Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:26:01 GMT

آمارهای ایجاد فرصت های اشتغال راستی آزمایی می شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۲۵۹۷

آمارهای ایجاد فرصت های اشتغال راستی آزمایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان زارع پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با اشاره به اینکه پروژه‌های کشاورزی و صنعتی به ترتیب از پیشرفت فیزیکی ۷۷ و ۸۷ درصدی برخوردار هستند، افزود: اجرای این پروژه‌ها باید با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری و تلاش همه دستگاه‌ها تا پایان امسال شاهد بهره برداری از بیش از ۷۰ درصد این پروژه‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد بیش از ۳۴۰۰ شغل با بهره برداری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی

استاندار گیلان نقش آفرینی در توسعه و اثرگذاری بر اشتغال استان را از اهداف اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید عنوان کرد و افزود: ایجاد سه هزار و ۴۰۰ شغل از اجرای این پروژه‌ها دست یافتنی است.

وی بیان کرد: تنها در بخش صنعت، هزار و ۸۰۰ و در بخش کشاورزی ۹۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

زارع با بیان اینکه تمامی شغل‌هایی که ایجاد می‌شود در سامانه رصد اشتغال ثبت و قابل پیگیری است، گفت: در بازدید از واحدهای تولیدی علاوه بر بررسی میدانی اشتغال ایجاد شده با بررسی مستندات بیمه‌ای نیز، آمارها راستی‌آزمایی می‌شود.

وی با تأکید بر اولویت دادن به اجرای طرح‌های تولیدی صادرات محور، گفت: باید از ظرفیت بازار مصرف کشورهای حوزه دریای خزر و همسایگان شمالی به ویژه ظرفیت بزرگ اتحادیه اوراسیا با توجه به رویکرد نظام جمهوری اسلامی در توسعه مناسبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با این کشورها، بهره بگیریم.

سپرده‌های مردم گیلان در بانک‌ها باید در راستای توسعه استان هزینه شود

استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید باید نیازمندی‌های استان را برطرف کند، افزود: تسهیلات پرداختی از منابع داخلی بانک‌ها است زیرا سپرده‌های مردم گیلان باید در جهت ارتقای تولید و اشتغال استان و منافع مردم منطقه به کار گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مصارف متناسب با منابع بانک‌ها در استان تعریف شود، گفت: هیچ مصرفی بهتر از ایجاد شغل برای جوانان نیست.

زارع بر ضرورت افزایش پتانسیل واحدهای تولیدی و دستیابی به ظرفیت اسمی مندرج در پروانه‌های بدو تأسیس تأکید و تصریح کرد: برخی از این واحدها با حداقل ظرفیت تولیدی در حال فعالیت هستند که با تأمین سرمایه در گردش و حمایت از خرید تجهیزات، امکان ارتقا تولید را دارند.

وی با دعوت از مدیران یک گروه بزرگ سرمایه گذاری در استان بر لزوم پیگیری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مرتبط با طرح‌های تولیدی نیمه راکد و راکد در جهت فعال شدن آنها تأکید کرد.

زارع با بیان اینکه برخی پروژه‌های در حال اجرای استان برای افکار عمومی دارای اهمیت است که حمایت دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای گیلان در حوزه پرورش دام و طیور، لازم است مرکز دامپروری با محوریت دام‌های شیری در استان داشته باشیم و شیر از خارج از گیلان وارد نشود.

ایجاد شهرک‌های کشاورزی برای صیانت و حفاظت از اراضی

وی با اشاره به اینکه گیلان به عنوان قطب کشاورزی محسوب می‌شود و باید در راستای افزایش بهره وری تلاش بیشتری صورت گیرد، افزود: بهره گیری از آبیاری نوین، استفاده از اراضی شیب دار، صنایع تبدیلی، کشت و صنعت و شهرک‌های گلخانه‌ای در این مسیر حائز اهمیت است.

استاندار گیلان به امضای تفاهم نامه با شرکت شهرک‌های کشاورزی و آغاز عملیات اجرایی شهرک کشاورزی دیسام سیاهکل اشاره و با بیان اینکه چند سایت دیگر نیز در دست اقدام است، ادامه داد: ایجاد شهرک‌های کشاورزی می‌تواند در صیانت و حفاظت از اراضی این بخش مؤثر باشد که ارتقا بهره وری و استفاده از ظرفیت فناوری‌های موجود به ویژه افزایش سطح تولید کشت‌های هیدروپونیک با اولویت فارغ التحصیلان رشته کشاورزی دانشگاه گیلان و حمایت از آنان مورد تأکید است.

استاندار گیلان ایجاد پایانه کشاورزی در جهت توسعه تجارت با همسایگان شمالی را بستر مناسبی برای فعالیت دانش آموختگان رشته کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۴۱ درصد از صادرات غیرنفتی ما مربوط به بخش میوه و سبزیجات است، باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

کد خبر 5081224

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع اقتصاد مقاومتی استانداری گیلان ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز آمار کرونا کرمانشاه گرگان کمک مومنانه بوشهر بارش باران بسیج بارش برف ستاد ملی مقابله با کرونا اقتصاد مقاومتی استاندار گیلان پروژه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال

امام‌جمعه کرمانشاه گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید به گونه‌ای باشد که الگوی مناسبی برای ایجاد فضای شاد و نشاط به دور از خلاف شرع و حلال به یادگار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در نشست شورای سیاست‌گذاری جشن‌های زیر سایه خورشید استان کرمانشاه پر سالن جلسات دفتر امام‌جمعه کرمانشاه ضمن قدردانی از زحمات کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه برای ایجاد فضای شادی و نشاط در دهه کرامت، اظهار کرد: برخلاف تصوری غلطی که عده‌ای قصد دارند از شیعیان نشان دهند این است که ما را متهم می‌کنند که فقط به عزاداری بها می‌دهیم، درصورتی‌که به‌مثابه حدیث شریف مؤمنان همیشه «یحزنون من الحزننا وهم یفرحون من الفرحنا، به همان میزانی که برای حزن ما محزون هستند به همان اندازه برای شادی ما هم شاد هستند»

وی خطاب به مسؤولین حاضر در جلسه گفت: واقعاً باید در یک دوره‌ای که زمان شادی است و در یک عرصه‌های و زمان‌های آن وجهه‌ای شادی یفرحون باید به‌خوبی به نمایش گذاشته می‌شد چراکه اسلام اصلاوابدا برای شادی کردن حلال هیچ منعی و معذوری قائل نشده است اما رعایت حدود شرعی حتماً لحاظ شود بالأخص در برنامه‌هایی که نسل جوان مخاطب ما هست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به بابرکت بودن دهه‌ی کرامت و لزوم شاد بودن و ایجاد فضای نشاط در این دهه، تصریح کرد: واقعاً من مخالف برنامه‌های زیاد و تنوع در برنامه‌ها اصلاً نیستم و به نظر هرچه ظرفیت باشد که برنامه‌های متنوع در مکان‌های مختلف اجرا شود بسیار خوب هست ولی باید یک یا دو برنامه اصلی را مدنظر قرار داده و در همه روستاها و شهرهای استان تسری داد.

افراد جامعه اعم از شیعه و سنی و اهل سنت به‌شدت علاقه‌مند به اهل‌بیت (ع) هستند

وی با اشاره به این‌که مردم نشان دادند در مراسم‌های مذهبی اگر به خودشان واگذار شود حضور فعال و چشمگیر دارند، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در این دهه کرامت اگر به‌خوبی برگزاری شود، می‌تواند الگوی خوبی برای برگزاری مراسم شادی به دور از خلاف شرع باشد در عین حالی که جمعیت زیادی استقبال خواهند کرد و مشارکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام غفوری ضمن حرام مطلق دانستن برخی از مراسم‌ها به اسم جشن نوروزی، خاطرنشان کرد: ادارات باید بودجه‌های فرهنگی خود را هدفمند هزینه کنند و با انجام کارهای تخصصی و جذاب، کارهای ماندگار با اثر ماندگار را خلق کنند که شکر خدا در استان کرمانشاه الگوهای خوب بسیاری برای ایجاد فضای شادی حلال با الگوی بومی وجود دارد که اگر به این امر صورت گیرد به طور حتم خیلی از کسانی که در عرصه‌های دینی دغدغه دارند، پای‌کار می‌آیند.

وی برنامه‌های فعال و مؤثر در عرصه اجتماعی را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های خدمت رضوی قابل‌تحسین و تقدیر است و چنین برنامه‌هایی نیاز به استمرار و تقویت دارد زیرا کل افراد جامعه اعم از شیعه و سنی و اهل سنت به‌شدت علاقه‌مند به اهل‌بیت (ع) هستند.

کد خبر 747050

دیگر خبرها

  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج