Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:48:25 GMT

تاکید عربستان بر لزوم اجرای توافق ریاض

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۵۱۹

تاکید عربستان بر لزوم اجرای توافق ریاض

معاون وزیر دفاع سعودی و رئیس جمهور مستعفی یمن درباره تلاش‌ها برای اجرای توافق ریاض میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن در نوامبر ۲۰۱۹ رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی در توییتی نوشت، وی با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن دیدار و درباره آخرین  تحولات یمن گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دیدار با هادی بر "اهتمام عربستان به دستیابی ملت برادر یمن به ثبات، امنیت و پیشرفت دراجرای توافق نامه ریاض به منظور ارتقای صلح و ثبات" تاکید کردم.

عربستان سعودی، در پنجم نوامبر سال گذشته توافقی را در ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب را رهبری کرد. این توافق پس از آن صورت گرفت که شورای انتقالی کنترل شهر عدن و مهمترین شهرهای استان‌های جنوبی یمن را به دست گرفت.

توافقنامه ریاض مبتنی بر تشکیل دولت بر اساس سیستم "تقسیم به دو" میان استان‌های جنوبی و شمالی و سازماندهی نیروهای نظامی و امنیتی تحت رهبری وزارتخانه های دفاع و کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق ریاض شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟