Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در هفت ماه امسال ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۱۷۸ تن کالا به ارزش ۴۲۱ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۴۵۲ دلار از گمرکات استان صادر شد که از نظر ارزش ۶۶ درصد و از نظر وزنی ۴۵ درصد رشد دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، کرونا که آمد ضربه مهلکی بر جان بسیاری از مشاغل زد، ضربه‌ای که آنقدر سهمیگن بود که صاحبان آن مشاغل هنوز بعد از نه ماه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مشاغل تعطیل شدند و برخی از کارگران هم تعدیل شدند. هرکس به نوعی ضربه‌ای به او وارد شد اما یکی از نقاطی که کرونا حریفش نشد بازارچه مرزی ماهیرود است.

بازارچه‌ای که حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور دارد و در این نه ماه همچنان روال تجارت و صادرات و واردات کالا بین کشور ایران و افغانستان در حال جریان است.

نماینده مردم نهبندان در مجلس: بازارچه ماهیرود هرچه زودتر 24 ساعته شودکمک سازمان راهداری کشور برای ارتقای شرایط در مرز ماهیرود تأثیرگذار استاستاندار خراسان جنوبی: نگاه ملی به مرز "ماهیرود" سبب تقویت مبادلات تجاری می‌شود

کارگرانی که در این بازارچه مشغول کارند از وضعیت کار در این بازارچه راضی و شاکر هستند. آنها خدا را صد هزار مرتبه شکر کرده و معتقدند در شرایطی که کرونا بسیاری از مشاغل را تعطیل کرده و کارگران بیکار شدند و نانی برای خوردن ندارند اما بازارچه مرزی ماهیرود از همان روزهای آغازین کرونا تاکنون سربلند و استوار در برابرکرونا ایستاده است.

بازارچه ماهیرود با رونقش چرخ زندگی تعداد زیادی از کارگران را می‌چرخاند و نانی برای سفره زندگیشان تأمین می‌کند.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: صادرات کالا از گمرکات استان در هشت ماهه گذشته از نظر ارزش 66درصد و از نظر وزنی 45 درصد افزایش داشته است

محمدعلی خاشی با بیان اینکه در این مدت دو میلیون و 386 هزار و 178تن کالا به ارزش 421 میلیون و 652 هزار و 452 دلار از گمرکات خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: عمده‌ترین اقلام صادراتی خراسان جنوبی روغن سوخت تقطیری هیدروکربن، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک، نخود آبگوشتی، نمک و تخم مرغ خوراکی بوده که به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال 359 تن به ارزش یک میلیون و 692 هزار و 419 دلار کالا شامل خط تولید کاشی، بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی، گلپر فرآوری نشده، زغال سنگ شسته نشده وارد استان شد.

خاشی افزود: سهم کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی از این مقدار یک میلیون و 109 هزار و 964 تن است که با ارزآوری 82 میلیون و 635 هزار و 139 دلار افزایش 30 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.

انتهای پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرکات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطلبی گفت: سال گذشته حدود ۵۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.
او عنوان کرد: در همین مدت ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۵ میلیون دلار واردشده که عمدتا مربوط به خطوط تولید واحد‌های صنعتی بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: در حوزۀ ترانزیت خارجی نیز حدود ۲۰۳ هزارتن کالا انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۴۶ درصد رشد داشتیم.

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت