Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:09:55 GMT

آهن آلات را از کجا بخریم به صرفه تراست؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۴۲۷۵

آهن آلات را از کجا بخریم به صرفه تراست؟

شما برای خرید آهن و فولاد مورد نیازتان کدام یک از روش های بورس کالا، بازار آهن یا فروشگاه اینترنتی را انتخاب می کنید ؟ در سال‌های اخیر روش‌های خرید تغییرات زیادی کرده که بازار آهن و فولاد هم از این امر مستثنا نبوده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آسرون، امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، اینترنت و ابزارهای دیجیتال، خرید و فروش آنلاین در بسیاری از صنایع جایگاه خود را پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصاً پس از شیوع ویروس کرونا، اهمیت خرید و فروش آنلاین دوچندان شد.

خرید اینترنتی مقاطع فولادی در ایران هم چند سالی است که رواج یافته و بسیاری از سازندگان از این روش برای خرید مصالح موردنیازشان استفاده می‌کنند؛ اما آیا این روش مناسب است؟ پیش از خرید آنلاین مقاطع فولادی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

روش‌های خرید مقاطع فولادی

درگذشته خرید مقاطع فولادی تنها از کارخانه‌ های محدود و آهن فروشان بازار آهن ممکن بود که خریداران را با مشکلاتی مواجه می‌کرد؛ اما در حال حاضر مصرف‌کنندگان بسته به شرایط خود می‌توانند مقاطع فولادی مورد نیازشان را از بنگاه‌های فروش آهن و فولاد نیز تهیه کنند.

از سوی دیگر امروزه اغلب شرکت‌های بازرگانی، فروشگاه آنلاین هم دارند که این امر در سال‌های اخیر موجب پیشرفت‌ در شرایط خرید مقاطع فولادی شده است.

۱. خرید مقاطع فولادی از بورس کالا

خرید از بورس مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش خرید برخی از مقاطع فولادی است؛ اما در حال حاضر این روش تنها برای افراد خاصی ممکن خواهد بود که شرایط ویژه‌ای داشته و مقدار خرید آن‌ها بالاتر از ۲۲ تن باشد.

با وجود قیمت پایین، خرید به این روش مشکلات و پیچیدگی‌هایی هم دارد. معمولاً کارخانه‌ها به‌صورت روزانه عرضه ندارند و به همین دلیل مشتری زمان را از دست می‌دهد. از طرفی خریدار نمی‌تواند به‌راحتی محموله خود را پیگیری کند.

جالب است بدانید که معمولاً کارخانه‌های بزرگ محصولاتشان را به‌صورت سبدی از انواع متفاوت یک محصول در بورس کالا عرضه می‌کنند. مثلاً اگر یک محموله ۲۲ تنی میلگرد سفارش دهید، کارخانه با توجه به موجودی خود محموله‌ای از میلگرد با سایزهای دلخواه به شما تحویل خواهد داد.

الزام به تسویه کامل فاکتور قبل از ارسال بار هم نکته دیگری است که باید در مورد خرید از درب کارخانه بدانید. اگر خریدار در تحویل بار هم مغایرتی با سفارش خود دید، باید برای اثبات مشکل روند طولانی را طی کند.

۲. خرید مقاطع فولادی از بنگاه‌ آهن‌آلات

و اما روش دوم خرید مقاطع فولادی، یعنی بنگاه‌ آهن‌آلات است. تعداد این بنگاه‌ها زیاد است و در هر شهری که باشید می‌توانید یکی از این بنگاه‌ها را در اطراف خود بیابید.

هیچ اجباری برای خرید تناژ بالا در این روش وجود ندارد و می‌توانید حتی یک شاخه میلگرد هم بخرید؛ اما معمولاً موجودی این بنگاه‌ها کم بوده و سفارش تناژ بالا از آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. مشکل دیگری که در این بنگاه‌ها وجود دارد عدم وجود تنوع در محصولات است که دست شما را می‌بندد.

۳. خرید مقاطع فولادی از فروشگاه آنلاین آهن و فولاد

شاید بتوان ادعا کرد از بین روش‌های موجود، خرید از شرکت‌های بازرگانی معتبر بهترین راه است. این شرکت‌ها مشکلات مربوط به خرید مستقیم از کارخانه و خرید از بنگاه‌ها را ندارند.

معمولاً این شرکت‌ها علاوه بر دارا بودن انبار محصولات فولادی، می‌توانند در نقش واسطه‌ بین کارخانه و مشتری باشند. اغلب این شرکت‌ها فروشگاه آنلاین هم دارند که کار را برای خریداران آسان‌تر می‌کند. با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید این شرکت‌ها را پیدا کنید.

سایت آسرون به نشانی www.asroon.ir یکی از این شرکت‌های بازرگانی است که می‌توانید با مراجعه به این سایت به عنوان مثال : قیمت میلگرد راد و قیمت تیرآهن فایکو و سایر محصولات کارخانه های دیگر  از جمله نبشی، ناودانی و انواع مقاطع فولادی را مشاهده و در صورت نیاز ثبت سفارش کنید.

از دیگر خدمات این شرکت‌ ارائه مشاوره رایگان به خریداران است. برای این کار تنها کافی است با شماره ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۲۳ تماس بگیرید.

وجود قیمت‌های به‌روز در این سایت‌ها باعث شفافیت در قیمت‌ها شده که از قیمت‌گذاری انحصاری گروهی خاص جلوگیری می‌کند. همچنین برخلاف بنگاه‌های سنتی، امکان ارائه فاکتور رسمی در این سایت‌ها وجود دارد.

نکاتی برای خرید آنلاین مقاطع فولادی

بر طبق موارد صدرالاشاره در هرصورت اگر که تصمیم خرید دارید، خرید آنلاین اگر به شکل درست انجام شود، مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. برای این کار کافی است مراحل زیر را رعایت کنید:

. پیش از خرید هر مقطع فولادی، به‌دلیل تنوع بالای محصولات از انتخاب خود مطمئن شده و در صورت نیاز از مشاوره تلفنی کمک بگیرید.

(کارشناسان آسرون با شماره ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۲۳ آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند).

. مقایسه قیمت‌های فروشگاه‌های اینترنتی مختلف با هم

(با اطمینان از تضمین کیفیت کالا و مناسب‌ترین قیمت، بهترین انتخاب را در خصوص قیمت آهن داشته باشید.)

. تعیین تناژ موردنیازتان

(بهتر است قبل از خرید با یک کارشناس خبره مشورت کرده و تخمینی از میزان حدودی مقطع مورد نظرتان داشته باشید.)

. دریافت پیش‌فاکتور برای ایجاد شفافیت در معامله

. پس از تأیید پیش فاکتور، تمام مبلغ را تسویه نکنید، مبلغی را نزد خود نگه دارید تا بار سفارشی به دستتان برسد و از صحت آن اطمینان یابید.

. پس از تحویل بار ظاهر، وزن و گواهینامه‌های مربوطه را چک کرده و با فاکتور خرید تطبیق دهید.

حالا که اینترنت بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده، خرید آنلاین هم راهکار مناسبی برای سازگار شدن با دنیای مدرن امروز است. در این روش می‌توانید در چند دقیقه قیمت‌ها را مقایسه و سفارش خود را ثبت کنید. خرید اینترنتی مقاطع فولادی یکی از بهترین روش‌های خرید آهن‌آلات بوده که می‌توانید از این طریق در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس كالا خرید مقاطع فولادی بنگاه ها خرید آنلاین آهن و فولاد شرکت ها برای خرید آهن آلات قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک رشته دکتری به رشته‌های دانشگاه آزاد لامرد افزوده شد/ هفت رشته دیگر در مسیر تصویب نهایی

سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از تصویب یک رشته دکتری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

وی اضافه کرد: رشته دکتری مهندسی مکانیک (بیو سیستم ـ انرژی‌های تجدیدپذیر) با کد ۵۰۳۸۹ که از مدت‌ها قبل مورد پیگیری قرار گرفته بود پس از تأیید نهایی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب نهایی رسید و در دفترچه امسال بدون آزمون استعداد‌های درخشان دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رشته دکتری مدیریت آموزشی به همراه هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد در مراحل پایانی تصویب قرار دارد که با توجه به تأیید شاخص‌ها و استاندارد‌های آموزشی و پژوهشی واحد لامرد توسط کارشناسان و ارزیابان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد شرایط لازم و مطلوب برای دایر شدن رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی در آینده نزدیک هشت رشته اشاره شده به جمع رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد اضافه خواهد شد.

هاشمی، وجود رشته‌های متنوع در مقاطع مختلف تحصیلی به‌خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز‌های جوانان و شرکت‌ها، ادارات و صنایع منطقه را نقطه عطفی برای جوانان و خانواده‌های محترم آنها دانست که در راستای سهولت ادامه تحصیل و کاهش هزینه‌های تحصیلی کمک زیادی به خانواده‌ها کرده است.

وی تشریح کرد به‌منظور تسریع در رفع مشکلات دانشجویان شماره همراه ۰۹۱۷۰۲۶۱۸۶۶ و شماره ثابت ۰۷۱۵۲۷۲۰۳۶۰ روابط عمومی دانشگاه، آماده پاسخگویی به سؤالات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان و داوطلبان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟
  • یک رشته دکتری به رشته‌های دانشگاه آزاد لامرد افزوده شد/ هفت رشته دیگر در مسیر تصویب نهایی
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند