اقتصادی از قاره آفریقا و فرصت‌های تجاری موجود در آن اشاره کرد.   مرتضی قندچی گفت: در راستای توسعه روابط تجاری با این قاره، لازم است اقداماتی از جمله تعیین تعرفه ترجیحی گمرکی با کشورهای این حوزه و تسهیل حمل‌ونقل میان ایران و کشورهای آفریقایی انجام گیرد.   مشاور بین‌الملل اتاق مشترک ایران و آفریقا نیز در این نشست گفت: در حال حاضر، با کشورهای محدودی در این قاره مراودات تجاری داریم، آفریقایی‌ها خواهان خدمات فنی و مهندسی ما هستند.   امیر حامد رضایی افزود: آنان این درخواست را دارند که فعالیت‌های اقتصادی با مسائل سیاسی ترکیب نشود، بخش خصوصی واقعی در این کشورها حضور پیدا کند و انتقال تکنولوژی انجام شود.

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲