Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عراق با تأکید بر حمایت از آرمان فلسطین تأکید کرد که موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، با بغداد مطرح نشده است.

قدس آنلاین: «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق که به مسکو سفر کرده، تأکید کرد که جامعه عراق حامی آرمان فلسطین است و موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز مطرح نیست.

حسین در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: «در خصوص فلسطین، جامعه عراق با برخی جوامع دیگر تفاوت دارد و در واقع فلسطین نه تنها بخشی از سیاست خارجی بلکه جزئی از سیاست داخلی بغداد است چرا که این موضوع بنا به دلایل مختلف با جامعه عراق مرتبط است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عراق همچنین تصریح کرد که جامعه عراق حامی آرمان فلسطین است و فلسطینی‌ها صاحبان حق هستند و حق دارند درباره سرنوشت خود تصمیم‌گیری کنند و موضع عراق نیز حمایت از این حق است.

وزیر دفاع عراق به مسکو می‌رود

وزیر خارجه عراق همچنین گفت که در دیدار با مقامات روسی، وضعیت امنیتی و نظامی کشورش را بررسی کرده و قرار است «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق به زودی به مسکو سفر کند.

او افزود که بنا به دعوت «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است.

حسین در پاسخ به سوالی درباره تجهیز ارتش عراق به سلاح‌های روسی نیز گفت: «این موضوع بررسی نشد و ما به بررسی مجموعه‌ای از پرونده‌ها و ۱۴ مورد یادداشت تفاهم پرداختیم و امیدواریم که در نشست بعدی شورای مشترک روسیه و عراق این یادداشت تفاهم‌ها امضا شود».

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه عادی سازی با اسرائیل عراق فلسطین وزیر خارجه عراق جامعه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در سخنانی درباره تنش‌ها در خاورمیانه گفت: پکن امیدوار است که ایالات متحده «خود برتر بینی را کنار بگذارد» و به درخواست‌های جامعه جهانی توجه کند.

روز گذشته نیز وزیر خارجه چین در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اندونزیایی خود در جاکارتا خواستار توقف جنگ و برقراری آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شده بود. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در این نشست خواستار اجرای قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل شد و از آمریکا به دلیل پیشنهاد غیرالزام آور بودن این قطعنامه انتقاد کرد. وزیر خارجه چین دراین‌باره گفت: «از نظر ایالات متحده به نظر می‌رسد قوانین بین‌المللی ابزاری است که می‌تواند هر زمان مفید باشد و در صورت عدم تمایل به استفاده از آن کنار گذاشته شود.»

رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز گفت که امیدوار است چین از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش استفاده کند.

ماه گذشته نیز هیأتی چینی به ریاست «وانگ کجیان»، مدیرکل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرده بود.

اسماعیل هنیه در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود، تأمین نیازهای ضروری در مراکز اسکان آوارگان، بازسازی غزه و تحقق اهداف و خواسته‌های سیاسی ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

وی همچنین روابط مستحکم ملت‌های فلسطین و چین را مایه افتخار دانست و از نقش چین در حمایت از فلسطین در شورای امنیت و سازمان ملل و دیوان دادگستری بین‌المللی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، سفیر چین در دوحه نیز که در این دیدار حاضر بود، بر ضرورت توقف جنگ و کشتار فلسطینیان و تأمین نیازهای انسانی آنان تاکید کرد و گفت حماس بخشی از بافت و ساختار ملی فلسطین است و چین بر روابط با آن مصمم است.

کد خبر 6082228

دیگر خبرها

  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو