Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، درگذشت دیه‌گو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال جهان با واکنش تعداد زیادی از چهره‌های مطرح فوتبال دنیا همراه بود.

یکی از این افراد گابریل کالدرون همبازی اسبق او بود. فردی که با مارادونا 2 حضور در فینال را تجربه کرد و یکبار نیز با تیم جوانان آرژانتین فاتح جهان شد.

کالدرون سرمربی اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با ایرنا و چند رسانه دیگر در مورد درگذشت مارادونا صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:
فوتبال دنیا یک اسطوره را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما چه احساسی دارید؟

بی شک احساس غم بی نهایت و غیر قابل وصف تمام وجودم را گرفته، احساس خلا میکنم، فضایی پر از خاطرات شخصی و فوتبالی

 شما چند سال با مارادونا بازی کردید و رابطه شما چگونه بود؟
ما از 19 سالگی شروع کردیم و من تا 30 سالگی در تیم ملی بازی کردم. ما در کنار هم در 3 جام جهانی بازی کردیم: 79-82-90 و یک کوپا آمریکا در سال 1989 در برزیل که به مقام سومی رسیدیم. ما در جام جهانی 79 قهرمان و در سال 90 نایب قهرمان شدیم. اگرچه در سال 1982 آرژانتین نمایش عالی نداشت، اما دیئگو 22 ساله به همه دنیا نشان داد چه کسی در آینده خواهد آمد: یک نابغه.

بهترین خاطره شما با مارادونا چیست؟
من خاطرات زیادی با او دارم و همه آنها عالی هستند، اما امروز ابعاد این خاطرات به بی نهایت می رسند. من به ویژه شروع جام جهانی زیر 20 سال ژاپن را به خاطر می آورم، ما هنوز بچه بودیم و دیئگو هنوز مارادونا نشده بود. ما قهرمان شدیم و به یاد دارم که در فینال وقتی داور در سوت خود دمید، ما چطور همدیگر را در آغوش کشیدیم.

 نقش مارادونا در فوتبال آرژانتین چه بود؟
او پرچمدار فوتبال آرژانتین بوده و هست. مارادونا همیشه آرژانتینی ها را شاد میکرد، او کاری کرد مردم این کشور گرفتاری های خود را فراموش کنند، کشوری که غرق در مشکلات بود. وقتی دیئگو پیراهن تیم ملی را به تن میکرد، خنده بر لب همه آرژانتینی ها می آورد، مردم لذت میبردند و آن لحظه را جشن میگرفتند. من همیشه میگویم که ما عاشق دیئگو هستیم، به خاطر همه چیزهایی که به ما آرژانتینی ها داد، شما هر کجا بروید آرژانتین را با مارادونا میشناسند.

چه چیزی مارادانو را از بقیه متفاوت میکند؟
من هرگز ندیدم کسی مانند دیئگو بر توپ سوار باشد، انگار توپ بخشی از وجود او بود. او همچنین از قدرت بدنی بالایی برخوردار بود، کمتر در این مورد صحبت شده، حتی در مواقعی که معمولی بود، باز هم بهترین و مصمم ترین بود.
والدانو همیشه یک داستانی درباره دیئگو تعریف می کرد، می گفت وقتی در هتل بودند دیئگو با توپ از اتاقش بیرون می آمد و سوار آسانسور میشد، سر میز ناهار حاضر میشد و توپ هنوز به زمین نخورده بود. دیئگو نان میخورد و همزمان به توپ یک زندگی موازی می بخشید.

رابطه مارادونا با همبازی هایش چطور بود؟
دیئگو یک رهبر، یک برنده، حامی و سرشار از فروتنی بود

واکنش‌ها به درگذشت مارادونا نشان می‌دهد که او یک اسطوره برای همه مردم آرژانتین و دنیا بود. نظر شما در این باره چیست؟
به نظر من گرچه مارادونا دیگر در میان ما نیست، اما این افسانه همیشه با ما خواهد بود. دیئگو ما را ترک کرد، اما مارادونا ابدی است. فوتبال و مارادونا مترادف یکدیگر هستند. فوتبال جهانی است و مارادونا هم همینطور

مارادونا افتخارات زیادی در فوتبال کسب کرد اما خیلی‌ها می‌گویند او بیشتر از این‌ها میتوانست موفقیت‌های فردی و تیمی داشته باشد. از دید شما او به حقش رسید؟
هر فوتبالیستی در دوران فوتبالی خود میتواند موفقیت های بیشتر یا کمتری داشته باشد، این یک بازی است و آنچه دیئگو به دست آورد بالاتر از موفقیت های گروهی و فردی است. در سرتاسر جهان همه او را تمجید و تحسین میکنند و کمتر کسی به این درجه میرسد.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس دیگو مارادونا آرژانتین گابریل کالدرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس دیگو مارادونا آرژانتین گابریل کالدرون باشگاه پرسپولیس دیگو مارادونا آرژانتین گابریل کالدرون اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین خولیو ولاسکو با باشگاهش تمدید کرد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه یاستربسکی وگل لهستان قبل از دیدار فینال پلاس لیگا، یک خبر خوش به هواداران خود داد و اعلام کرد به مدت یک فصل دیگر قرارداد مارسلو مندز را تمدید کرده است.

مارسلو مندز که از دو سال پیش هدایت یاستربسکی را بر عهده داشته است، توانسته با این تیم قهرمان لیگ و سوپر کاپ شود و به فینال لیگ قهرمانان راه یابد. مندز این فصل نیز رویایی کار کرده و باشگاهش را به فینال لیگ قهرمانان اروپا و لیگ لهستان رسانده و شانس کسب دو قهرمانی را دارد.

مارسلو مندز پس از پایان این فصل باشگاهی روی ماموریت بعدی خود که حضور آرژانتین در المپیک است تمرکز خواهد کرد، او در دوره قبلی المپیک آرژانتین را به مدال برنز رساند. مارسلو مندز در حال حاضر جز پنج مربی برتر جهان است. البته او باید ابتدا در لیگ ملتهای والیبال کسب سهمیه کند.

دیگر خبرها

  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • جانشین خولیو ولاسکو با باشگاهش تمدید کرد
  • خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین
  • شب داغ فوتبال آرژانتین: کامبک بوکا و حذف ریور
  • برتری ۴ گله شباب الاهلی در شب گلزنی عزت‌اللهی و پاس گل قائدی
  • مهارت‌های باورنکردنی مارادونا که ندیده اید | ویدئو