Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:03:08 GMT

وضعیت جوجه‌ریزی در خراسان رضوی بهبود یافته است

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۶۱۳

وضعیت جوجه‌ریزی در خراسان رضوی بهبود یافته است

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای ماه جاری یک میلیون و ۲۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم.

مجید جعفری در نشست هماهنگی برنامه‌های در دست اجرا و پیش‌بینی اقدامات ضروری در حوزه تامین، توزیع و نظارت محصولات و نهاده‌های دام و طیور معاونت بهبود تولیدات دامی اظهار کرد: امیدواریم نوسانات تولید مرغ به زودی و با به ثمر رسیدن این جوجه‌ها بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مرغ آرین می‌تواند جایگزین مناسبی برای نژادهای خارجی باشد که اجداد آن‌ها به سختی تامین می‌شود.

جعفری افزود: تمام مرغداری‌ها که از جوجه‌های نژاد آرین استفاده کردند، ۱۰۰ درصد نهاده‌های تخصیص یافته خود را دریافت نموده‌اند و بخشودگی‌هایی نیز به آن‌ها تعلق گرفته است. تمام زنجیره‌های استان را موظف کردیم که از نژاد مرغ آرین استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشتار دام مولد بدون دلیل ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین درصد نهاده‌ها در استان ۵۱ درصد بوده که از این رقم ۶۱ درصد سویا، ۴۷ درصد ذرت و ۴۶ درصد جو را شامل می‌شود.

در ادامه این نشست جواد اسماعیلی، قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: تخصیص نهاده‎‌های یارانه‌دار دولت به دام‌ها به واسطه هویت‌دار نمودن آن‌ها امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: تاکنون در مجموع ۷۹ درصد دام سبک و سنگین استان هویت‌گذاری شده‌اندکه از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۸۳ راس دام سنگین و یک میلیون و ۷۲۷ هزار دام سبک بوده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اسماعیلی با اشاره به رصد و پایش نهاده‌ها تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که در خصوص رصد و پایش نهاده‌ها با بسیج داشتیم، از مدیران شهرستان‌ها انتظار می‌رود که همکاری لازم را با نیروهای بسیج برای انجام هرچه بهتر طرح داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جوجه ریزی نهاده های دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد محمداصغری صبح امروز با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در تویسرکان طی سال گذشته اظهار کرد: میزان جوجه ریزی در سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۴۲ قطعه بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۴۷ درصدی داشته به طوری که میزان جوجه‌ریزی سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار قطعه ثبت شده است افزود: این مهم بیانگر تعامل سازنده بین واحدهای تولیدی و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان یادآور شد: میزان گوشت مرغ تولیدی در شهرستان طی سال پیش بیش از ۸ هزار تن و در سال ۱۴۰۱، ۵ هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین و تولید مرغ گرم وجود ندارد خاطرنشان کرد: گوشت مرغ شهرستان با همکاری یکصد واحد مرغداری فعال تولید می‌شود.

محمداصغری تصریح کرد: وضعیت جوجه‌ریزی و تولید مرغ در سال جاری نیز از روند مطلوبی برخوردار است به طوری که در فروردین ماه ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شده است.

وی در پایان به اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ در تویسرکان اشاره کرد و گفت: این مهم در حال انجام و در مرحله نصب کارتخوان است به نحوی که از مرحله تولید تا توزیع به صورت هوشمند رصد می‌شود.

کد خبر 6081723

دیگر خبرها

  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • وزش باد وضعیت جوی خراسان رضوی را ناپایدار می‌کند
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است