Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:21:20 GMT

دیدار وزرای خارجه الجزایر و نیجریه

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۴۴۳۶

وزیر خارجه الجزایر در جریان سفری رسمی به ابوجا با همتای نیجریه‌ای خود دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، صبری بوقدوم، وزیر امور خارجه این کشور در جریان سفر رسمی دو روزه خود به نیجریه که بنا به درخواست جفری اونیاما، وزیر خارجه این کشور صورت گرفت، شماری از پرونده‌های بین‌المللی مشترک و در رأس آن مسأله انرژی را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این سفر زمینه را برای تقویت همکاری میان دو کشور الجزایر و نیجریه به ویژه در زمینه‌های انرژی، تجارت، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری‌ و آموزش عالی فراهم خواهد کرد و فرصت جدیدی برای همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف به وجود می‌آورد.

وزارت خارجه الجزایر در بیانیه خود همچنین اعلام کرد، این سفر فرصت خوبی برای وزرای خارجه دو کشور برای تبادل دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و رایرنی در مورد مواضع خود به ویژه در داخل اتحادیه آفریقا و سایر محافل بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.

طبق گزارش این بیانیه، صبری بوقدوم در چهل و هفتمین دور شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که قرار است در ۲۷ و ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰ (جمعه و شنبه) در نیامی برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير نیجریه خارجه الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در متطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست و تاکید کرد، ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می‌گیرد، فوراً متوقف کنند.

خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت که ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچکس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.

خانم الینا والتونن همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وی ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند دانست.

طرفین در پایان مجدداً خواستار ارتقا و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

دیگر خبرها

  • نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران