Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرماندار قم گفت: حق آبه‌های استان که از سوی شهرستان‌های بالادستی ما قبضه شده است که باید پیگیری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی حیدری ظهر امروز در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: حق آبه‌های استان را شهرستان‌های بالادستی قبضه کرده‌اند و باید از سوی مسئولان استانی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی و صنایع استان باید محدود شود، ابراز کرد: در زمینه نصب کنتور حجمی در چاه‌های آب، کشاورزان با محدودیت مالی روبرو بوده و نمی‌توانند نسبت به نصب این کنتورها اقدامی کنند.

فرماندار قم با درخواست از شرکت آب منطقه‌ای استان قم برای پیگیری اعتبارات برای ارائه تسهیلات به کشاورزان برای نصب کنتورهای حجمی یادآور شد: نصب این کنتورها در مصرف آب و نظارت بر چگونگی برداشت آب نقش مهمی دارد که باید در این زمینه اعتباراتی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به احداث سدهای مختلف از سوی وزارت نیرو عنوان کرد: وزارت نیرو بدون تحقیق اقدام به ساخت بیش از 40 سد بر روی رودخانه‌های استان قم کرده است که این امر منابع آبی ما را تهدید کرده و سبب بازگشت آب شور می‌شود و محدودیت‌های منابع آبی را دو چندان کرده است.

وزارت نیرو با اختصاص حق آبه صنایع استان البرز موافقت کردکمبود آب شرب در ‌نظر‌آباد، ساوجبلاغ و طالقان‌ / وزارت نیرو حق آبه را از سد طالقا‌ن پیگیری کند + فیلماعتراض‌ کشاورزان شرق اصفهان به انتقال بی‌رویه ‌آب زاینده‌رود/ دولت حق‌آبه کشاورزان را پرداخت کند

حیدری افزود: در بحث کشاورزی طبق برنامه زمان‌بندی‌شده قرار است کشاورزی استان به سمت کشت محصولات کم آب‌بر و سازگار با اقلیم استان قدم بردارند و در این زمینه هم برنامه‌های خوبی اجراشده است در بخش صنعت هم با توجه به اهمیت رونق تولید باید در زمینه تأمین آب شهرک‌های صنعتی اقدام کنیم شهرک الغدیر با کمبود شدید منابع آبی روبرو است.

جداسازی 200 لیتر در ثانیه آب خاکستری برای آبیاری فضای سبز قم

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهری شهرداری قم نیز در این جلسه اظهار داشت: برای مقابله با خشکسالی اقدامات و برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم و طی جلساتی که با آب منطقه‌ای و معاونت امور عمرانی استانداری داشتیم این برنامه را پیگیری و بررسی کردیم.

پیام جوادیان ابراز کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در استان برای تأمین آب فضای سبز شهر قم 200 لیتر در ثانیه آب شرب مصرفی را جداسازی و در عرصه‌های شمالی شهر قم هم اقدام به ایجاد تصفیه‌خانه ثانویه کردیم.

وی با بیان اینکه ما از شرکت آب منطقه‌ای برای تأمین آب موردنیاز فضای سبز شهر درخواست تأمین چاه‌های آب کردیم، ابراز کرد: تاکنون 61 لیتر آب موردنیاز را تأمین کردند و در سامانه موردنظر ثبت‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر 362 پارک و بوستان در شهر قم وجود دارد، یادآور شد: برای تأمین آب فضای سبز شهری نیاز به چاه‌های آب بیشتری احساس می‌شود که در این زمینه نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر با دستگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 99 برای خریداری لوله و اتصالات آب 150 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: برای مقابله با محدودیت‌های آبی و خشکسالی باید منابع ملی برای استان در نظر گرفته شود تا اقدامات سریع‌تری برای مقابله با این تهدید صورت گیرد.

انتهای پیام/454/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای سبز شهر وزارت نیرو منابع آبی تأمین آب حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: عملیات اجرایی فازنخست ساخت طرح بیمارستان تأمین‌اجتماعی شامل احداث فونداسیون، اسکلت‌وسازه اصلی ساختمان با ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه به پایان رسیده و در حال حاضر عملیات فازدوم احداث آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: اعتبار فازدوم احداث بیمارستان‌ تأمین‌اجتماعی این شهرستان، ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و مدت زمان اجرای آن، ۲۸ ماهه است.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه بیمارستان تأمین‌اجتماعی، تنها بیمارستان در حال احداث این نهاد در غرب‌کشور است، ادامه داد: این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع احداث می‌شود و با اتمام آن، کمک شایانی به خدمات‌درمانی افراد تحت‌پوشش بیمه‌درمانی تأمین‌اجتماعی خواهد شد.

عباسی بیان کرد: این بیمارستان دارای امکاناتی کامل همچون بخش‌های کودکان، زنان و زایمان، جراحی، دندان‌پزشکی و اورژانس می‌شود و تمامی هزینه‌های درمان برای کسانی که تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند، رایگان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • بازار برنج؛ از چالش تخصیص تا افزایش قیمت داخلی