Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:57:01 GMT

اقتصاد دیجیتالی چین از ۵ تریلیون دلار فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۱۶۹

اقتصاد دیجیتالی چین از ۵ تریلیون دلار فراتر رفت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، گزارش جدید آکادمی مطالعات فضای سایبری چین نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ اقتصاد دیجیتالی این کشور از ۳۵.۸ تریلیون یوآن (معادل ۵.۴۵ تریلیون دلار) فراتر رفته و ۳۶.۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.

این گزارش تأیید می‌کند که پاندمی کرونا باعث افزایش اهمیت اینترنت شده و اقتصاد دیجیتالی به نیروی قدرتمندی برای کاهش آثار مخرب بحران کرونا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تحقیقاتی که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته است، تا انتهای ماه می شبکه فیبر نوری تمامی مناطق شهری و روستایی چین را تحت پوشش قرار داده و حالا ۹۳.۱ درصد از کاربران شبکه گسترده ثابت چین از کابل نوری استفاده می‌کنند. این بالاترین سطح استفاده از کابل نوری در جهان به حساب می‌آید.

تراکنش‌های تجارت الکترونیک چین در سال گذشته به ۳۴.۸۱ تریلیون یوآن (معادل ۵.۲ تریلیون دلار) رسید که نسبت به سال قبل از آن ۶.۷ درصد جهش داشت.

کد خبر 5081209

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد چین چین اقتصاد دیجیتالی ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس فولاد قیمت نفت قیمت مرغ وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت نهاده های دامی بورس تهران قیمت یورو لایحه بودجه ۱۴۰۰ نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • قیمت طلا سقوط کرد