Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق که به مسکو سفر کرده، تأکید کرد که جامعه عراق حامی آرمان فلسطین است و موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز مطرح نیست.

حسین در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: «در خصوص فلسطین، جامعه عراق با برخی جوامع دیگر تفاوت دارد و در واقع فلسطین نه تنها بخشی از سیاست خارجی بلکه جزئی از سیاست داخلی بغداد است چرا که این موضوع بنا به دلایل مختلف با جامعه عراق مرتبط است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عراق همچنین تصریح کرد که جامعه عراق حامی آرمان فلسطین است و فلسطینی‌‌ها صاحبان حق هستند و حق دارند درباره سرنوشت خود تصمیم‌گیری کنند و موضع عراق نیز حمایت از این حق است.

وزیر دفاع عراق به مسکو می‌رود

وزیر خارجه عراق همچنین گفت که در دیدار با مقامات روسی، وضعیت امنیتی و نظامی کشورش را بررسی کرده و قرار است «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق به زودی به مسکو سفر کند.

او افزود که بنا به دعوت «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است.

حسین در پاسخ به سوالی درباره تجهیز ارتش عراق به سلاح‌‌های روسی نیز گفت: «این موضوع بررسی نشد و ما به بررسی مجموعه‌ای از پرونده‌ها و ۱۴ مورد یادداشت تفاهم پرداختیم و امیدواریم که در نشست بعدی شورای مشترک روسیه و عراق این یادداشت تفاهم‌ها امضا شود».

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر خارجه عراق جامعه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، کشور فلسطین توسط اکثر کشورهای عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

وزارت خارجه جامائیکا در بیانیه ای اعلام کرد: "دولت جامائیکا تصمیم گرفته است کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد".

وزیر امور خارجه این کشور، کامینا جانسون اسمیت اعلام کرد جامائیکا همچنان از راه حل دو کشوری برای "حل و فصل مناقشه" حمایت می کند. وی خاطرنشان کرد که جامائیکا از آتش بس در نوار غزه و آزادی گروگان های ربوده شده توسط جنبش فلسطینی حماس در ۷ اکتبر سال گذشته حمایت می کند.

مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۷، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را در نظر گرفت، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.

کد خبر 847035 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین جامائیکا

دیگر خبرها

  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین