Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:14:20 GMT

عامل زنده‌گیری پرندگان وحشی در جیرفت دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۴۵۰۳

عامل زنده‌گیری پرندگان وحشی در جیرفت دستگیر شد

به گزارش ایرنا، مطهره قریشی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست جیرفت پس از تحقیقات و بررسی‌های انجام گرفته پیرامون زنده‌گیری پرندگان وحشی، موقعیت شکارچی را در بخش جبالبارز شمالی شناسایی کردند.
وی افزود: با همکاری دادستانی جیرفت، فرد متخلف در محل اختفا پرندگان و لاشه‌های شکار دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت ادامه داد: در بازرسی از منزل متخلف، لاشه یک راس چهارپا از نوع کل و بز وحشی، ۲ قطعه کبک، ۱۲ قطعه پرنده سِهره یا فِنچ زنده‌گیری شده و انواع تله‌ها و قفسه‌های پرندگان کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه پس از تنظیم صورتجلسه تخلف، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد، اظهار داشت: پرندگان زنده‌گیری شده سهره به طبیعت بازگردانده شدند.
قریشی تصریح کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی معادل ۲۵۰ میلیون ریال، هر قطعه کبک سه میلیون ریال و هر قطعه سهره ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.
وی افزود: این مبلغ صرفا بابت زیان وارده به محیط زیست بوده و علاوه بر این، متهم در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و  طبق قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.
قریشی همچنین از شهروندان، طبیعت دوستان و گردشگران خواست تا در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار بی‌رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش کنند.

شهرستان جیرفت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز جیرفت سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز جیرفت اخبار کنکور حفاظت محیط زیست زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه

به گزارش خبرگزری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ محمدرضا قائمی نژاد گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر شکار غیر مجاز و نگهداری گوشت شکار در یک منزل مسکونی، ماموران انتظامی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های بعمل آمده در بازرسی از منزل شکارچی ۵ کیلوگرم گوشت شکار غیر مجاز کشف و شکارچی نیز دستگیر شد، افزود: شکارچی بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد. 
وی با بیان اینکه پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیر قانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست تا به جهت حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه