Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سیداحمد مرتضوی‌فرد، در پنجمین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه هلال احمر آمادگی لازم برای برخورد با حوادث احتمالی را دارد، گفت: ۲۳ پایگاه در زمستان فعال بودند که در شرایط فعلی پنج پایگاه دیگر به آن‌ها اضافه شد همچنین تجهیزات به روزرسانی و آماده شده است و همه جایگاه‌ها و خودروها مجهز به بی‌سیم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه پایگاه‌های هلال احمر مجهز شده‌اند

مدیرکل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در گذشته اقلامی در پایگاه‌ها انگهداری نمی‌شد اما امروز ۱۶ اقلام لازم در پایگاه‌ها نگهداری می‌شود که با رخ دادن حوادث مورد استفاده قرار می‌گیرند همچنین اقلام مورد نیاز دیگر از طریق شهرستان‌ها به محل حادثه اعزام می‌شود.

تجهیزات زمستانی به سختی در اختیار بی‌توجهان قرار می‌گیرد

وی تصریح کرد: در مواجهه با قوم عشایری که هنوز در استان به سر می‌برند چندین تذکر داده شده است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند که اگر رعایت نکنند به علت افزایش قیمت، تجهیزات از جمله چادر به سختی در اختیار بی‌توجهان قرار می‌گیرند البته مشکلی برای کمک به در راه‌ماندگان نداریم اما باید با کسانی که به تذکرات توجه نمی‌کنند مقابله شود.

مرتضوی‌فرد در پایان گفت: قبلاً محل‌های اسکان برای مسافران و  در راه ماندگان تهیه می‌کردیم اما با توجه به شیوع کرونا امکان اسکان وجود ندارد لذا از مردم خواستاریم حتی‌الامکان سفر نکنند اما با این وجود آمادگی کامل رویارویی با حوادث طبیعی را داریم.

اورژانس آمادگی کامل در برخورد با حوادث طبیعی را داد

محمد ابراهیمی نیز در ادامه این گزارش با بیان اینکه ۵۲ اورژانس در سطح استان مشغول فعالیت هستند، گفت: تجهیزات زمستانی در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته و اکثرٱ دارای بی‌سیم هستند همچنین ۱۱ دستگاه تلفن ماهواره‌ای در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته و اتوبوس، آمبولانس و آژانس‌های هوایی نیز آماده خدمت‌رسانی هستند.

مسؤول حوادث اورژانس و پیش‌بیمارستانی استان افزود: با توجه به صعب العبور بودن برخی از روستاهای استان با توجه به مصرف سالانه آن‌ها مقداری دارو و تجهیزات در اختیار روستانشینان قرار داده شد که با مسدود شدن جاده‌ها و با حداقل مشکل روبرو شویم.

راهداری برف‌روبی روستاها را در اولویت قرار دهد

وی گفت: استحضار دارید که یک‌سوم تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی است اما در این حال نیز مشکلی برای پذیرش بیماران احتمالی وجود ندارد.

ابراهیمی در پایان افزود: تنها در زمان بارش با مشکل مواجه هستیم که اورژانس هوایی در این چهار روز غیرفعال خواهد شد، لذا از راهداری درخواست می‌کنیم برف‌روبی جاده‌های فرعی که امکان امدادرسانی به آن‌ها نیست را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: راهداری اورژانس برف بارش امدادرسانی هلال احمر پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌باختن ۲ نفر بر اثر وقوع حوادث جوی/ ۵۷ نفر نجات یافتند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک احمدی گفت: نیرو‌های هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته توانستند ۵۷ نفر از شهروندان گرفتار در سیل و آبگرفتگی را نجات و به مناطق امن منتقل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ در ۴۸ ساعت گذشته ۲۱ استان کشور متاثر از سوانح جوی بودند که بر اثر آن دو نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.
رئیس سازمان امداد و نجات با تایید جان باختن دو نفر از شهروندان در استان یزد بر اثر حوادث جوی، گفت: در دو روز اخیر ۵۷ نفر از شهروندان گرفتار در سیل و آبگرفتگی نجات داده و به مناطق امن منتقل شدند.

وی افزود: ۵۳۰۲ نفر از شهروندان در این مدت در ۲۱ استان کشور امدادرسانی شدند که برای ۳۹۷ نفر از آنها اسکان اضطراری مهیا شد. علاوه بر این از ۲۷۴ منزل مسکونی نیز آب تخلیه شد.

این مقام مسئول در هلال احمر خاطرنشان کرد: ۱۵۴ تیم عملیاتی در ۴۸ ساعت گذشته به متاثرین از حوادث جوی امدادرسانی و در میان سیل‌زدگان و شهروندان گرفتار در کولاک، ۷۱ دستگاه چادر، ۱۳۷۱ تخته پتو، ۵۰۱ تخته موکت، ۲۱۷۴ کیلوگرم نایلون، ۲۶۷ بسته شستشو، ۹۴ بسته بهداشتی، ۸۹ عدد والور، ۶۲۲ بسته غذایی، ۳۲۰۰ کنسرو، ۴۵۱ کیلوگرم برنج و ۲۱۴ کیلوگرم حبوبات توزیع کردند و همچنین نیرو‌های هلال احمر ۱۸۵ دستگاه خودرو را از مناطق کوهستانی و درگیر کولاک و برف نیز رهاسازی کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال مردی ۲۵ ساله از قایق صیادی به آمبولانس اورژانس
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران
  • نجات بیش از هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌ احمر مازندران
  • تاکید استاندار تهران بر آمادگی جمعیت هلال احمر
  • اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در دامغان
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • آمادگی کامل گیلان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی
  • نجات ۵۷ نفر از گرفتارشدگان در سیل و آبگرفتگی/ دو نفر بر اثر وقوع حوادث جوی جان باختند
  • جان‌باختن ۲ نفر بر اثر وقوع حوادث جوی/ ۵۷ نفر نجات یافتند