Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@00:11:56 GMT

برداشت گل نرگس در خفر

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۴۵۷۸

برداشت گل نرگس در خفر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ارسلان صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر، بیان کرد: سطح زیر کشت گل نرگس نسبت به پارسال ۵۰ هکتار افزایش داشته که به سطح ۳۵۰ هکتار رسیده است.

او، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۷۵۰ تن گل از نرگس زار‌های شهرستان خفر برداشت و روانه بازار سایر استان‌ها و کشور‌های حوزه خلیج فارس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی، ادامه داد: تعداد کل بهره بردارن این محصول در شهرستان خفر ۵۰۰ نفر و متوسط برداشت گل نرگس ۵۰۰ هزار شاخه و پنج تن در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر، افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا قیمت خرید گل نرگس از کیلویی ۱۷۰ هزار تومان در ابتدای فصل برداشت پارسال به کیلویی ۱۳۰ هزار تومان در امسال کاهش یافته است.

او، اضافه کرد: کاشت پیاز گل نرگس از اواسط شهریورماه در شهرستان خفر آغاز می‌شود و بعد از گذشت پنج سال بالغ شده که پس از جابجایی گل می‌دهد.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی برداشت گل نرگس شهرستان خفر شهرستان خفر گل نرگس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه امین نژاد پنج شنبه شب در نشست ستاد برداشت غلات و دانه‌های روغنی اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با توجه به عدم بارش به موقع کشاورزان در نزدیک به ۶۰۰ هکتار زمین‌های زراعی به کشت گندم اقدام کردند.

بخشدار سعدآباد افزود: از جمع ۶۰۰ هکتار که عمدتاً در مناطق وحدتیه است، حدود ۳۰۰ هکتار دیم و به همین میزان به روش آبی اقدام به کشت کردند.

وی گفت: به منظور برداشت این سطح غلات کمباین لازم با هماهنگی و برنامه ریزی مدیر جهاد کشاورزی دشتستان و ادارات جهاد کشاورزی شهرهای سعدآباد و وحدتیه مشخص و کمباین داران پس از استقرار در مزارع گندم موظف به اتمام برداشت سطح زیر کشت و در نهایت با مجوز ادارات جهاد کشاورزی می‌توانند از سطح بخش خارج شوند.

در این ستاد رئیس اداره جهاد کشاورزی وحدتیه، نماینده رئیس جهاد کشاورزی سعدآباد، جانشین بخشدار سعدآباد و سه تن از نماینده کشاورزان حضور داشتند.

کد خبر 6082197

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن باقلا در ایلام
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت