Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@01:50:54 GMT

فروش مرغ با قیمتی بالاتر از ۲۰۴۰۰ تومان تخلف است

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۵۳۰

فروش مرغ با قیمتی بالاتر از ۲۰۴۰۰ تومان تخلف است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به افزایش عرضه مرغ گرم در استان تهران گفت: فروش مرغ بالاتر از قیمت ۲۰۴۰۰ تخلف است و نظارت بر قیمت مرغ و محصولات لبنی تشدید می‌شود.

به گزارش مشرق، حشمت الله عسگری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در مورد روند عرضه مرغ گرم در استان تهران اظهار کرد: روند بسیار خوبی در عرضه و توزیع مرغ گرم در استان تهران را شاهد هستیم و ورودی مرغ گرم از سایر استان‌ها که حدود ۴۰ تُن در روز بوده الان به ۳۲۰  تُن در روز رسیده که طی روزهای آینده به ۶۰۰ تُن در روز افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تنها ۸ درصد مرغ گرم استان تهران از خود استان تأمین می‌شود و ۹۲ درصد از سایر استان‌ها وارد می‌شود و با توجه به روند ورودی مناسب، نظارت تشدید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: قیمت مصوب عرضه مرغ در استان تهران ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است که به سبب تلاطم وجود آمده در خرده فروشی‌ها قیمت به حدود ۳۷ و ۳۸ هزار تومان نیز رسید که اکنون به ۲۸ هزار تومان کاهش یافته و تصمیم گرفته شد با توجه به عرضه کافی مرغ نظارت تشدید شود تا بالاتر از ۲۰۴۰۰ به فروش نرسد و تعزیرات با واحدهای متخلف برخورد کند.

عسگری گفت: در مورد شیر هم با توجه به اینکه قیمت جدید توسط ستاد تنظیم بازار کشور ارائه شده، قیمت محصولات لبنی اصلاح شد و گلایه‌هایی از سوی دامداران وجود داشت که قیمت‌های جدید را نمی پذیرفتند اما تکلیف شده که شرکتهای لبنی حتی اگر شیر را به قیمت گرانتر از دامداران تحویل می‌گیرند اما قیمت محصولات لبنی افزایش جدید نداشته باشد و نظارت بر قیمت محصولات لبنی نیز تشدید می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ استانداری تهران قیمت مرغ گوشت مرغ مرغداران ستاد تنظیم بازار کشور استان تهران محصولات لبنی مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد

مهدی لسان طوسی گفت: طبق ماده ۶۲ قانون نظام صنفی، فروش و عرضه کالا‌های مستعمل یا تاناکورا ممنوع است و هر جا فروش آن دیده شود از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد خواهد شد.

وی دلیل افزایش فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد را کم شدن قدرت خرید مردم و افزایش تقاضا برای این نوع پوشاک عنوان و اضافه کرد: این موضوع به شدت در دست بررسی است، زیرا ادامه فعالیت آنها به ضرر بخش تولید و عرضه کنندگان قانونی پوشاک در مشهد است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در پاسخ به این سوال که به چه علت واحد‌های عرضه کننده پوشاک دست دوم از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری معتبر در حال فعالیت هستند گفت: دلیلش آن است که صاحب واحد صنفی یا فروشگاه پیش از این پروانه کسب برای فروش پوشاک نو گرفته، اما بعد نسبت به عرضه پوشاک مستعمل در همان محل اقدام کرده است.

طبق اعلام مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد، ۲۱۸ پرونده تعزیری در پی انجام ۲ هزار و ۱۵۴ مورد بازرسی از صنف پوشاک در این شهر در طول ماه فروردین تشکیل شده است که در این راستا چهار واحد صنفی در رسته پوشاک به دلیل داشتن تخلفاتی از جمله گرانفروشی و عدم درج قیمت در مشهد پلمب شدند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در این باره گفت: با توجه به این که زمستان گذشته سرمای زیادی در مشهد اتفاق نیفتاد و پوشاک زمستانی نیز فروش زیادی در این شهر نداشت از این رو صاحبان واحد‌های صنفی مجبور شدند اجناس خود را به قیمت خرید (بدون در نظر گرفتن سود قانونی) بفروشند.

لسان طوسی افزود: در فروردین ماه هم صاحبان صنوف پوشاک در مشهد خرید جدید لباس نداشتند و خرید‌های جدیدشان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، لذا قیمت‌ها هم تغییری نداشته و مربوط به سال قبل بوده است و در مجموع نمی‌توان گفت این رسته صنفی در فروردین ماه گران فروشی کرده است.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید پوشاک به دلیل هزینه‌های جانبی و سربار که هر ساله رو به افزایش است، زیاد شده و به طور قطع بر قیمت پوشاک اثرگذار بوده است، اما واحد‌های صنفی پوشاک مشهد در فروردین ماه گران فروشی نداشته و اجناس ماهیتاه دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید، گران هستند با این حال نمی‌توان بروز تخلف گران فروشی از برخی صنوف را هم انکار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی