Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ویژگی های لشکر وابستگان حاج قاسم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی پنجشنبه (6 آذر) در آغاز به کار رسمی لشکر وابستگان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تیپ های لشکر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی(ارتباط ویدیوکنفرانس) ضمن تسلیت سالروز  وفات حضرت معصومه (س) گفت: راه اندازی لشکر وابستگان حاج قاسم خبر بسیار مسرت بخشی بود و این حرکت بسیار بزرگ الهی که در رابطه با یک تشکّل بسیار مقدس به اسم شخصیتی نازنین و شهیدی که در استان کرمان شکل گرفته و الگویی برای کشور است، قطعاً بسیار اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه بیان کرد: افرادی که در این لشکر عضویت دارند، بسیار خوش سابقه هستند.

 

 

 

وی افزود: اصولاً هر حادثه ای اتفاق می افتد، هر چه اثر آن بیشتر باشد در تاریخ بیشتر مورد توجه و در 3 زاویه مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ جایگاه اول آن حادثه، تاریخ است که صرفاً نقل رویداد و هر آنچه اتفاق افتاده است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: روزی به کشور ایران آن هم کشوری که تحت حاکمیت اسلام و جمهوری اسلامی است یک حمله ناجوانمردانه نظامی صورت گرفت و 8 سال طول کشید بنابراین ثبت و ضبط همه آن ها، تاریخ می شود.

 

 

وی با بیان اینکه تاریخ و کسی که تاریخ را به طور واقعی منعکس کند و بگوید و روایتگر درستی در تاریخ باشد، مهم است؛ اظهار کرد: از تاریخ مهم تر فلسفه تاریخ است که برای ما روشن و واضح می کند که چرا این اتفاق افتاد؟ و چه عواملی دست به دست هم دادند که این حمله ناجوانمردانه در این تاریخ به کشور ایران صورت می گیرد؟

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: فلسفه تاریخ، بخشی از حقایق این حادثه و رخداد بزرگ را می تواند بیان کند اما یک مسئله مهم تر داریم که از اول و دوم هم مهم تر هست و آن عبارت است از تحلیل تاریخ که خیلی از زوایای پنهان را روشن می کند که انسان وقتی یک تحلیل را از تحلیلگر درست و مسلط به تاریخ می شنود، حس این را می گیرد که دقیقاً الان در متن حادثه حضور دارد؛ یعنی به طور مثال در یک عملیات بزرگ پیروزمندانه در دوران دفاع مقدس، آنقدر حس به خود می گیرد که الان در آن عملیات فرمانده گردان و تیپ است و دارد چه اتفاقی رقم می خورد و چه باید بشود.

 

 

 

وی گفت: تحلیل تاریخ آنقدر قوی است که فقط حادثه را نمی بیند بلکه جهان آن روز را در درون خود دارد و همه اتفاقاتی که در جهان مربوط به آن حادثه هست را در تحلیل تاریخ باید دنبال کنیم و به همین دلیل تحلیل تاریخ مهمترین است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: لشکر وابستگان حاج قاسم ویژگی های زیادی دارد؛ اولین ویژگی این است که در دورانی ماموریت خود را انجام داده و پیروزمندانه ماموریت را به انجام رسانده که از نظر سنی، معدل سنی این لشکر پایین ترین معدل را در تاریخ جنگ ها داشت اما از نظر بصیرت، فهم و درک دوران، بالاترین معدل را با خود همراه داشته است.

 

 

 

وی بیان کرد: ویژگی دوم این لشکر این است که تحت امر دو فرمانده بسیار بزرگ تاریخی یکی امام راحل و امروز هم تحت فرماندهی امام خامنه ای است که قوی ترین و مهمترین شخصیت تاریخی بعد از امام (ره) است و کمتر لشکری پیدا می کنید که این دو فرماندهی را با هم دیده و تجربه کرده باشد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: ویژگی سوم لشکر اینکه این لشکر فرمانده میدانی لایق و شایسته به خود دیده که امروز سید الشهدای جبهه مقاومت شده است و این ظرفیت را داشته که در جهان بدرخشد و تبدیل به یک فرمانده عالی رتبه در سطح جهان که در تراز و نمونه آن، کسی را در تاریخ سراغ نخواهید داشت و تاریخ تاکنون ندیده است که 40 سال در میدان عملیات و نبرد باشد.

 

 

 

وی با بیان اینکه این لشکر تحت فرماندهی این فرمانده{حاج قاسم سلیمانی}شکل گرفته است، افزود: ویژگی دیگر این لشکر اینکه از تک تیرانداز تا فرمانده دسته، گردان و تیپ چهره هایی بودند که برای رضای خدا وارد این لشکر شدند و هیچ درجه ای ندارند.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه ثارالله استان کرمان امام جمعه کرمان آغاز به کار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان لشکر وابستگان حاج قاسم تحلیل تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

 

 

 

 

جمشید حسین‌خانی گفت: ساعت ۱۰ و ۵ دقیقه صبح امروز اولین تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر آتش سوزی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در جایگاه عرضه سوخت برادران انجم شعاع واقع در میدان خواجو برقرار شد.

 

وی بیان کرد: فورا ۳ خودروی سنگین و نیمه سنگین از ۳ ایستگاه عملیاتی نزدیک به محل حادثه اعزام شد.

 

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: اولین خودرو کمتر از ۴ دقیقه به محل حادثه رسید و بلافاصله عملیات مهار آغاز شد.

 

وی بیان کرد: با توجه به سرعت عمل تیم های عملیاتی، آتش این خودرو شعله‌ور حامل مشک سوخت قاچاق از نوع بنزین بلافاصله خاموش و فقط به یکی از پمپ ها خسارت وارد شد.

 

به گفته حسین خانی سرعت عمل آتش نشانان مانع از سرایت آتش به سایر بخش های پمپ بنزین و دیگر خودروها شد.

 

وی با اشاره اینکه حجم آتش ناشی از سوخت بنزین قاچاق در این حادثه بالا بود، گفت: سرعت عمل آتش نشانان در این حادثه و حوادث اخیر از بروز حوادث بدتر جلوگیری کرده که جای قدردانی دارد.

 

حسین خانی ضمن ابراز نگرانی از حوادث و آتش سوزی های ناشی از قاچاق سوخت در استان کرمان گفت: این حادثه طی یک ماه اخیر چهارمین آتش سوزی ناشی از قاچاق سوخت بوده که در کرمان اتفاق افتاده و دومین آتش سوزی طی این مدت است که در جایگاه سوخت اتفاق افتاده است.

وی گفت: طی چند هفته اخیر نیز یک خودرو حامل قاچاق سوخت ورودی جایگاه عرضه سوخت امیرالمومنین شهر کرمان آتش گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۸ مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان
  • قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان
  • ۶ مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان
  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • انسان هایی با قدرت های ما فوق بشر
  • نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند