Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مسکو، لاوروف امروز (پنجشنبه) در پایان دیدار با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در مینسک در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش می کنند در فرایندهای داخلی روسیه و بلاروس تاثیر بگذارند و رهبران کشورهای غربی این مداخله خود را پنهان نمی کنند.  

وی افزود: ما درباره روابط روسیه و بلاروس با کشورهای غربی و اتحاد یوروآتلانتیکی (کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی)، پیمان ناتو و اتحادیه اروپا و آمریکا گفت و گو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف گفت: ما شاهد روابط خصمانه با روسیه و بلاروس و تلاش های برای تاثیرگذاری در فرآیندهای سیاسی در دو کشور هستیم. واقعیت این است که سران کشورهای غربی این تلاش های خود را پنهان نمی کنند.

 به گزارش دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری بلاروس، لاوروف در دیدار با لوکاشنکو نیز گفت که علاقه مندی روسیه و بلاروس برای تحکیم روابط دوجانبه کاملا با یکدیگر مطابقت می کند. 

  وزیر خارجه روسیه پیشنهادهای بلاروس برای پیشبرد همگرایی بین مسکو و مینسک را عالی ارزیابی و خاطرنشان کرد که روسیه برای حمایت از پیشنهادات لوکاشنکو آمادگی دارد.

رئیس جمهوری بلاروس نیز با تاکید بر ضرورت تقویت روابط کشورش با روسیه گفت: روابط دو کشور نیاز به نوسازی ندارد بلکه باید آن را تقویت کرد.  

لوکاشنکو با بیان اینکه دیدار امروز ما ثمربخش است، اظهار کرد: از دیدگاه من و بویژه برای بلاروس و سیاست خارجی کشور ما، دیدار امروز اهمیت خاصی دارد زیرا امروز فرصت وجود دارد مواضع خود را هماهنگ کنیم. 

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد: کشورهای غربی فشارهای زیادی را برای سرنگونی دولت من بکار برده اند و حتی در این مورد حمایت و همراهی روسیه را خواستار شده اند.

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری بلاروس، لوکاشنکو روز سه شنبه در مراسم تقدیم استوارنامه های سفرای جدید چندین کشور به وی گفت: غرب تاکنون چندین بار برای برکناری من و دولتم توطئه چینی کرده است و حتی تلاش می کند تا روسیه هم را برای سرنگونی حکومت من با خود همراه کنند.

لوکاشنکو خاطرنشان کرد که این نتیجه گیری ها را بر اساس شواهد محکم و معتبر اعلام می کند.  

رئیس جمهوری بلاروس تصریح کرد که فقط مردم بلاروس می توانند در چارچوب قوانین موجود و قانون اساسی کشور او را برکنار کنند.

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا مینسک آمریکای شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا مینسک آمریکای شمالی روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا مینسک آمریکای شمالی اخبار کنکور رئیس جمهوری بلاروس روسیه و بلاروس کشورهای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 

کره شمالی و بلاروس در تلاش برای تعمیق روابط دوجانبه جهت "فعال کردن همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی" توافق کردند.

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و اوگنی شستاکوف، معاون وزیر امور خارجه بلاروس، در مورد نیاز به «تقویت تماس‌های سطح بالا» و توافق برای دیدار‌های بیشتر گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند از یکدیگر در عرصه بین المللی حمایت و همکاری کنند تا روابط دوستانه بین دو ملت گسترش و توسعه یابد. «نماینده روسیه به جزئیات بیشتر درباره نوع توافق‌ها اشاره نکرده است.

بلاروس از متحدان روسیه در راستای حمایت از پیونگ یانگ توافقاتی را با کره شمالی اتخاذ کرده است. در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

پس از آن، کره شمالی همکاری و توافق با متحدان روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • نماینده فلسطین در سازمان ملل: شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است