Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه با صادرات بیش از ۴۰ میلیون تن گندم رکورد تاریخی را ثبت می‌کند سیاست این کشور در سال‌های گذشته به تصاحب قدرت بزرگ در تولید محصولات اساسی از جمله گندم تبدیل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل ار راشاتودی، براساس گزارش مرکز پژوهش سووکون، حجم صادرات گندم روسیه در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به رکورد تاریخی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ نزدیک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان این مرکز پژوهش با پیش‌بینی افزایش ۲.۵ درصدی نسبت به گذشته و ارزیابی یک‌میلیون تنی افزایش صادرات، کل صادرات گندم روسیه در سال جاری را ۴۰.۸ میلیون تن تخمین می‌زنند که این رقم نسبت به ۴۰.۹ میلیون تن سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ نزدیک شده است.

طی سال‌های گذشته سیاست روسیه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی به ویژه گندم بوده، این پیشرفت در دوره ریاست‌جمهوری پوتین به شدت بیشتر شده است. میزان تولید گندم این کشور از ۱۰۰ میلیون تن فراتر رفته و این کشور را از واردکننده در دوران اتحاد جماهیر شوروی به صادرکننده در حال حاضر تبدیل کرده است.

این گزارش می‌نویسد؛ میزان عرضه جو و ذرت به ترتیب ۴.۹ و ۳.۹ میلیون تن کاهش یافته است. حجم کل صادرات غلات، حبوبات و محصولات فرآوری آن‌ها حدود ۵۱.۲ میلیون تن بوده که نسبت به دوره قبل ۴ دهم میلیون تن افزایش دارد.

براساس این گزارش طی شش سال گذشته حجم کل تولید روسیه در بخش کشاورزی ۲۰ درصد رشد کرده و این کشور بیش از نیمی از بازار گندم جهان را در سال‌های اخیر مدیریت می‌کند و به بزرگترین صادرکننده گندم در جهان تبدیل شده است.

به لطف قیمت‌های جذاب و تولید مناسب از اوایل سال ۲۰۰۰، سهم روسیه در بازار گندم جهان چهار برابر شده است در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ روسیه ۳۵.۲ میلیون تن گندم به بازار‌های جهان صادر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی روسیه گندم کشاورزی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین

به گزارش جماران، روسیه می‌گوید که جنگ ترکیبی آمریکا با ابزار اوکراین علیه این کشور با تصویب کمک ۶۱ میلیارد دلاری کنگره عمیق‌تر شده و در نهایت به شکست و تحقیری که ایالات متحده در ویتنام آنرا تجربه کرد، منتهی خواهد شد.

مسکو روز یکشنبه مدعی شد که تصویب بودجه ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری قانونگذاران آمریکایی برای کمک مضاعف نظامی به اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن در حال ورود عمیق‌تر به یک جنگ ترکیبی علیه روسیه است که در نهایت به تحقیری مشابه آنچه در ویتنام یا افغانستان روی داد، منجر خواهد شد.

به گفته دیپلمات‌های روس و آمریکایی، حمله تمام‌عیار ارتش روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین به اوکراین در سال ۲۰۲۲ بدترین بحران در روابط بین مسکو و غرب را از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ تاکنون رقم زده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با حمایت گسترده دو حزب اصلی رقیب در سپهر سیاسی ایالات متحده، برغم مخالفت برخی جمهوری‌خواهان، بسته‌ای ۹۵ میلیارد دلاری را برای کمک امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در واکنش به این اقدام کنگره آمریکا گفت واضح است که ایالات متحده می‌خواهد اوکراین «تا آخرین فرد باقی مانده در این کشور» بجنگد و در این راه از حمله به خاک و غیرنظامیان روسیه نیز دریغ نکند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «غرق شدن واشنگتن در عمق جنگ ترکیبی علیه روسیه، یک رسوایی بزرگ و تحقیرآمیز برای ایالات متحده مانند ویتنام و افغانستان را به دنبال خواهد داشت.»

به گزارش اسپوتنیک، وی در همین راستا تصریح کرد:«نخبگان حاکم در واشنگتن آماده پشتیبانی از کی‌یف با سلاح هستندد و برای دستیابی به این هدف به سرقت دارایی‌های روسیه متوسل می شوند.»

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود تاکید کرده است که «اقدامات واشنگتن به عنوان طرف واقعی درگیری با پاسخ بی قید و شرط و قاطع مواجه خواهد شد.»

در این بیانیه آمده است که کاخ سفید دیگر روی پیروزی اوکراین علیه روسیه نمی‌کند، بلکه روی این واقعیت شرط می‌بندد که نیروهای مسلح اوکراین حداقل تا انتخابات نوامبر، بدون اینکه چهره جو بایدن را تخریب کنند، به مقاومت ادامه دهند.

رهبران غرب و اوکراین جنگ در اوکراین را به‌ عنوان ابزاری برای زمین‌خواری به سبک امپریالیستی قلمداد کرده‌اند که به اعتقاد آنها نشان می‌دهد روسیه پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق، در کنار چین یکی از دو تهدید بزرگ برای ثبات جهانی است.

با این حال، پوتین جنگ را بخشی از مبارزه بزرگ‌تر با ایالات متحده می‌داند. به گفته او، آمریکا پس از فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱، منافع مسکو را نادیده گرفته و سپس توطئه چیده است تا روسیه را تجزیه و منابع طبیعی آن را تصاحب کند.

 

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور
  • هر ماه چند تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود؟