Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق دانشگاه شریف گفت: هیات علمی جوان در دانشگاه شریف جذب شده‌اند که می‌توانند باعث پیشرفت دانشگاه شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سهراب پور، رییس سابق دانشگاه شریف در همایش ماموریت شریف که عصر امروز به صورت مجازی برگزار شد گفت: با توجه به وضعیت دانشگاه‌ها مسئله فناوری مهم است و از سال ۷۹ مرکز کارآفرینی شریف راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:۶۰ درصد از قرار داد‌های ارتباط با صنعت دانشگاه شریف از طریق مجتمع فناوری شریف انجام می‌شود و ناحیه نوآوری شریف هم حدود ۵۰۰ شرکت فناور را جمع آوری کرده است.
سهراب پورگفت:برنامه انتفاع متقابل در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به این صورت است که از دانشگاه خودشان تشکر می‌کنند و تاکنون ۹۲ شرکت به این برنامه پیوستند.
وی افزود: اعضای هیات علمی دانشگاه شریف جز برترین‌های هیات علمی کشور هستند و اخیرا هیات علمی جوان جذب شده اند با این هیات علمی آینده درخشانی در دانشگاه شریف خواهیم داشت.
سهراب پور گفت:هیات علمی جدید دانشگاه نسبت به قبل کیفیت بهتری دارد و می‌توانند دانشگاه را جلو ببرند و این دانشگاه از افتخارات کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شریف سهراب پور هیات علمی دانشگاه شریف هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل وزیر علوم درباره جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیأت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228347 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم