Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@13:54:49 GMT

آرامش بازار روغن جامد حلبی در ۱۰ روز آینده

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۸۸۳

صراط: امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن روغن نباتی از آرامش بازار روغن طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: طبق روال قبل، روغن مایع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌ها عرضه می‌شود و توزیع در خصوص روغن حلب آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: با وجود وقفه در توزیع روغن جامد حلبی طی هفته‌های قبل پیش بینی می‌شود که بازار طی ۱۰ تا ۱۲ روز آینده به تعادل ۲ ماه قبل بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیرشک با بیان اینکه قیمت مصوب روغن مایع ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت روغن حلب یا نیمه جامد ۵ کیلویی هم ۱۳ درصد افزایش داده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع تغییر قیمت در اختیار انجمن نیست، بیان کرد: مولفه‌های متعددی همچون هزینه‌های حمل و نقل در نرخ تمام شده تولید تاثیر گذار است، اما بنابر پیش بینی‌ها بازار روغن مایع به ثبات رسیده است و این قول را به مردم می‌دهیم که با رفع بحران وقفه تولید، طی ۱۰ روز آینده بازار روغن حلب به آرامش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تولید روزانه روغن کماکان ادامه دارد، بیان کرد: در شرایط فعلی روزانه حداقل ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تن روغن تولید و توزیع می‌شود.

دبیر انجمن روغن نباتی از کاهش واردات روغن در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بازرگانی دولتی با توزیع روغن در بین کارخانه‌های روغن نباتی مشکل را تا حدودی رفع کرده است.

وی در پایان از کاهش نسبی روغن حلب در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت روغن حلب ۱۶ کیلویی از ۴۰۰ هزار تومان به ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان و روغن ۵ کیلویی از ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان به ۹۰ هزار تومان رسیده است که ظرف ۱۰ روز آینده بازار روغن حلب به آرامش و نرخ منطقی خود می‌رسد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: روغن انجمن روغن نباتی روغن جامد قیمت روغن صراط هزار تومان بازار روغن روز آینده روغن حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم

به گزارش «نماینده»، مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با تاکید بر اینکه در قانون بانک مرکزی که به تازگی ابلاغ شده‌ است و همچنین ماده قانون احکام دائمی، سیاست ارزی کشور مشخص شده است، گفت: متاسفانه بدون توجه به این سیاست بانک مرکزی قیمت بازار غیررسمی ارز را انکار می‌کند و می‌گوید من با این قیمت کاری ندارم درحالی این قیمت با او کار دارد.

وی افزود: قیمت بازار غیررسمی یا بازار آزاد که باید با سیاست‌های بانک مرکزی کنترل می‌شده، طی ۲ ماه ۱۵ هزار تومان افزایش یافته و بعد از همه التهابات ۲۰۰۰ تومان کاهش یافته است؛ اینها به آن معناست که بانک مرکزی برنامه‌ای برای سیاستگذاری ارزی منطبق بر قانون ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه بی ثباتی ارزی تبدیل به ناامنی می‌شود، اظهار کرد: روز به روز می‌بینیم که با سیاستگذاری فعلی نیاز ارزی کشور بیشتر و از طرف دیگر ارزآوری کمتر می‌شود؛ کم اظهاری در واردات و بیش اظهاری در صادرات نتیجه‌اش بی رغبتی در صادرات است. آقایان به ارز نفتی دل خوش کردند درحالی که این ارز به معنای ناامنی است چند روز دیگر وقتی دولتی در دنیا تغییر کند و رئیس جمهوری دیگری بیاید نمی‌توان بازار را کنترل کرد.

طغیانی از رئیس مجلس خواست تا در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و گفت: ما مسئولیم و باید حتماً وارد شویم و وضعیت را کنترل کنیم.

به گزارش ایسنا محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر طغیانی با تاکید بر اینکه موضوع ارز حتما مهم است، اظهار کرد: در سیاست‌های ارزی اختلاف نظری بوده و در حال بررسی است، حتماً تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی را به صحن مجلس می‌آوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • کشف بیش از ۱۰ تن روغن جامد قاچاق در مراغه