Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان  و«شری هشام الدین تون حسین» وزیر امور خارجه مالزی به صورت مجازی با یکدیگر گفت و گو کردند.

وزرای  امور خارجه دو کشور طی یک گفت‌وگوی سازنده، در مورد گسترش همکاری‌های چند جانبه و دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری - اقتصادی ، انرژی و انسانی بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای خارجه با استناد به مکالمه تلفنی بین رهبران دو کشور در 27 اکتبر سال جاری، بر تشدید تعامل در بخش نفت و گاز ابراز داشتند که پتانسیل زیادی برای همکاری  مشترک وجود دارد.

در این گفت و گو از تجربه مثبت همکاری با شرکت‌های مالزیایی متخصص در نفت ، گاز و انرژی یاد شد و امکان ایجاد مشارکت بین طرفین در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیجیتالی شدن اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت.  

طرفین اذعان داشتند که در زمینه فرهنگی پتانسیل زیادی برای تعمیق همکاری موثر در آموزش، علوم و فرهنگ و همچنین در زمینه بهداشت وجود دارد.

 همچنین طرفین بر گسترش تعامل بین شرکت‌های خصوصی و دولتی تاکید کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مالزی ترکمنستان وزارت خارجه فناوری اطلاعات و ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه اردن با امیرعبداللهیان درباره تحولات منطقه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن که در نیویورک به سر می‌برد، طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار داشت: امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و رژیم اسرائیل از مسیر جنگ روانی به دنبال منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی غزه است.   وی تأکید کرد: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه اردن با امیرعبداللهیان درباره تحولات منطقه
  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • گروه ۷: ایران با آژانس همکاری کند/مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی