Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:02:08 GMT

باران و برف استان مرکزی را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۴۳۵۴

باران و برف استان مرکزی را فرا می‌گیرد

«رضا مرادی» عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور و تصاویر ماهواره‌ای حاکی از ورود یک سامانه بارشی به کشور است که این استان در ساعات پایانی امروز از آن متاثر می‌شود.

وی بیان کرد: هر چند بر اساس آخرین خروجی مدل‌ پیش‌یابی نسبت به نقشه‌های روزهای قبل، فعالیت این سامانه در استان تضعیف شده است اما، در ساعات آینده این سامانه در برخی از نقاط این استان موجب بارش باران و در ارتفاعات برف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این سامانه بیشتر در نوار غرب و شمال استان فعالیت دارد.

مرادی اظهار داشت: سرعت وزش باد امروز (پنجشنبه) در ساعات بعدازظهر در برخی نواحی استان مرکزی شدید پیش بینی شده است. 
وی گفت:  با تضعیف بیشتر سامانه فردا (جمعه)به‌جز بارش‌های پراکنده که بیشتر در نواحی شمال استان مرکزی است و وزش باد شدید، بارش قابل توجه‌ای پیش بینی نشده است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: از روز شنبه هفته آتی، شاخه جنوبی سامانه وارد کشور می‌شود و تا صبح دوشنبه موجب بارش‌های موثری در استان به‌صورت بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف می‌شود و اوج فعالیت بارشی این سامانه در ساعات بعدازظهر تا یکشنبه شب است.

مرادی بیان کرد: شازند با بیشینه دمای ۱۵ و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خمین با کمینه دمای ۲ و یک دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

در سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال) تاکنون، ۵۵ و یک دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور استان مرکزی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت:در شبانه روز گذشته بیشترین بارش در فریدونشهر ۱۰.۸، نطنز ۸، خور و بیابانک ۳.۸، اسلام آباد موگویی ۳.۷، دهاقان و بویین میاندشت ۳.۴، چوپانان ۳.۱، خوانسار ۳، گلپایگان ۲.۵، زواره ۲.۳، انارک ۲.۲، شهرضا ۱.۸، داران ۱.۷، نجف آبادو بادرود با ۱.۳ میلیمتر ثبت شده است.


مینا معتمدی با بیان اینکه امروز بیشینه دما بین سه تا پنج درجه در بیشتر مناطق استان کاهش می‌یابد افزود:سامانه بارشی تا بعد از ظهر فردا در استان فعال است و در این مدت افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گفته وی انتظار می‌رود شدت بارش‌ها در نیمه غربی و شمالی استان بیشتر باشد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: جاری شدن روان آب و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، تنش دمایی در سالن دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها، باغات و مزارع، احتمال سقوط از ارتفاع، اشیا و سقوط درختان کهن از مخاطرات این سامانه است.


وی گفت: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • هواشناسی اصفهان فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت؛ بارش باران و رعد و برق
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم