Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا حجتی، پرورش نیروی انسانی، تجهیز و راه اندازی خانه‌های ورزش و برگزاری جام خوشه‌چین را سه برنامه مهم در راستای رشد و توسعه پایدار ورزش در مناطق روستایی و محروم عنوان کرد.

به گزارش برنا، رضا حجتی، مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری درباره اقدامات صورت گرفته این دفتر اظهار کرد: دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری از سال ١ هزار و سیصد و نود و هفت یک برنامه سه ضلعی را در دستور کار قرار داده که در صورت تحقق تمامی برنامه‌ها می تواند به رشد و توسعه پایدار ورزش در مناطق روستایی و محروم کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ضلع اول این برنام تربیت مربیان و داوران ساکن مناطق روستایی است که از نظر تعداد باید به حد قابل قبول برسد و استانداردگذاری که برای تحقق این مهم منظور کردیم، تربیت یک مربی ساکن مناطق روستایی به ازای هر پانصد نفر جمعیت روستایی و عشایری کشور طی پنج سال آینده است.

حجتی تعداد مربیان شناسایی شده در مناطق روستایی کشور را ١ هزار عنوان کرد و افزود برای سال جاری پرورش ۲ هزار مربی در دستور کار قرار دارد که با یارانه‌ای که وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌کند و برنامه‌های آموزشی آتی تمام فدراسیون‌های ورزشی تا پایان سال تعداد مربیان در روستاها از ٣ هزار فراتر رود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری کمک به تجهیز و افزایش امکانات و اماکن ورزشی در مناطق روستایی را برنامه دوم نام برد و تصریح کرد: تا پایان سال ١ هزار و سیصد و نود و هشت به تجهیز و راه‌اندازی ۵ هزار خانه‌ ورزش روستایی کمک کردیم و مشخصات و محل دقیق این خانه‌ها در سایت وزارت ورزش و جوانان در دسترس عموم قرار دارد و با هدف‌گذاری صورت گرفته، در سال جاری ٣ هزار به این خانه ها افزوده خواهد شد و تعدادکل به بیش ٨ هزار خواهد رسید.

او بر تقویت تجهیزات و اماکن ورزشی در روستاها تاکید کرد و گفت: محدودیت‌ها و کمبودهای بسیاری وجود دارد و باید سعی کنیم امکانات به صورت همگن، متعادل و متناسب با نیاز روستاها تزریق شود و از این جهت به عدالت ورزشی و عدالت اجتماعی نزدیک‌تر شویم.

حجتی در ادامه سخنانش به سومین برنامه دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری اشاره و بیان کرد: ایجاد انگیزش را با تشویق تمام فدراسیون‌ها به برگزاری مسابقات ویژه روستاییان در مناطق روستایی و عشایری پیش می‌بریم و در راس این برنامه‌ها نیز جام خوشه چین که مختص مسابقات ورزشی روستاییان کشور است، قرار دارد و اولین دوره این جام سال گذشته در شش رشته ورزشی برگزار شد و دومین دوره سال ١ هزار و چهارصد برگزار خواهد شد.

او با اشاره به عدم برگزاری جام خوشه چین در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، مردم به ویژه روستاییان و عشایر را به پویش ورزش در خانه دعوت کرد و گفت: از همه مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم می خواهم که در این شرایط قرنطینه و کرونایی به خودشان کمک کنند و با ورزش در منزل حافظ سلامت جسمی و روانی خود و خانواده باشند و با ماندن در منزل زنجیره انتقال ویروس منحوس کووید ۱۹ را قطع کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش روستایی مناطق روستایی و عشایری مناطق روستایی دفتر توسعه ورزش ١ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم

دریافت 44 MB کد خبر 6062672

دیگر خبرها

  • تصاویر| زندگی روستایی در لفور سوادکوه
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم
  • برنامه های ورزش همگانی مازندران منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • برنامه های ورزش همگانی منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم