Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:01:39 GMT

گزارشی از بحران جدی انسانی در کره شمالی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۴۴۷۰

گزارشی از بحران جدی انسانی در کره شمالی

یک سازمان غیردولتی بین‌المللی سوئیس گفته است، کره شمالی به خاطر کمبود غذا، آب پاکیزه و خدمات بهداشتی با یک بحران جدی انسانی روبه‌روست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بر اساس گزارش "شاخص شدت آگاهی" که توسط پروژه ارزیابی ظرفیت‌ها مستقر در ژنو (ACAPS) انجام شده است، کره شمالی با سطح بسیار بالایی از شدت بحران انسانی روبه‌روست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان‌دهنده بالاترین سطح مقیاس شش‌لایه ارزیابی بحران بود. کره شمالی در بین ۱۳ کشور با میزان یکسان بحران از بین ۶۰ کشور تحلیل شده بود. این گزارش کره شمالی را در میان کشورهای با "محدودیت‌های بسیار" از لحاظ دسترسی انسانی قرار داده است.

این گزارش می‌نویسد شرایط انسانی در جمهوری خلق کره ناشی از عوامل سیاسی و اقتصادی، در کنار خطرات طبیعی است.

گزارش فوق افزود: عدم امنیت غذایی مزمن و دسترسی محدود به خدمت اساسی نظیر مراقبت‌های بهداشتی و آب پاکیزه باعث شده ۱۰ میلیون نفر در این کشور نیازمند کمک انسانی باشند.

این گزارش تخمین زد که حدود ۸.۷ میلیون نفر دچار فقدان دسترسی به امکانات سلامت کافی هستند، در حالی که ۸.۴ میلیون نفر نیز به منابع آبی ایمن دسترسی ندارند.

بنا بر گزارش سازمان بین‌المللی سوئیسی، حاکمیت ضعیف و اقدامات سیاسی سرکوب‌گرانه داخلی با محدود کردن جابه‌جایی و دسترسی به کالاها و خدمت، به طور منفی بر جمعیت تأثیر گذاشته است.

کره شمالی این تابستان یکی از مرطوب‌ترین دوره‌های خود از سال ۱۹۸۱ تاکنون را پشت سر گذاشت و تحت تأثیر سیل و باران‌های شدید قرار گرفت. این کشور همچنین به خاطر شرایط آب‌وهوایی نامطلوب، از کمبود غذایی مزمن رنج می‌برد، ضمن آنکه بسته شدن مرزها به خاطر ویروس کرونا و ممانعت از واردات غلات و دیگر کالاهای ضروری از چین هم به بدتر شدن اوضاع انجامیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کرونا در جهان کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد ادعای کذب یک رسانه معاند درباره فدراسیون کاراته

به دنبال انتشار گزارشی با عنوان " گرفتن تعهد محضری از ورزشکاران برای مصاحبه نکردن با رسانه‌های خارجی" در یکی از رسانه‌های معاند، فدراسیون کاراته اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، در این اطلاعیه آمده است: «یکی از رسانه‌های معاند و ضد انقلاب امروز با انتشار گزارشی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد فدراسیون کاراته با اخذ تعهدنامه رسمی از ورزشکاران در دفتر اسناد رسمی، آنها را از مصاحبه با رسانه‌های خارجی منع کرده است».

فدراسیون کاراته ضمن رد این ادعای کذب، اعلام می‌دارد که تا به امروز حتی در یک مورد چنین تعهدنامه‌ای از ورزشکاران یا مربیان اخذ نشده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، البته انتشار این دست اخبار و گزارش‌های کذب و بی‌اساس ریشه در تلاش رسانه‌های معاند و ضدانقلاب (که ید طولایی در دروغ پراکنی دارند)، برای برهم زدن آرامش و تمرکز ورزشکاران به ویژه کاراته‌کاهای عزیز دارد که پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده است."

دیگر خبرها

  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • بحران نبود آب آشامیدنی در افغانستان
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی
  • هشدار یک سازمان بین‌المللی درباره بدترین گرسنگی جهان در نوار غزه
  • رد ادعای کذب یک رسانه معاند درباره فدراسیون کاراته