Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@18:14:19 GMT

جلوگیری از پیری با مصرف این ۵ خوراکی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۷۸۷

جلوگیری از پیری با مصرف این ۵ خوراکی

 آنچه در دهان می‌گذارید هم بر عملکرد‌های جسمی و هم روحی تأثیر می‌گذارد. رژیم غذایی شما همچنین روی سن‌تان تأثیر دارد. به طور خاص، مواد غذایی می‌توانند روند پیری را کند یا تسریع کنند. هرچند نمی‌توانیم از حرکت رو به جلو جلوگیری کنیم، اما می‌توانیم در کاهش تأثیرات جسمی و روانی پیری موثر باشیم. 

 لوبیا و عدس

لوبیا و عدس مملو از فیبر و پروتئین هستند که هر دو به ثبات سطح قند خون کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیبر به ما کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری سیر بمانیم، در حالی که پروتئین ضمن تأمین دوز ثابت انرژی، به عضله‌سازی و چربی‌سوزی کمک می‌کند.

هویج

هویج به دلیل داشتن بتاکاروتن یکی از بهترین مواد غذایی در دسترس است. بتاکاروتن یک آنتی‌اکسیدان قوی است و از سلول‌ها و DNA ما در برابر رادیکال‌های آزاد مانند آلاینده‌های محیطی محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد باعث پیری زودرس می‌شوند، و تاثیر بتا کاروتن یک اقدام پیشگیرانه در این زمینه است. زردک همچنین حاوی ماده مغذی فالکارینول است که خواص ضد سرطانی دارد. برای دریافت بیشترین ارزش غذایی هویج، سعی کنید آن را به صورت خام و کامل بخورید.

 محصولات سویا

محصولات حاصل از دانه‌های سویا به جلوگیری از پیری سلول کمک می‌کنند. ایزوفلاون‌های موجود در سویا دسته‌ای از مواد شیمیایی دارای خواص ضد سرطان، ضد التهاب، ضد میکروب و آنتی‌اکسیدانی هستند.بنابراین  اگر می‌خواهید از پیری زودرس جلوگیری کنید، محصولات سویا را در برنامه غذایی‌تان قرار بدهید!

ماهی سالمون

 بیماری‌های مغز و قلب معمولا بزرگسالان مسن را هدف قرار می‌دهد. یک راه حل خوب این است که مقداری از آن گوشت قرمز را جایگزین ماهی‌هایی مثل سالمون کنید که اسید‌های چرب سالم را تأمین می‌کنند. به گفته محققان اسید چرب امگا ۳ می‌تواند زوال شناختی مربوط به سن را دفع کنند. این ماهی همچنین پتاسیم دارد، که می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت بیماری قلبی کمک کند.

سالمون یکی از معدود غذا‌های حاوی دوز خوبی از سلنیوم هم محسوب می‌شود، ماده معدنی که باعث سلامت تیروئید می‌شود، فعالیت هورمونی را تنظیم می‌کند و متابولیسم را در حالت نرمال حفظ می‌کند!

 میوه‌های خانواده مرکبات

لیمو، گریپ فروت، پرتقال، نارنگی و نارنج از بهترین مواد غذایی برای کاهش سرعت پیری هستند. زیرا مرکبات حاوی ویتامین C هستند که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد، با عفونت‌ها مقابله و التهاب را محدود می‌کنند. همچنین فلاونوئید‌ها و کاروتنوئید‌های موجود در مرکبات علاوه بر خاصیت ضد پیری از بروز  بیماری‌های قلبی و انواع مختلف سرطان جلوگیری می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رژیم غذایی قند خون بیماری قلبی رژیم غذایی قند خون بیماری قلبی سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند