Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید ملانوری» روز پنجشنبه در آیین آغاز مرحله نخست گام سوم رزمایش کمک مومنانه که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، افزود: موضوع کمک به نیازمندان و فقرا از مواردی است که در دین مبین اسلام به آن تاکید فراوانی شده و بسیار پسندیده است.

وی بیان کرد: ما باید خداوند را به واسطه دو نعمت بزرگ شکرگذار باشیم، یکی نعمت دین مبین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین است که توفیق پیدا کردیم در خانواده‌ای مسلمان متولد شویم و در جامعه‌ای اسلامی زندگی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این دین مبین به برخی موارد از جمله انفاق، کمک، دستگیری، خمس، زکات تاکید شده که همگی، اقدامات انسانی ارزشمندی است و اجر و مزد فراوانی نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه نعمت دیگری که باید خداوند را به واسطه آن شاکر باشیم، انقلاب است افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران، نعمت بزرگی است که به تدبیر امام خمینی (ره) شکل گرفت، با رهبری رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم تداوم پیدا کرد و طی این مدت خیلی خوب به اهداف و آرمان‌های خود که در ابتدای کار مدنظر امام خمینی (ره) بود، رسید.

ملانوری تاکید کرد: مهمترین هدف امام خمینی (ره) از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، صدور فرهنگ انقلاب به سراسر جهان بود و همان گونه که شاهدیم امروز تمام ملت‌های آزادی خواه و استقلال طلب دنیا با الهام از انقلاب اسلامی ایران به پا خاسته‌اند و حرکات انقلاب گونه فراوانی را در جای جای جهان رقم زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب برای خود ما در داخل کشور نیز رحمت‌های فراوانی به همراه داشت، تصریح کرد: یکی از این رحمت‌ها، بروز و ظهور نهاد بسیج است که متعلق به فرد، گروه، منطقه و جای خاصی نیست و روحیه جهادی در سراسر کشور و بین اقشار و گروه‌های مختلف جاری و ساری است.

وی گفت: در طول سالیان بعد از انقلاب، حضور بسیجیان را در همه حوزه‌ها، دفاع مقدس، شرایط بحرانی و کمک به مردم شاهد بوده و هستیم.

استاندار خراسان جنوبی از شیوع کرونا به عنوان بحرانی جدی یاد کرد که تمام دنیا را در برگرفته است و افزود: بسیجیان در این شرایط بحرانی نیز به میدان آمده و کمک‌های خود را از مردم دریغ نکرده‌اند.

ملانوری گفت: امروز شیوع این بحران سبب شده خیلی از مردم در تأمین کالاهای اساسی و نیازهای ضروری خود با مشکل مواجه شوند و در این شرایط به فرموده رهبر معظم انقلاب ضروری است که یک حرکت جهادی و ایثارگرانه شکل بگیرد و با همراهی همه اقشار و گروه‌ها اتفاق خوبی رقم بخورد.

وی اظهار داشت: برپایی این رزمایش که با همراهی و همکاری نهادهای عمومی، دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم شکل گرفته، قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از همراهی‌های صورت گرفته برای اجرای اولین مرحله سومین گام کمک‌های مؤمنانه اظهار امیدواری کرد: با همبستگی و مشارکت خیرین و نیک اندیشان این کمک‌ها ادامه داشته باشد تا اقشار آسیب دیده از کرونا در این شرایط در تأمین حداقل‌های زندگی خود، کمتر با مشکل مواجه شوند.

وی گفت: امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به زودی شاهد قطع زنجیره شیوع بیماری باشیم و همه بتوانند با فراغ بال به کار خود برگردند و زندگی روال عادی خود را پیدا کند.

مرحله نخست گام سوم رزمایش کمک مومنانه تا پایان آذر ماه و مراحل بعدی تا پایان امسال ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا حمید ملانوری شعائر دینی خراسان جنوبی کمک های مردمی پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حمید ملانوری شعائر دینی خراسان جنوبی کمک های مردمی ویروس کرونا حمید ملانوری شعائر دینی خراسان جنوبی کمک های مردمی اخبار کنکور خراسان جنوبی کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید برای ایران قوی / مردم را چگونه مشارکت دهیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شعار سال از سه قسمت و واژه جهش، تولید و مردم تشکیل شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش اول شعار یعنی جهش نیازمند یک اقدام فوق‌العاده در کوتاه مدت برای رسیدن به هدف است، گفت: مخاطب شعار سال همه مردم هستند ولی به طور طبیعی مدیران مسئولیت بیشتری در این زمینه دارند.

ذاکریان با اشاره به اینکه در اقتصاد نباید فقط سراغ سرمایه دارها و افراد تحصیل کرده و.. برویم، بیان کرد: هر کسی که ایرانی است می‌تواند در تولید نقش آفرین باشد و از این جهت مخاطب شعار سال قشر خاصی از جامعه نیستند.

تسهیل تولید با مقررات زدایی

وی با تأکید بر اینکه تولید را نیز نباید فقط در تولید کالا ببینیم، گفت: جهش تولید در همه جنبه‌های آن اعم از جهش تولید در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و.... که این جهش می‌تواند ایران قوی‌تر از گذشته را ایجاد کند.

وی ادامه داد: تولید الزاماتی دارد که شامل عوامل زمین، نیروی کار، سرمایه و بنگاه اقتصادی است که اخیراً دو عامل اطلاعات و زمان را نیز به الزامات تولید افزوده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما با مقررات زدایی می‌توانیم مسیر تولید را برای مردم هموار کنیم، بیان کرد: نیاز است مقررات دست و پا گیر را از جلوی مردم برداریم تا در مسیر جهش تولید قدم گذاشته باشیم.

ذاکریان یادآور شد: دولت سیزدهم با راه اندازی درگاه ملی مجوزها نقش مهمی در تسهیل اخذ مجوز برای فعالیت‌های تولیدی برداشت.

وی با تأکید بر اینکه شفافیت در عرصه اقتصاد از دیگر عواملی است که منجر به مشارکت مردم در امر تولید می‌شود، اظهار کرد: اقتصاد باید در فضای شیشه‌ای باشد که همه بتوانند آن را ببینند که شامل شفافیت اقدامات فعلی و شفافیت برای اقدامات آتی می‌شود.

اقتصاد باید قابل پیش بینی باشد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان‌کرد: فعال اقتصادی نمی‌تواند صبح از خواب بیدار شود و خود را با قوانین و آئین نامه‌های خلق الساعه هماهنگ کند و در واقع اقتصاد برای فعال اقتصادی باید قابل پیش بینی باشد.

ذاکریان افزود: برای اینکه بتوانیم تولید را پایدار و سودمند و ارزشمند کنیم باید با فساد مقابله کنیم و اگر ارفاق ویژه‌ای داده می‌شود به صورت قانونی بوده و همگان از آن مطلع باشند.

وی با بیان اینکه ما از تورم ۶۰ درصدی به حدود ۳۰ درصدی رسیده و تورم نقطه به نقطه ما کاهش چشم‌گیری پیدا کرد، ادامه داد: رشد اقتصادی بیش از ۶ درصد تنها یک عدد نیست بلکه حاصل تلاش و سیاستگذاری درست است که این موفقیت‌ها را نباید نادیده انگاشت.

نرخ بیکاری تک رقمی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری تک رقمی برای ۲۰ استان کشور و از جمله خراسان جنوبی بی سابقه است.

ذاکریان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خراسان جنوبی ۵.۵ درصد است، اظهار کرد: این آمار یکی از کمترین نرخ‌های بیکاری در بین استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری یکی از فاکتورهایی است که در کشور ما متأسفانه نادیده انگاشته می‌شود، ادامه داد: اگر بهره‌وری را در انرژی و آب و برق مد نظر قرار دهیم به سمت تولید پایدار قدم برداشته‌ایم چرا که نیاز نخواهد بود در زمستان گاز و در تابستان برق صنایع قطع شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: اگر می‌خواهیم به جهش تولید برسیم نیاید تجربه‌های آزموده شده و شکست خورده خودمان و دنیا در عرصه اقتصاد را دوباره استفاده کنیم بلکه باید از روش‌های روز دنیا مدد بجوییم.

کاهش انتظارات تورمی در جامعه

ذاکریان با تأکید بر اینکه «انتظارات تورمی» اثر تخریبی در اقتصاد دارد، افزود: البته آمارها نشان می‌دهد انتظارات تورمی مردم روند نزولی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در بحث جهش تولید البته باید قدرت خرید مردم نیز افزایش پیدا کند تا بتوانند کالاهای تولید شده را خریداری کنند که این امر با کاهش انتظارات تورمی، تلاش دولت برای مهار تورم و.. میسر می‌شود.

ذاکریان با اذعان به اینکه استفاده از دانش و تکنولوژی روز از دیگر مسیرها برای رسیدن به جهش تولید است، گفت: در استان تنها ۲.۲ درصد تولیدات صنایع با فناوری بالا است و عملاً از تکنولوژی‌های قدیمی استفاده می‌کنیم که این روند نیاز به اصلاح دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید الگوهای دانش بنیان کاربردی را در اقتصاد تکثیر کنیم و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت کنیم.

ذاکریان یادآور شد: برای تولید در خراسان جنوبی به واسطه اقلیم استان صنعت و معدن جواب می‌دهد که در این بخش باید کار بیشتری انجام دهیم.

کد خبر 6062756

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها
  • «محفل امام حسنی‌ها» نمادی از اعتقاد قلبی و رفراندوم واقعی بود
  • چند باور غلط در مورد عسل
  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • اهدای 1794 سری جهیزیه و لوازم ضروری به نیازمندان خراسان جنوبی
  • مشارکت ۹۱۶ نفر درپویش اهدای خون مهرسرخ در خراسان جنوبی
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • جهش تولید برای ایران قوی / مردم را چگونه مشارکت دهیم؟
  • سرور مردم خراسان جنوبی در ایام میلاد کریم اهل بیت (ع) + تصاویر
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند