Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره افزایش شهریه در دانشگاه آزاد گفت: زمانی که خدمات حضوری ارائه نمی‌دهیم، دانشجو کمتر از محیط دانشگاهی استفاده کرده و باید کاهش شهریه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه با برنامه رادیویی «صبح وگفتگو» در رابطه با اینکه آیا دانشگاه آزاد اجازه دریافت شهریه افزایشی را داشته یا خیر، گفت: بنده اظهارات ریاست دانشگاه را بررسی کردم و دریافتم افزایش شهریه باید منوط بر خدمات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زمانی که خدمات حضوری ارائه نمی‌دهیم، دانشجو کمتر از محیط دانشگاهی استفاده کرده و حتی باید کاهش شهریه داشته باشیم که قبلا این کار صورت گرفت. دانشگاه آزاد ممکن است مشکلاتی از نظر هزینه‌ای داشته باشد که ربطی به دانشجو ندارد و همه تحت فشار هستند و به نظر می‌رسد در این شرایط شهریه‌ها را باید کاهش دهند.

این نماینده مجلس گفت: با کار‌های سیستماتیک و اداری نیز ممکن است برخی مسائل پاسخگو نباشد؛ دانشگاه از سویی قصد افزایش شهریه را دارد، اما دانشجو از کجا باید این مبلغ را تامین کند؟!

حجت الاسلام فلاحی افزود: در اینجا باید تخفیفاتی ارائه شود و هیچ توجیهی وجود ندارد که با وجود عدم ارائه خدمات حضوری، افزایش شهریه دهیم! در اظهارات دانشگاه اعلام شده بود اگر اقدامات حضوری صورت گیرد، افزایش شهریه اتفاق می‌افتد که در غیر اینصورت، شهریه را باید باز گردانند.   سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پیش‌تر هم باز گرداندن مبالغ اتفاق افتاده است و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد نیز در مجلس حضور دارد و حتما این مسئله را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: در دروس تئوریک این قضیه معنا دارد، چون استاد وقت خود را پای اینترنت و آموزش دانشجو می‌گذارد، ولی در دروس عملی چنین چیزی عملی نیست.

حجت الاسلام فلاحی با اعلام اینکه چنین اشکالی به کل سیستم وزارت علوم وارد است، خاطرنشان کرد: مجازی اعلام شدن برخی دروس معنا ندارد مثل رشته‌های عملی.

وی خاطرنشان کرد: ما همین امروز به معاون پارلمانی در مجلس تذکر خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهریه دانشگاه آزاد کمیسیون آموزش دانشگاه آزاد افزایش شهریه باید کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت با حضور حجت الاسلام سیدمحمد حسین صفوی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی گیلان و جمعی از معاونین، مدیران و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سیدمحمد حسین صفوی در این مراسم با تشکر از تلاش‌های محمد دوستار در زمان تصدی پست ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افتخار دارد که خیلی پرقدرت روی پای خود ایستاده و نگاهی روشن‌تر از گذشته با توجه به استراتژی از پیش تعیین شده توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به آینده دارد.

وی ادامه داد: باید بدانیم وقتی مسئولیتی را قبول می‌کنیم و قدرتی را به امانت و موقت داریم باید این قدرت خدایی باشد، انتظار می‌رود که از این قدرت در مسیر خودش و بهینه استفاده شود این امانتداری و پیمانی را که خواهیم داشت باید به آن عمل کنیم، عمل به این مسئولیت دارای پیروزی است؛ چراکه پیروزی آن بوده که به ماموریتی که برعهده ماست به خوبی عمل کنیم. همه اعضای این تیم وظیفه همراهی با سرپرست تیم و فرمانده را دارند تا این استراتژی به خوبی و سرعت بالاتری به جلو سوق داده شود.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی گیلان با آرزوی موفقیت برای مجتبی ملکی‌چوبری به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، افزود: وی مدیری جوان، مؤمن، کارآمد و انقلابی بوده که امیدواریم با حضور وی در این مسیری که دوستار ریل گذاری کرد با سرعت بیشتری حرکت کنند و هدفی که شایسته دانشگاه آزاد اسلامی است به آن برسیم.

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز گفت: در طول مدت تصدی دوستار افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مانند کسب مقام در جشنواره امامت و مهدویت، رویدار صدرا و ... داشتیم که به همت و تلاش و درایت دوستار اتفاق افتاد.

مجتبی ملکی‌چوبری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تحول آفرین و مأموریت گراست که این مأموریت‌ها و رخداد‌هایی که قرار است در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیافتد و سکوی مبدل دانایی به توانایی بوده که باید در عرصه عمل هم نشان داده شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته با داشتن زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های علمی، فرهنگی و. آغاز به اقدامات مختلفی در راستای افزایش تولیدات علمی و فرهنگی کرده که با توجه به فرمایشات حضرت آقا و شعار دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که همه حوزه‌ها دارای جهش خوبی باشند.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز علمی مولود انقلاب بوده، توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است و در این باره استادان، کارکنان و دانشجویان باید در مقوله حجاب و عفاف کوشا بوده و برای اینکه فضای دانشگاه حال و هوای اسلامی و انقلابی داشته باشد باید از استاندارد‌های مناسبی استفاده کرد که این مهم همت و همدلی همگان را در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طلب خواهد کرد.

به گزارش آنا، در پایان جلسه با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های محمد دوستار در سمت رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران