Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:33:22 GMT

۷ بیمار کرونایی در استان سمنان جان باختند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۴۵۵

۷ بیمار کرونایی در استان سمنان جان باختند

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود آمار بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای پنج شنبه در سراسر استان سمنان هفت بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند که این میزان نسبت به روز گذشته کمتر است اما همچنان نشان از تاخت و تاز بی محابای کرونا در سطح این استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز پنج شنبه ۳۹۶ نفر به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده و ۲۴۸ مورد قطعی کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود به ثبت رسیده است.

با این حساب مجموع بیماران فوتی کرونا در سطح استان سمنان از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون به ۷۲۸ نفر رسیده است.

موارد قطعی کرونا نیز در سطح استان سمنان از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۱۷ هزار و ۸۵۵ نفر افزایش یافته و پنج هزار و ۸۴۷ بیمار کرونایی بهبود یافته و دوران نقاهت و سلامتی پس از بیماری خود را می‌گذرانند.

ابتلای مجدد به بیماری کرونا موضوعی است که این روزها کارشناسان و پزشکان آن را مورد تائید قرار داده‌اند همچنین مراقبت از سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در زمره دیگر موضوعاتی است که مردم باید در کنار ضرورت استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و… مد نظر قرار دهند.

کد خبر 5081273

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز آمار کرونا کرمانشاه گرگان کمک مومنانه بارش باران بوشهر بسیج بارش برف شهرستان کرج استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه حیوان گزیدگی از جمله مواردی که سالانه افراد زیادی بابت آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه دارند، ابراز داشت: موضوع حیوان گزیدگی می‌تواند موجب بیماری و در صورت عدم درمان به مرگ افراد منتهی شود.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ نفر برای حیوان گزیدگی به مراکز تحت پوشش این دانشگاه مراجعه داشتند، افزود: در این میان سگ‌ها بیشترین عامل حیوان گزیدگی را به خود اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه ۸۳ درصد حمله مربوط به سگ‌های صاحب دار بوده است، ابراز داشت: سگ‌های بی صاحب ۱۷ درصد حیوان گزیدگی را شامل می‌شود.

قدس ضمن بیان اینکه مقایسه آمارها از سال ۹۹ رشد حیوان گزیدگی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: طی این سه سال گذشته در حوزه مناطق تحت پوشش با رشد حیوان گزیدگی مواجه هستیم به طوری که سال ۱۴۰۱ آمار یک هزار و ۹۹۶ نفر و سال ۹۹ به میزان یک هزار و ۳۷۰ نفر بوده است.

وی افزود: حیوان گزیدگی امکان انتقال بیماری از سگ به انسان همراه دارد لذا باید به دلیل بیماری هاری افراد بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6085772

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران