Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:08:07 GMT

وزیر خارجه فرانسه: ما مخالف اسلام نیستیم

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۵۱۳

وزیر خارجه فرانسه: ما مخالف اسلام نیستیم

وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی با بیان اینکه کشورش با تروریسم مضاعف روبرو است، تاکید کرد، مبارزه با تروریسم باید با رهبری مسلمانانی انجام شود که اولین قربانیان آن هستند.

به گزارش ایسنا، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، اظهار کرد، جوهره فعالیت نظامی آنها که از چندین سال پیش آغاز شده و همچنان در منطقه ساحل و خاورمیانه به اجرا در می آید، مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت، کشورش در معرض کارزار "تهمت، شایعات، نکوهش و نفرتی است که سران برخی کشورها و گروه‌ها با استفاده از نفوذ خود در شبکه های اجتماعی آن را هدایت می‌کنند و به دنبال القای این مسئله به دیگران هستند که فرانسه و اروپا با اسلام مخالف هستند."


لودریان گفت، قانون فرانسه مبتنی بر بی‌طرفی دولت در قبال همه ادیان است و فرانسه "کشور مسامحه است"  و تجزیه جامعه فرانسوی و تبعیض میان شهروندان  بر اساس وابستگی های مذهبی آنها، خواه مسلمان، مسیحی یا یهودی باشند را رد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: برخی کشورها معتقدند فرانسه بر مسلمانان سخت می‌گیرد و برخی مقام‌های سیاسی یا برخی گروهها تلاش کرده اند تا سخنان رئیس جمهور امانوئل ماکرون را با نفوذ خود در شبکه های اجتماعی تحریف کنند. ما اجازه نخواهیم داد آنها گمان کنند که فرانسه ممکن است مخالف اسلام باشد.

اظهارات لودریان در حالی مطرح می‌شود که پیشتر ماکرون و برخی دیگر از مقامات فرانسه به دنبال نشر کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام(ص) اظهاراتی اسلام ستیزانه مطرح کردند که موج گسترده‌ای از تظاهرات در کشورهای مختلف را به همراه داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه مبارزه با تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم

سخنگوی رسمی دولت عراق دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که بغداد خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیست.

به گزارش مشرق، باسم العوادی درباره سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با رئیس جمهور آمریکا، گفت: در دیدار نخست وزیر با بایدن درباره موضوعاتی از جمله نیروهای ائتلاف در عراق بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی رسمی دولت عراق، افزود: پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با آمریکا است، گفت: عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

پیش تر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌ وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • وزیر خارجه فرانسه: پاریس در حمایت از رژیم صهیونیستی مقابل حمله تنبیهی ایران مشارکت داشت
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه