Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان به آغاز بارش ها در استان از عصر امروز اشاره کرد و درباره احتمال وقوع حوادث جوی تا دوشنبه هفته پیش رو در سطح استان توضیح داد.

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بارش‌های خوبی در راه است، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارش‌زا از عصر امروز پنجشنبه در غرب استان اصفهان، از فریدون‌شهر آغاز می‌شود و با شدت بیشتری از شامگاه امروز تا صبح جمعه علاوه بر غرب استان، مناطق جنوب اصفهان را نیز در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز بارش‌ها در غرب و جنوب مطلوب و به صورت باران و برف است، ادامه داد: بارش همزمان برف و باران در این مناطق به جلوگیری از وقوع سیل کمک می‌کند و روز جمعه نیز بارش‌های سبک در سطح استان پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: سامانه بارشی دیگری از روز شنبه در سطح استان فعال می‌شود که دوباره شدت فعالیت امواج در مناطق غرب و جنوب استان است اما به تدریج این بارش‌ها سراسر استان را نیز فرامی گیرد.

حاجی بابایی اضافه کرد: با توجه به اینکه شدت بارش‌ها در غرب و جنوب استان اصفهان است روز یکشنبه سراسر استان به ویژه مناطق شمال و شمال غرب نیز بارش‌های خوبی را خواهند داشت.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به احتمال وقوع آب‌گرفتگی معابر در مسیر جاده‌ها، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی اصفهان- چهارمحال و بختیاری، اصفهان- لرستان و اصفهان- کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز بارش‌ها از عصر امروز، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شرایط مناسبی ندارند از این رو به هموطنان توصیه می‌کنیم از امشب تا دوشنبه هفته پیش رو سفرهای خود را لغو کنند و یا در صورت ضرورت با تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ و وسایل ایمنی تردد استفاده کنند.

بارش‌های خوب و قابل توجهی در سرشاخه‌های زاینده رود خواهیم داشت

وی با اشاره به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان به ویژه شهرستان‌های سمیرم و فریدون‌شهر، افزود: توزیع بارش‌ها یکجا نیست، برای مثال اگر ۳۰ میلی متر در یک منطقه بارش داشته باشیم یکجا رخ نخواهد داد و در مدت دو روز اتفاق می‌افتد از این رو احتمال وقوع سیل در کلان‌شهر اصفهان وجود ندارد و روزهای شنبه و یکشنبه در این شهر آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: بارش‌های پیش رو یکجا اتفاق نمی‌افتد و متناوب است از این رو در شهر اصفهان آب‌گرفتگی معابر عمومی خواهیم داشت ولی در غرب و جنوب استان احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد که با توجه به اینکه بارش برف و باران در این مناطق همزمان رخ خواهد داد، کمک می‌کند که احتمال وقوع سیل ضعیف‌تر باشد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌ها تا دوشنبه به ویژه در سرچشمه‌های زاینده رود خوب و قابل توجه خواهد بود و این نعمت الهی است که در مدت دو هفته بارش‌های خیلی خوبی شکل می‌گیرد و مثمر ثمر خواهد بود.

کد خبر 457778

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارندگی در جاده اداره کل هواشناسی استان اصفهان حوضه آبریز زاینده رود بارش برف و باران سیل اصفهان محورهای مواصلاتی غرب استان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق غرب و جنوب استان احتمال وقوع بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برف و باران نوروزی اصفهان را فرا می‌گیرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر آسیه آقایی اظهار داشت: با ورود موج بارشی از ظهر فردا پنجشنبه به تدریج، وقوع ناپایداری‌هایی را در سطح استان تا روز جمعه انتظار داریم.

وی افزود: از بعدازظهر فردا، افزایش ابر، گاهی وزش تند باد لحظه‌ای، مه آلودی هوا و بارش رگبار بهاری با احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ و در مناطق سردسیر استان برف پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مناطقی چون اردستان، نائین، ورزنه، کوهپایه، مبارکه، گلپایگان، لنجان، شاهین‌شهر و میمه، فریدن، فریدون‌شهر و شهرضا وقوع بارش‌های رگباری محتمل است و در سایر مناطق از جمله شهر اصفهان بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۶ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای یک درجه سلسیوس زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 840974 برچسب‌ها خبر مهم نوروز باران استان اصفهان

دیگر خبرها

  • استمرار ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در کرمان
  • گزارش بارش‌ها طی امروز و فردا در این استان‌ها/ از تردد در این جاده‌ها خودداری کنید
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • برف و باران نوروزی اصفهان را فرا می‌گیرد
  • دلیل بیشتر مشکلات اصفهان نبود جریان دائمی آب در زاینده‌رود است
  • فیلم | صدای زندگی در گاوخونی پیچید | فلامینگوها به اصفهان بازگشتند
  • آخرین وضعیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • رانش زمین و طغیان رودخانه‌ها در شهرستان سمیرم
  • باران فارس امشب به پایان می‌رسد / از صبح فردا جاده‌ها مه‌آلود هستند
  • تداوم بارندگی‌ها در اصفهان و پیش‌بینی طوفان و گردوخاک / ثبت بیشترین بارندگی در پادنای علیا