Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آستان نیوز، در راستای عینیت بخشی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مجاوران حرم رضوی با تاکید بر مستضعفان و محرومان، تفاهم‌نامه‌ای بین آستان قدس رضوی، شهرداری مشهدمقدس، استانداری خراسان رضوی و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شد.
این تفاهم‌نامه صبح امروز، با حضور مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی و محمدرضا کلائی شهردار مشهدمقدس به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسهیل و تامین زمین در پهنه‌های حاشیه شمال و شرق مشهد با هدف ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت هدف اصلی این تفاهم‌نامه است.
رشد و پرورش ظرفیت‌های تولید و اشتغال محلی محرومین، فراهم نمودن فضای اشتغال‌زایی و حمایت از ایده‌های کسب و کارهای خرد و خانگی، تامین مسکن ارزان قیمت و بهبود کیفیت اسکان در مناطق کم برخوردار مشهدمقدس مهمترین اهدافی است که در قالب این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.
آستان قدس رضوی در قالب این تفاهم‌نامه متعهد شد 2 هکتار از اراضی شهرک شهید باهنر به ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان را به منظور ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت بدون اخذ حق تقدیمی و در قالب قرارداد استیجاری عرصه واگذار کند.


شهرداری مشهد نیز موظف است در زمینه شناسایی افراد متقاضی، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ارائه لایحه بخشودگی به شورای شهر در زمینه بدهی کمیته امداد به شهرداری در این حوزه ورود کند.
کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با هدف ساخت 1000 واحد مسکونی ویژه افراد مستضعف به این تفاهم‌نامه ورود کرده است.
گفتنی است؛ اختصاص زمین برای احداث شش هزار واحد مسکونی و بزرگترین بوستان موضوعی شرق شهر مشهد به وسعت هفتاد هکتار؛ در راستای گسترش و بهبود فضای رفاهی-تفریحی منطقه و همچنین اختصاص زمین به منظور احداث خیابان شریانی جنوب محور خیابان حر با هدف کاهش ترافیک شهرک شهید رجایی از دیگر پروژه های آستان قدس رضوی برای رفع محرومیت در حاشیه شهر مشهد است.

منبع: الف

کلیدواژه: تفاهم نامه آستان قدس رضوی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رسالت کمیته امداد خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه است تا طعم شیرین خدمت بی‌منت را بچشند.

وی افزود: همواره به وجود کمیته امداد و برنامه‌های حمایتی و تنوع خدمات آن افتخار می‌کنیم و این نهاد ارزشمند مایه فخر و مباهات همه ما است.

حجت‌الاسلام باوقار بیان کرد: در کنار دعا برای کارگزاران این مجموعه ارزشی، همواره به خدمت‌گذاران صدیق سنگر رفع مشکلات محرومان به ویژه در نهاد کمیته امداد، غبطه می‌خوریم و امیدواریم اجر و پاداش آنها بی‌انتها باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: امام راحل (ره) با اخلاصی تمام و باور و اعتقاد عمیق، در سال ۵۷ دستور شکل‌گیری کمیته امداد را داد تا این نهاد بتواند خادمی لایق و شایسته برای محرومان و نیازمندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت این نهاد را مرهون نفس پاک امام و اخلاص بنیانگذار کبیر انقلاب می‌دانیم و در عرصه محرومیت زدایی به ویژه توانمندسازی، اشتغال‌زایی، تامین مسکن و رفع نیازمندی موردی گروه‌های آسیب‌پذیر، فعالیت کمیته امداد بی‌نظیر بوده است.

باوقار افزود: فعالیت‌های خوبی را در سال گذشته در شهرستان مشگین شهر به همت و همراهی کمیته امداد شاهد بودیم و باید این فعالیت‌ها به صورت موثر و روشنگرانه تبیین و تشریح شود.

کد خبر 6087033

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت