Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:00:52 GMT

اتصال مسیر ریلی ایران به ترکیه اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۴۱۲

اتصال مسیر ریلی ایران به ترکیه اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین رحمانی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه طرح جامع مطالعات سامان‌دهی و طراحی جاده ارومیه-سرو، مرز سرو نزدیک‌ترین مرز به مرسین ترکیه است و ۵۵ کیلومتر فاصله دارد، اظهارکرد: پایانه مرزی سرو نیازمند خط ریل راه آهن بوده و این کمبود بسیار محسوس است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه شبکه ریلی در مرزهای استان از طریق پایانه سرو، گفت: دروازه ورود به اروپا (شهر مرزی سرو) باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد، قطار یکی از بزرگترین نیازهای گمرک سرو است که می‌تواند نقش به سزایی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با بیان اینکه تاکنون اقداماتی در راستای توسعه شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی ترکیه از مسیر ارومیه صورت گرفته، بیان کرد: مزیت‌های اقتصادی، توسعه منطقه‌ای، افزایش ارتباطات بین‌المللی، دسترسی به آب‌های آزاد ترکیه از بندر مرسین از جمله ظرفیت‌های توسعه شبکه ریلی ایران و ترکیه از مرز سرو است.

وی خاطرنشان کرد: اتصال ریل راه آهن به خط ریل بندر مرسین در رشد و پیشرفت این استان بسیار تأثیر گذار بوده چرا که فاصله ۴.۵ ساعته را می‌توان با تأمین زیرساخت‌ها به پلی برای ایجاد توسعه تبدیل کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی در مسیر جاده ارومیه به سرو گفت: تصمیمات به گونه‌ای اتخاذ شود تا اشتیاق به سرمایه‌گذاری و رغبت مردم برای استفاده از اراضی تضییع نشود.

در این جلسه پیشنهادات تهیه شده در مورد ورودی شهر ارومیه، دانشگاه و کارگاه‌های تولیدی، چشم‌انداز طبیعی و حوزه تجاری و پایانه مرزی جهت برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 5081294

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی حمل و نقل ریلی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز آمار کرونا کرمانشاه گرگان کمک مومنانه بارش باران بوشهر بسیج بارش برف شهرستان کرج شبکه ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات زیرسازی در منشعبات خیابان حکیم نظامی منطقه دو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  عملیات اجرایی زیرسازی در کوی ۷ خیابان حکیم نظامی منطقه دو ارومیه در حال اجرا است.

امور ارتباطات شهرداری منطقه دو ارومیه اعلام کرد ، در حال حاضر با تلاش شبانه‌روزی عوامل فنی و اجرایی واحد امانی این منطقه، عملیات اجرایی زیرسازی در کوی ۷ خیابان حکیم نظامی در سطح منطقه دو انجام می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • اجرای عملیات زیرسازی در منشعبات خیابان حکیم نظامی منطقه دو
  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم