Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@15:44:56 GMT

در جمعه سیاه مراقب جیبتان باشید

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۲۶۳۸

صراط: سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اشاره به رویداد حراج جمعه سیاه در فضای مجازی گفت: چندسالی است که برخی از فروشگاه‌ها اقدام به حراجی محصولات خود در این تاریخ می‌کنند، این موضوع در کشور ما بیشتر در فضای مجازی و فروشگاه‌های آنلاین دیده می‌شود و به همین دلیل نیز لازم است که شهروندان هنگام خرید از این فروشگاه‌ها مواردی را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در خرید‌های اینترنتی، انجام خرید از فروشگاه‌های دارای مجوز و تایید شده است، گفت: بهترین شیوه برای شناسایی فروشگاه‌های دارای مجوز خرید، نشان ای-نماد است. این نشان حتما باید در سایت‌ها درج شده و کاربران هنگام خرید باید توجه داشته باشند که پس از کلیک بر روی این نشان، آدرس درج شده در لینک مذکور را با آدرس اصلی سایت تطبیق داده و مشخصات فروشنده را نیز بررسی کنند.

معظمی گودرزی ادامه داد: در این روز افرادسودجو و فرصت طلب ممکن است اقدام به تبلیغات گسترده در فضای مجازی کرده و رقم‌ها و تخفیف‌های باورنکردنی و اغفال‌کننده را برای محصولات خود پیشنهاد دهند. متاسفانه ممکن است کاربران نیز با این تصور که مبلغ یا تخفیف اعلام شده متعلق به حراج است و فرصتی کم تکرار را به دست آورده‌اند به سرعت وارد این سایت شده وسفارش خود را ثبت کنند، درحالی که همانطور که تاکید شد قبل از هرگونه خرید باید ای-نماد را چک و بررسی کنند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: افراد کلاهبردار پس از جذب کاربران به چند طریق می‌توانند از آنان کلاهبرداری کنند. نخست فروش اقلام تقلبی معیوب به جای کالای سفارش داده شده است. دیگری هم دریافت پول و عدم ارائه محصول و کالاست و سومی هم خالی کردن حساب کاربران از طریق ایجاد صفحات فیشینگ است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو نیز در فضای اینستاگرام و تلگرام و ... اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند گفت: توصیه پلیس این است که شهروندان برای خرید اینگونه اقلام اولا حتما فروشنده را شناخته و از سابقه او در این حوزه با خبر باشند. دوم اینکه از پرداخت بیعانه یا تمام مبلغ قبل از تحویل گرفتن کالا خودداری کنند و مبلغ را در هنگام تحویل کالا و بررسی اصالت آن، پرداخت کنند.

معظمی گودرزی در پایان با تاکید بر اینکه حراج جمعه سیاه به این معنا نیست که شهروندان حتما باید دست به خرید بزنند، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که باید فقط اقلام و لوازم مورد نیاز خود را و حتما از فروشگاه‌های آنلاین مجاز خریداری کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: جمعه سیاه پلیس فتا سرهنگ گودرزی خریدهای اینترنتی صراط فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، یازده قلم کالا شامل گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن مایع، گوشت مرغ، تخم مرغ، ماست کم چرب، پنیر و شیر کم‌چرب تعیین شد که برای هر فرد سرانه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین سرانه به گوشت اختصاص پیدا کرده است.

مجتبی ظفری پور افزود: شخص نمی‌تواند کل مبلغ را از یک قلم جنس خریداری کند و هر مبلغ باید برای جنس خود خرج شود که این اتفاق توسط شرکت «فارا» به عنوان مجری در سامانه طراحی و تعریف شده است؛ همچنین هر فروشگاهی نمی‌تواند از این طرح استفاده کند و تعدادی فروشگاه به این سامانه متصل هستند که قابلیت خرید از آنها وجود دارد.

وی با اعلام اینکه خوزستان به لحاظ تعداد فروشگاه‌ها در جایگاه خوبی قرار دارد، ادامه داد: در خوزستان ۹ هزار و ۳۵۳ فروشگاه متصل به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هستند که از این تعداد هشت هزار و ۸۶۳ فروشگاه خُرد و ۴۹۰ فروشگاه زنجیره‌ای یا هایپرمارکت هستند.

برای اینکه شهروندان فروشگاه‌های متصل به پایانه را شناسایی کنند می‌توانند برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند و اطلاعات را در آنجا دریافت کنند، همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم می‌توانند کد خرید و اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • خرید انواع ویپ و پاد به صورت عمده و تکی با بهترین قیمت
  • ۱۸فروردین؛ آخرین مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک
  • کاربران آیفون مراقب حملات فیشینگ جدید باشند
  • مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین
  • مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیک تا چندم فروردین است؟
  • مهلت استفاده از یارانه جدید تا چندم فروردین است؟
  • مراقب کارت ملی خود باشید !