Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@06:22:49 GMT

هشدارهای پزشکی برای تولدهای لاکچری

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۴۲۹۱

صراط: ناهید خداکرمی در مورد تمایل برخی خانواده‌ها برای به دنیا آمدن فرزندشان در تاریخ رُند ۹۹.۹.۹ با بیان این‌که چنین تفکری که یک نفر به خاطر یک عدد رند می‌خواهد فرزندش را زودتر از موعد مقرر به دنیا بیاورد نشان‌دهنده جهالت و نادانی است و این نشان می‌دهد که هنوز زنان و خانواده‌هایی وجود دارند که متوجه عمق فاجعه در به دنیا آمدن پیش از موعد فرزندانشان‌نیستند و می‌خواهند با هر روش مداخله‌ای، در زمان تولد فرزندشان تعجیل ایجاد کنند و این سبب می‌شود که فرزند آن‌ها در معرض خطر و بیماری‌ها در آینده دور و نزدیک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی که رئیس انجمن علمی مامایی ایران نیز هست با بیان این‌که دقت داشته باشیم که زایمان یک عمل طبیعی و نه لاکچری است، اظهار کرد: نوزادان از هفته ۳۸ تا ۴۱ می‌توانند به صورت طبیعی به دنیا بیایند و همان طور که نمی‌شود جلوی تولد یک جنین آماده را گرفت، اجازه نداریم که نوزادی را حتی یک روز زودتر از بروز علائمی همچون درد و پاره شدن کیسه آب به دنیا آوریم و باید همه علائم برای زایمان به موقع وجود داشته باشد نه این‌که صرفا برای یک عدد فرزندمان را زودتر به دنیا بیاوریم.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر این‌که انجام روش‌های مداخله‌ای برای تولد پیش از موعد یک جنین تنها به خاطر یک تاریخ لاکچری پایمال کردن حق و حقوق جنین و مادر است، تصریح کرد: فکر نکنید که این تولد پیش از موعد تنها برای نوزاد خطرناک است، چرا که این عمل پیش از موعد به بدن مادران باردار نیز شوک وارد کرده و ممکن است باعث بروز برخی ناتوانی‌ها و بیماری‌ها در بلندمدت در زنان شود.

خداکرمی با بیان این‌که ممکن است با تولد زودهنگام، یک جنین به ظاهر سالم باشد، اما ممکن است دستگاه گوارش، اعصاب و ... آن هنوز به مرحله‌ی رسیدگی کامل نرسیده باشد و زمینه بروز برخی بیماری‌ها همچون آسم، مشکلات تنفسی، چاقی و دیابت و ... در کودک ایجاد می‌شود.

خداکرمی تاکید کرد: خانواده‌ها باید بدانند که به خاطر یک عدد رُند ۹۹.۹.۹ نباید فرزندانشان را در معرض مادام‌العمر بیماری‌ها قرار دهند و قطعا فرزندان نیز در مواجهه با این بیماری‌ها والدین‌شان را نخواهند بخشید که به ازای یک تاریخ تولید لاکچری، بیماری‌های زیادی را به آن‌ها هدیه می‌کنند.

وی گفت: برخی مادران می‌خواهند فرزندشان را با آمپول فشار یا عمل سزارین در این تاریخ به دنیا بیاورند، اما دقت داشته باشید که زایمان یک فرآیند آنی و لوکس نیست که فقط به خاطر یک تاریخ از آن سوء‌استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر با بیان این‌که باید رسانه‌ها، شهرداری‌ها و پارلمان‌های محلی برای افزایش و ارتقاء سطح آگاهی‌های زنان وارد شوند، اظهار کرد: ما در تهران ۳۶۰ سرای محله داریم که در آن پرستاران و ماما‌ها فعال هستند و باید در مورد سلامت باروری و تولد‌های لاکچری و تاثیر آن بر سلامت جنین آموزش‌هایی را به خانواده‌ها بدهند تا از این طریق سطح آگاهی مردم افزایش یابد و خودشان تمایلی برای به دنیا آوردن پیش از موعد فرزندشان داشته باشند نه این‌که سیستم درمانی کشور مجبور شود که محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

خداکرمی در ادامه تصمیم سازمان ثبت احوال برای ثبت تاریخ ۹.۹.۹۹ برای متولدین اول تا۱۵ آذر گفت: این تصمیم سازمان ثبت احوال نیز جالب و عجیب است چراکه افراد برای داشتن تاریخ تولد لاکچری فرزندشان، تاریخ زایمان را جلو می‌اندازند که این خطرات زیادی دارد و اگر واقعا ثبت احوال می‌خواهد کمک کند باید نهم به بعد را در شناسنامه به همان تاریخ رند درج کند تا مردم راغب شوند که فرزندشان را در موعد مقرر بدنیا بیاورند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نوزاد نارس مجلس شورای اسلامی تهران کمیته سلامت تولد لاکچری صراط پیش از موعد خانواده ها خاطر یک بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای۴ لغایت ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6087710 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • عزیزم ۰۳/۰۳/۰۳ به دنیا بیا لطفاً!
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳