Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@16:15:04 GMT

ترکیه تصمیم فرانسه را مضحک دانست

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۲۵۹۰

ترکیه تصمیم فرانسه را مضحک دانست

به گزارشآناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد : این تصمیم سنای فرانسه به وضوح نشان می دهد که چرا کار گروه مینسک، که باید خنثی باقی بماند، تاکنون نتوانسته است این مشکل را حل کند. این درخواست سنای فرانسه از آذربایجان برای ترک سرزمین های خود که از اشغال نجات داده است، نشان دهنده یک رویکرد نابجا، جزئی و بدور از واقعیت است، که نمی توان آن را جدی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امیدواریم که فرانسه با نتیجه گیری صحیح برای ایجاد ثبات در منطقه موضعی سازنده اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است: فراخوان سنای فرانسه مبنی بر "لزوم عقب‌نشینی" آذربایجان از خاک خود، مضحک، جانبدارانه و بدون توجه به واقعیت‌هاست. این بیانیه‌ فاقد منطق، امکان مشارکت فرانسه در حل این مسئله را به طور جدی محدود کرده است".

این وزارت‌خانه ضمن تکذیب ادعاها در رابطه با ترکیه اعلام کرد: "تصمیم سنای فرانسه، میزان جانبداری و علت بی حاصل شدن تلاش‌های روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که قرار بود در حل این مسئله بی طرف باشند، را به طور محرز نشان داد".

وزارت امور خارجه ترکیه این تصمیم را مثال عبرت‌انگیز برای نقض اصول اساسی قوانین بین‌المللی، مشروعیت و حقانیت به خاطر منافع سیاست داخلی دانست و تاکید کرد: ارتش آذربایجان به حملات و اقدامات تحریک آمیز ارمنستان در تووز و سپس در قره‌باغ بالایی پاسخ لازم را داد. این کشور با آزادسازی اراضی اشغال شده خود پس از 30 سال بار دیگر تمامیت ارضی‌اش را برقرار کرد.

در این بیانیه آمده است: "در این تصمیم مواردی وجود دارند که حتی دولت فرانسه نیز با آن مخالفت خواهد کرد. بازتاب موضع خصمانه اخیر در فرانسه علیه ترکیه در متن این تصمیم نه تعجب برانگیز بلکه تامل برانگیز است. ارزیابی به دور از پیش داوری و عینی مواضع اصولی ترکیه در حمایت از حق، حقوق و مشروعیت در منطقه نزدیک به خود و همچنین اجتناب از نقل و قول نادرست از تاریخ و وقایع بی ربط برای صحت مناسبات دو کشوز الزامی است".

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد: امیدوارم، در برهه‌ای که در زمینه اختلاف 30 ساله آذربایجان و ارمنستان رسیدیم، فرانسه با تصمیم گیری درست، موضع سازنده در زمینه برقراری ثبات در منطقه اتخاذ کند. برای میسر شدن این امر تلاش برای دستیابی یک راهکار پایدار در چارچوب قوانین بین‌المللی در راستای واقعیت‌های فعلی کافی خواهد بود.

311311

کد خبر 1459903

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه قره باغ فرانسه سنای فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه و انگلیس دیپلمات های ایران را احضار کردند

آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت خارجه انگلیس در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به دلیل حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه این رژیم احضار کرد.

وزارت خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه و با صدور بیانیه‌ای گفته لندن «حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقص حریم هوایی اردن و عراق را به‌شدت محکوم می‌کند».

لندن بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، مدعی شده در شرایط پرتنش منطقه این اقدامی «بسیار خطرناک و تشدید تنش غیرضروری» توسط ایران بوده است.

«استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه گفت در پی پاسخ ایران به اسرائیل، پاریس سفیر ایران را احضار می‌کند.

سژورنی گفت: «من از وزارت خارجه خواستم تا سفیر ایران را روز دوشنبه احضار و پیام محکمی را ابراز کند».

این مقام فرانسوی بدون توجه به دلیل حمله تلافی‌جویانه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد «این ایرانی‌ها بودند که به اسرائیل حمله کردند

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • روزنامه عبری‌زبان: پاسخ ایران ناشی از اشتباه «مضحک استراتژیک» اسرائیل بود
  • فرانسه و انگلیس دیپلمات های ایران را احضار کردند
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • بیانیه ترکیه درباره حملات ایران به اسرائیل ؛ پیام‌هایی بین ایران و آمریکا انتقال دادیم
  • ترکیه : پیام‌ ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • کریدور BTK در ایستگاه پایانی تکمیل
  • فیلم| حادثه تله‌کابین در آنتالیای ترکیه